Hoe het beste/lekkerste klaarmaken

Discussie in 'De lounge' gestart door nikster, 16 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    Hallo allemaal...

Ik heb vanmiddag bij de supermarkt een paar sucade lapjes gekocht...Maar hoe kan ik ze het beste klaarmaken...
    De vorige keer waren ze toch een beetje droog geworden dus alle tips zijn welkom!

Groetjes en alvast bedankt!..

2. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik lees mee! :)

3. De grote truuk is om het vlees even aan te braden onderzetten met heet water en dan uuuuuuuuuuuuuren laten stoven op een heel laag pitje. Je kan ze standaard met zout en peper insmeren of lekker wat knof en ui mee laten stoven of tomaatjes. én croma geeft een erg lekkere jus!

4. helia

helia Actief lid

4 dec 2009
    445
    1
    0
    Amstelveen
    Hoi hoi , in ieder geval je vuur niet te hoog zetten daar wordt het vlees hard en droog van , het vlees eerst op kamertemperatuur laten komen (dus niet zo uit de koelkast in de pan) is ook een tip en ik heb laatst gehoord een scheutje azijn erbij doen....(zelf nog niet geprobeerd;)) dat schijnt iets met de eiwitten die in het vlees aanwezig zijn te doen waardoor het vlees botermals wordt. In ieder geval succes en eet smakelijk

5. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Oja, lekker!!
    Smorgens al opzetten en heel de dag laten sudderen.
    Ik doe er ook altijd een laurierblaadje bij.
    Oke, krijg al honger bij de gedachten haha

6. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    De ouderwetse methode is vaak het lekkerst vind ik. Maar ik ben benieuwd wat Sonja Bakker ervan zou zeggen. ;)

Ik schroei ze dicht op hoog vuur. Daarna kruid ik het met peper zout een beetje kruidnagel en noormuskaat. Daarna gooi ik er ongeveer 3/4 van zo'n megaverpakking blueband bij met een beetje water erbij en laat het ongeveer 3 tot 5 uur zachtjes pruttelen.

7. ikke85

ikke85 Fanatiek lid

2 apr 2010
    3.734
    0
    36
    Gelderland
    Insmeren met kruiden (Silvo) voor sucadelappen, aanbakken (idd in croma) en onderzetten met water, laurierblaadje erbij en een heeel klein scheutje azijn!

8. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Ik maak ze altijd zo klaar: eerst wrijf ik ze in met peper en zout en braad ze lekker aan. Dan erbij gooien:
    blikje tomatenpuree
    scheutje azijn
    laurierblaadje
    3 kruidnagels
    en water tot het vlees net niet onder staat.

Dan inderdaad op het kleinste pitje laten sudderen, tenminste 2,5 uur en klaar! Je krijgt er ook lekkere jus van, dus eet het vaak met aardappels (wel even de kruidnagels eruit zeven!).

Eet smakelijk!

9. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    jahh hier kan ik wat mee!... Thnx ladies...
    Ben zelf niet zo'n ervaren chef wil nog een hoop leren en alles uit proberen haha

Ik wilde het vanavond opzetten en dan morgen eten...
    kan ik het dan morgen weer aanzetten om het op te warmen!

10. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

zodra je er water bij doet... zou ik ook kokend water doen...

bij koud water blijven ze (vind ik) net wat taaier,

en als je er steeds warm/kokend water bij doet word het lekker draderig :p en valt het bijna uit elkaar

11. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ff van te voren insmeren met mosterd wil ook helpen.. blijft t vlees ook lekker mals van en idd.. heet waterbij gieten..geen koud water

smakelijk:)

12. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Er moet in elk geval iets zuurs bij, dan wordt het vlees echt lekker mals. Ik zag net al een scheutje azijn voorbij komen, dat werkt dus, maar bijv. citroensap kan ook. Wij houden niet van laurierblad/kruidnagel/nootmuskaat en m'n vriend vindt dit hieronder echt superlekker.

Ik maak ze zelf met appelsap. Eerst bestrooien met flink wat zout en ketoembar (gemalen korianderzaad) en dan kort op hoog vuur aanbraden (met een scheut vloeibare boter doe ik dat). Dan flink wat appelsap erbij, tot ze net onder staan, en lekker sambal.

13. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    bak ze met boter en een beetje olijf olie 5 a 7minuten elke kant. door dit krijg je een mooi krokant korstje maar de binnenkant blijft sappig

je kan ze van te voren ook nog insmeren met je favo kruiden, bijv barbecue kruiden.

wat ik ook vaak doe in cocosolie gebruiken ( kan je alleen via het internet krijgen of via een eco winkel, wel de geurloze nemen voor vlees en nl voeding ) hierbij krijg je ook een heerlijk korstje en sappig binnenkant.

voordeel van deze olie is dat het lichaam het snel afbreekt en niet in je cellen vast houd. ideaal voor mensen die willen afvallen

14. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    ooo p.s

voor in de oven. in een bakplaat leggen, beetje boter op elk stukje vlees doen. kruiden ook na smaak net als in de pan en dan even op 180 a 190 graden 20 t/m 25 minuutjes ( is even per oven aan kijken hoelang )

succes word vast lekker

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik doe keiveel croma, lappen erin als croma vloeibaar is, laurierblaadje erbij en uienringen en dat de hele dag laten sudderen.

16. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    hahah lees nu pas dat ik de naam van het vlees verkeerd heb gelezen ihihihi, dus ik zat al met iets van een bief lapjes in mijn hoofd.

oo zucht oo zucht woordblindheid hahah kan ook wel een grappig zijn

17. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ik doe er altijd een verkruimelde plak ontbijtkoek bij,en idd eerst insmeren met mosterd.

18. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Succade. Heerlijk.

Beetje rundvleeskruiden, goed dichtschroeien en dan een paar uur laten sudderen. Ik maak dit altijd op maandag. Dan heb ik genoeg jus voor 2 a 3 dagen.

19. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    De beste tip is, als je water erbij doet na het braden dan houd je de deksl op de pan met een opening en dan water via de deksel erin doen of gewoon even water warm maken.
    Koud water doet het vlees schrikken waardoor het niet zo lekker word dat het bijna uit elkaar valt.
    Vond het vroeger al zo vreemd als mijn moeder dit deed, uuuh til gewoon die deksel op hahaha.

20. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ik maak mijn sukadelapjes altijd volgens het recept van oma.

Lappen insmeren met peper en zout en daarna aanbraden in croma met ui, knoflook en een laurierblaadje. Na het afblussen met warmwater verkruimel ik er wat ontbijtkoek bij. En dan lekker een paar uur later pruttelen.

Deel Deze Pagina