Ons meisje is nu bijna 3 maanden. Haar schema ziet er als volgt uit. De hoeveelheden die ik opgeef zijn de hoeveelheden die ik aanbied meestal gaat het niet helemaal op, maar dat heeft ze nog nooit gedaan. 8.00 120/4 (meer wil ze in de ochtend niet) 11.00 150/5 14.00 180/6 17.00 180/6 20.00 180/6 23.00 60/2 Nu wil ik graag de fles van 23.00 laten vervallen maar doordat ze overdag vaak voeding laat staan ben ik bang dat ze te weinig krijgt. Ze laat gemiddeld 20 tot 50cc staan in de fles alleen de 120/4 niet. En ben dus bang als ik de om 23 uur de voeding niet meer geef ze dan te weinig heeft over de hele dag gezien. Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is. Groetjes Nash
Waarom wil je de laatste voeding nu al laten vervallen? Drinkt het ze het niet op? Moet je haar uit te diepe slaap halen? Over het algemeen is 3 maanden te vroeg om de late avond voeding te laten vervallen. Je moet even naar haar gewicht kijken. Als ze goed op gewicht is en goed aankomt verder zou je de laatste fles kunnen laten vervallen en dan kijken of ze 's nachts komt of niet.
Hoi, Bedankt voor je reactie, ik moet haar altijd wakker maken. Bood haar eerst altijd 150/5 aan maar dat werd nooit opgedronken hooguit een uitschieter van 90cc. Ons meisje is goed op gewicht, woord bij de geboorte 3830 en weegt nu ongeveer 5825 gram. groetjes Nash
Oh ok, dan zou ik idd gewoon de laatste voeding niet meer geven en kijken of ze dan tot de ochtend doorslaapt of dat ze ' s nachts wakker wordt. In het laatste geval weet je dan ook meteen dat ze die laatste voeding nog nodig heeft. En als ze de hele nacht doorslaapt is het super Ze is goed op gewicht, dus je kunt het gerust proberen, denk ik. Succes!
Ik zou juist gewoon om de 4 uur gaan geven. Dan heeft ze wrs ook meer honger en gaan de flessen wel op. Die laatste weglaten is wel vroeg hoor.
Ik zou inderdaad ook kiezen voor voeden om de vier uur en dan vijf flessen per dag. Grote kans dat ze dan wel alles opdrinkt, of in ieder geval per fles meer. Het lijkt mij logisch dat ze 's avonds zo weinig drinkt, als ik het vergelijk met mijn dochter, krijgt ze vrij veel. Niet dat dat verkeerd is hoor, maar ik denk wel dat jouw dochter wel genoeg krijgt. Hier zit ze al weken op 5 flessen van 150/5. Soms denk ik dat het tijd wordt dat ze meer krijgt, maar tot nu toe is ze hier wel tevreden mee. De laatste tijd drinkt ze zelfs niet meer alle flessen leeg. Haar tijden zijn globaal: 07.00 uur 11.00 uur 15.00 uur 19.00 uur 23.00 uur Als ik niet weg hoef, wordt de eerste fles vaak wat later, waardoor alles een beetje opschuift. Vaak probeer ik dan in de loop van de dag een beetje "in te halen", anders wordt het 's avonds zo laat. Wij hebben trouwens ook al overwogen om flessen van 200 ml aan te bieden en dan de laatste fles te laten vervallen, maar daar trapte madam niet in. Ze sliep wel door tot 07.00 uur en toen dronk ze een fles van 200 ml leeg, maar de volgende fles dronk ze maar 130 en toen zat ze dus mooi op een totaal van 330 met twee flessen, dus precies 2 x 165. Toen heb ik het maar zo gelaten als het was. Ik ga er nu vanuit dat ze het vanzelf aangeeft als ze meer nodig heeft. Zo, nu ga ik eens kijken of ze er al trek in heeft! succes ermee!
Ik zou die van 23.00 weg laten en de andere flessen om de 4 uur doen ,zodat ze ze misschien wel allemaal opdrinkt . Hier hadden we dat ook met 3 1/2 maand ( steeds meer moeite om hem wakker te krijgen)en toen zijn we met de 23.00 fles gestopt en vervolgens sliep hij van 20.00 tot 7.00.
Maar als je om de vier uur een fles geeft en die van 23.00 uur weglaat, houd je toch maar vier flessen over?
Klopt ,maar Ts schrijft dat ze ze vaak niet opdrinkt ( ochtendflesje na de nacht is ook heel minimaal wat ze drinkt). Dus als je verhoudingsgewijs rekent wat het kindje drinkt op een dag kom je op ongeveer 4 flessen uit. Dan misschien proberen 4 flessen van 180/6 om de 4 uur geven en kijken of ze het dan wel gewoon leeg drinkt. Maarja anderzijds is ze nog niet 3 maanden ,dus dan is 4 flesjes misschien weer weinig. Dan zou ik persoonlijk gewoon die van 23.00 weg laten. Dan overdag om de 3 uur en evt als ze wat ouder is dit langzaam aan verlagen. Gewoon kijken waar jij je goed bij voelt en je kindje het beste op reageert! Succes.
Bedankt voor alle reacties. Laat nu al 2 dagen de laatste fles weg en het gaat prima ze slaapt al 2 nachten van 20.00 tot 7.15. Nu drinkt ze de eerste fles ook helemaal leeg (150/5). Ze krijgt nu sinds 2 dagen; 7.15 150/5 10.15 150/5 13.30 150/5 16.45 180/6 20.15 180/6 En deze flessen gaan ook helemaal op nu ben vandaag ook op het cb geweest voor de prikjes en die vonden het schema prima zo. Over dat doorslapen was alleen maar prima omdat je niet alleen naar leeftijd maar ook gewicht moest kijken. Er zijn ook kindjes die ouder zijn en hetzelfde gewicht hebben als onze dochter (5800 gram)
Ja, inderdaad lekker zeg! Fijn dat het zo goed gaat en ook dat ze dat zomaar goed oppakt! Ook fijn dat je dat even laat weten trouwens
@ Hinke@Mason Jullie ook bedankt voor jullie reactie @Hinke, Zie idd dat onze dochters even oud zijn wat leuk!