Ik ben vanmorgen na een bezoek aan de vk. meteen doorgestuurd naar de gyn., omdat mijn bloeddruk te hoog was (120 over 90). Er zaten geen eiwitten in mijn bloed, maar ze wilde mijn bloed toch verder even laten onderzoeken. Nu is de uitslag: te weinig bloedplaatjes en moet ik morgen terug komen. Maar kan iemand me nu misschien alvast vertellen wat dit inhoudt? Alvast bedankt.
Ik hoop voor je dat dit erg meevalt, ik heb een vermoeden, als je meer wilt weten dan stuur je me maar een pb. Groetjes Daphne
Ik heb dat ook gehad. Bloeddruk 150/95 en vlak voor mijn keizersnede kwamen ze met het punt dat mijn bloed niet stolde. Ik moest een bloedtransfusie anders konden ze niet opereren. Ze noemen het Hellp syndroom, dat is tenminste wat mijn gyn vertelde. Hoever ben je nu in je zwangerschap?
Ik ben dus vanmorgen weer in het ziekenhuis geweest, mijn bloeddruk was nog een klein beetje hoog (130 over 85) en ik heb nog steeds te weinig bloedplaatjes, maar het is niet schrikbarend weinig. Ik moet dinsdag nog een keertje terug komen om nog een keer mijn bloed te laten testen, maar mag vooralsnog onder behandeling van verloskundige blijven. De dokter zei dat het gevaar zit in een eventuele zwangerschapsvergiftiging, maar omdat het verder allemaal goed gaat met me is dat niet het geval. Ik hoop maar dat alles goed blijft gaan, want ik wil graag thuis bevallen. Maar mocht dit toch niet kunnen, dan kan ik me daar ook wel bij neerleggen. Alleen heb ik dan zoiets van: 'doe dan liever maar meteen een keizersnee'... Ik ben nu trouwens 37 weken + 6 dagen.
Ook ik had pre-emclampsie+hellp. luister de komende dagen svp echt goed op je lichaam! Groetjes Daphne
Ja idd goed opletten. Al moet ik zeggen dat ik het helemaal niet doorhad. Mijn thrombocyten waren voor de keizersnede gezakt naar 60, terwijl ze normaal tussen 150 en 350 moeten zitten. En dan nog te bedenken dat ze er bij toeval achter waren gekomen . Maar wat je zegt van een keizersnede dat kan dus niet als ze echt te laag zijn. dan moet je eerst die bloedtransfusie krijgen. Als ze het mes erin zetten krijg je echt ontzettende bloedingen en ook daarna is het niet veilig. Ik heb toen volgens mij iets van 350cc thrombocyten gekregen en mocht toen pas onder het mes (dochter lag in stuit dus het was een geplande ks). Overigens herstellen ze zichzelf weer nadat de baby eruit is. Bij mij zaten ze na vier dagen op 82 en drie weken waren ze weer zoals ze horen te zijn en was het 332. Veel sterkte iig.
Hmm, bedankt voor de tips nog, meiden. Dat van die keizersnee wist ik niet. Ik probeer wel op mijn lichaam te letten, maar voel op het moment niets bijzonders, dus houd maar vooral rust. Meer kan ik, volgens mij, niet doen, toch? Dinsdag nog één keer terug en dan echt nog maar even volhouden.