Misschien maak ik me als moeder druk om niets, maar sinds een paar dagen is de navel van mijn zoontje ( 15 maanden) naar buiten geplopt. Zelf denk ik dat het geen kwaad kan en dat het wellicht komt omdat hij nu in ene keer ontzettend goed eet en volgens mij in een groeisprongetje zit, maar misschien heeft het wel een andere oorzaak. Vandaar mijn vraag. Is dit normaal of niet?
ik zag het hier ook... en schrok eerst ook, maar op sommige momenten zit het naveltje weer 'netjes' en op andere is het echt een bolletje eruit.. ik heb er eigenlijk nog niets mee gedaan...
mijn dochtertje heeft dat al vanaf der geboorte zij heeft een navelbreuk zolang ze geen last heeft doen ze ook niks
Hier idem (14mnd) kHeb het idee dat ze erg groeit in de lengte, en haar buikje strakker staat of zo. Als ze zit zit ie naar binnen, als ze staat plopt ie eruit. Ze is nu ook wat minder "vet" dan eerder als babietje, maar natuurlijk nog wel dat lekker bolle kinderbuikje, met een plopnaveltje. Ze vindt hem zelf erg leuk en wijst hem steeds aan
mijn zoontje is nog jong maar die heeft ook een naar buiten geplopt naveltje. Op het CB zeiden ze dat het nog een breukje kan zijn. En dat het eigenlijk vanzelf vaak weer goed komt. Zolang ze er geen last van hebben is het goed vertelde ze. Het kan ook zo ineens gebeuren vertelde ze...
Als het echt een bolletje is, is het dan geen navelbreukje? In ieder geval is dat niet ernstig, wel in de gaten houden want ik geloof dat daar dan stukje darm in kan komen (knel zitten) Vriendin haar zoontje heeft eht ook, bij hem slinkt eht het was eerst echt een soort slurfje. Ze zeiden op het cb dat het voor het 1e of 2de jaar dicht groeit en als het heel erg is opereren ze het. Groetjes!
Hey Inez, Ik heb zelf ook heel lang een naar buiten geplopte navel gehad, totdat ik ongeveer 9 jaar was. Toen ging hij weer naar binnen... Nooit last van gehad overigens.
sas mijn dochtertje is al 3 en heeft nog steeds een slurfje als je het naar binnen drukt voel je de darmpjes als ze ontspannen is en ie klein maar als ze zich druk maakt wordt ie hard en groter ze doen er niks aan zoalng ze er geen last van heeft
De navelbreuk Bij de navelbreuk wordt onderscheid gemaakt tussen de aangeboren navelbreuk en de op latere leeftijd ontstane navelbreuk. De aangeboren navelbreuk Bij de aangeboren navelbreuk treedt meestal spontaan herstel op binnen de eerste drie levensjaren. Er is dan ook geen sprake van een ernstige aandoening. Beklemming van een navelbreuk op de kinderleeftijd is zeldzaam. (dit zijn ook navelbreukjes die in de eerste maanden van het leven optreden) Hoe kan het behandeld worden? Als na drie jaar nog geen spontaan herstel is opgetreden, kan operatieve therapie overwogen worden. Bij meisjes zal men hier eerder toe besluiten in verband met mogelijke problemen van de navelbreuk bij een latere zwangerschap. Als operatieve behandeling is alleen het sluiten van de breukpoort voldoende. De ingreep gebeurt in dagbehandeling.
Hé, ons viel het ook op de laatste week dat ons meiske 's avonds bij het douchen een meer naar buiten 'poppend' naveltje heeft. We dachten dat het kwam omdat ze zo goed gegeten had Maar we vergeten dus elke keer 's ochtends te kijken hoe haar naveltje dan is. Vraag aan de mama's die een kindje met een 'erkend navelbreukje' hebben: is het naveltje altijd naar buiten? Of is het soms ook naar binnen (bijvoorbeeld als ze liggen)? Onze dreumes is trouwens ook bijna 15 maanden, net als die van Debbie, Athina en Inez. Zou er rond deze leeftijd dan toch iets gebeuren dat die naveltjes dit gaan doen?!