flinke steken in onderbuik

Discussion in 'Zwangerschap' started by Minnie78, Aug 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minnie78

Minnie78 Actief lid

Jan 16, 2011
    254
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi meiden,

Ik kan me herinneren dat hierover weleens iets is geschreven, maar ik kan het zo snel niet terugvinden dus vandaar dat ik de vraag nog eens stel!

Ik heb vannacht heel erg last gehad van steken in de onderbuik. Het begon toen ik mijn bed uitging om te plassen. Terug in bed gingen de steken niet over. Ze zaten voornamelijk aan de rechterkant iets boven mijn lies, maar af en toe trok het door tot heel mijn onderbuik. Wel echt laag, zeg maar. Ik kon ook alleen maar op mijn linkerzij of rug liggen. Zodra ik op rechts draaide begon het weer. Ik heb afgelopen week wel gemerkt dat mijn baarmoeder opeens flink aan het groeien is. Ben het begin van de zwangerschap alleen maar ziek geweest en daardoor veel afgevallen. Nu begin ik dus opeens te groeien. Verder heb ik een dramatische stoelgang. Heb ik altijd al, maar nu dus extra erg. Ik vraag me dus af of dit bij de zwangerschap hoort en of die steken zo nu en dan erbij horen, of dat ik me ergens zorgen over moet gaan maken. Bij het opstaan waren de steken overigens verdwenen. Heb al wel de hele ochtend weer het gevoel naar de wc te moeten, maar dat lukt helaas weer niet......

Zijn de steken herkenbaar bij iemand? Ik ben overigens 17w 6d zwanger.

Groetjes, Minnie

2. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

Oct 23, 2008
    1,686
    0
    0
    Hoi Minnie, ik heb af en toe ook last van die steken. Paar weken geleden voor het eerst en afgelopen week ook weer. Is niets ernstigs hoor, dan ligt je kindje waarschijnlijk ergens op. Van de week heb ik m gewoon opzij geduwd en toen ging het al snel beter. Of op je andere zij gaan liggen. Hoort erbij... Schijnt!

3. blije yvon

blije yvon Bekend lid

Jul 2, 2011
    587
    0
    0
    NULL
    NULL
    ook ik heb last van steken, maar nog meer last van de stoelgang. ik drink nu een paar koppen warm water, en neem zakjes vezels met veel vocht er achteraan. gister een hele opluchting dat ik zomaar kon :), was gewoon een opluchting.Niet te lang mee door blijven lopen want het wordt steeds lastiger om te "gaan":).

ik heb overigens heel vaak bij het opstaan dat ik het gevoel heb alles weer ff op zijn plaats moet,een raar vreemd gevoel

4. tatanischa

tatanischa Nieuw lid

Aug 13, 2011
    4
    0
    0
    Hoi Minnie,

Ik heb er soms ook last van idd, ik ben nu maandag 16 weken.
    Kan me voorstellen dat je je er zorgen om maakt want het voelt niet echt gezond aan!
    Maar mij hebben ze ook verteld dat dat bandenpijn zou zijn?
    Het is voor mij de eerste keer dus maak me er toch wel zorgen om!
    Heb je trouwens ook zo'n last van hoofdpijn? Ik heb dat bijna elke dag en gaat niet weg met een paracetemol dus slik er ook maar niks meer tegen.. Verder heb ik gelukkig NOG nergens last van :)

Groetjes Tatanischa.

5. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

Jul 29, 2011
    1,498
    275
    83
    Heb ik ook gehad rond die termijn geloof ik. Zo heel laag...
    Volgens mijn VK wkon dat idd groeien van de baarmoeder zijn. Later had ik daardoor ook steken in mijn liezen van de banden...

6. hopenopwonder

hopenopwonder Actief lid

Jul 20, 2010
    323
    0
    0
    Ooooooh en dat doet zo'n pijn. Ik had het ook. Laatst nog met 24 wkn. Kon er gewoon niet van lopen (en inderdaad met draaien in bed ook zo'n pijn. Je voelt je oud). Na de ste(e)k(en) bleef er een kramp hangen. Toch maar de VK gebeld en die zei dat het met 2 a 3 dgn weg moest zijn. Gelukkig was dit het geval.
    Je kan er verder weinig mee. Lekker op de bank liggen of in bed met een kruik.

7. Minnie78

Minnie78 Actief lid

Jan 16, 2011
    254
    0
    0
    Noord Brabant
    Gelukkig ben ik dus niet de enige....!!
    Het is sinds ik vanmorgen ben opgestaan wel weer helemaal over gelukkig. Alleen nog dat zware gevoel in m'n buik wat ik de hele week al heb.

Ik heb overigens weinig last van hoofdpijn. Af en toe, maar niet ernstig. Ik heb wel zes weken op water en crackers geleefd, omdat ik niets binnen kon houden. Zelfs de droge crackers niets. Dat gaat gelukkig al een stuk beter!

Share This Page