MMM .. Wanneer neem je de stap?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door firefly, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Hallo meiden !

Ondertussen zijn wij alweer in ronde 14 beland.. We zijn al bezig voor een kleintje sinds november 2009.
    Mijn gedachten worden al makkelijker.. Komt het deze maand niet, dan maar volgende maand.
    Maar wanneer neem je nu de stap om naar de HA te gaan?
    Aan de ene kant zou ik direct bellen, maar aan de andere denk ik, het moet gewoon zelf lukken.

Ben al een keer naar de gyn geweest voor inwendig onderzoek, en ik had geen PCO. Eitjes groeiden goed. Heb elke maand mijn eisprong, ik voel hem namelijk. Maar wel elke maand een verschillende cyclus.
    En een rare ongi?! Ik bloed meestal 3 a 4 volle dagen, en daarna is het af en toe wat bruin voor 3 dagen. Is dit wel normaal?
    Herkent iemand dit? ;)

Daarom denk ik, wat kunnen ze dan voor ons doen.
    Ben ook bang voor de oorzaak..
    En wat gaan ze allemaal doen als je eenmaal voor de eerste keer daar bent geweest?

Sorry voor de vele vragen.. Maar ben er een beetje onzeker over ! :)

2. 31122005

31122005 Niet meer actief

Mijn ongesteldheid is ook zo hoe jy heb omschrijft: eerste dag bruin/oudbloed daarna 3/4 dagen helderrood bloed en de laatste 2 dagen druppels oud bloed ;)
    (ik heb wel een onregelmatige cyclus)

Ik zou toch weer een afspraak maken bij de gyneacoloog ookal is alles in orde, misschien dat ze de zaad van je man onderzoeken? of naar verdere oorzaken zoeken of iets.

Bij ons was het zo dat ze veel vragen gingen stellen over oa mijn menstruatie/ziektes/operaties/roken enz.. (ook aan mijn man)
    Had geen inwendige echo gehad bij de eerste afspraak maar misschien dat dat de volgende keer gebeurt.
    Wel moest ik op dag 21 van mijn cyclus bloedprikken en mijn man zaad inleveren.
    uitslag moeten we noch krijgen;)

oja ik heb trouwens na 1 jaar proberen de stap gezet naar de gyn.
    Ik weet dat je wil dat het op de natuurlijke wijze gebeurt,dat wilt iedereen;)maar helaas hebben sommige onder ons een steuntje nodig.

zijn jullie trouwens bezig voor je eerste kindje of?

3. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Moeilijk is dat he??
    Ik weet een beetje hoe je je voelt, zelf worstel ik hier ook mee. We zijn nu bijna een jaar bezig voor een 2e kindje maar elke ronde verder heb ik steeds meer het gevoel dat het toch niet gaat lukken, maar wel elke keer de hoop:(. We hebben wel een vermoeden waar het bij ons aan zou kunnen liggen (LF-fase van 8 of 9 dagen), maar we durven de stap niet goed te zetten.

Maar wat je kan verwachten, ik heb geen idee.....daarom twijfel ik zelf ook;)

En wanneer je naar de HA gaat? Dat kunnen alleen jij en je partner beslissen. Het lijkt me dat je er samen voor de volle 100% achter moet staan, dus mijn advies: praat er het hem over en besluit samen voor de stap HA/ gyn.

Heel veel succes ermee en heb vertrouwen in je lijf (dat je eitjes goed groeien is natuurlijk wel heel positief)

4. 31122005

Dat is zeker belangrijk ja;)

5. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    @ 31122005, ja we zijn bezig voor ons eerste kindje.
    Wat apart, onze ongi lijkt heel veel op elkaar. Spannend dat je de uitslagen binnekort krijg. Hoelang duurt dat?
    En mag manlief wel thuis in het potje schieten?

@ mamavanmimi, we moeten er idd nog goed over hebben. Manlief zei altijd in het begin, als het niet lukt is het maar zo, dan is het ons niet gegunt. Ik vond dat behoorlijk kort door de bocht. Maar ondertussen is hij al iets bijgetrokken. Dus misschien binnekort toch maar eens een gesprek erover beginnen.
    Voor jullie dus ook spannend ?

6. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Ja en dat was in het begin helemaal niet. Heb het er even geleden wel over gehad.. En toen zei hij nog een half jaartje, dus ergens van de zomer. Maar dat vind ik best lang nog. We zijn tenslotte al even bezich.

7. 31122005

Mijn man dacht er net zo over in het begin,maar toen ik hem vroeg wanneer hij de stap naar de dokter wou zetten zei hij het liefst zo snel mogelijk,dus had gelijk die week de dokter gebeld.

het duurde ongeveer 2-3 maanden voordat we naar de gyn konden en daarna moesten we dus bij de eerste afspraak bloedprikken enz. en en aankomende woensdag hebben we weer een afspraak voor de uitslag enz. ;)

Vind het eerlijk gezegt toch wel eng.

8. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Okee dus het duurt best wel lang om een afspraak te maken..
    Zal dat meteen tegen hem zeggen.. Ja als je zolang moet wachten kan je beter vast een afspraak maken toch..

Ja hopelijk is het een goede uitslag ! Ik zal zeker voor je duimen.. Laat je het even weten?

9. 31122005

Ik weet niet of het overal in het land zo lang duurt hoor:) maar hier in rotterdam toevallig bij mij wel.

Dankje, hoop het ook! Laat het wel even weten hoor.;)

10. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hier praten we er regelmatig over, en een aantal maanden terug zei mijn vriend dat hij het eigenlijk best eng vond die gyn:D Hij is bang dat het aan hem ligt, terwijl we toch al een prachtige dochter hebben. We hebben "afgesproken" het tot juni te geven en als ik dan niet zwanger ben, we de stap naar de gyn maken. Alleen sinds een maandje ben ik een beetje ongeduldig aan het worden en ben ik het vertrouwen in mijn lijf een beetje kwijt. Tuurlijk hebben we al een prachtige dochter en als zij er nog niet was geweest hadden we de stap denk ik allang gezet, maar we hebben beide zoiets van we hebben al een kind, als er een tweede mag komen zijn we heeeeel blij, maar als het niet zo is, is het ook goed! Alleen merk ik dus steeds vaker dat het voor mij (eigenlijk) niet zo goed is als het niet zo is.... als je snapt wat ik bedoel......:) Ik wil nu te graag.

hmmmm toch weer tijd voor een goed gesprek denk ik;)

11. VMiss

VMiss Bekend lid

24 nov 2010
    826
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heykes

Mag ik mij aansluiten bij jullie?
    Wij zijn ondertussen 2 jaar ah klussen voor nummer 2! Helaas de ooievaar is nog niet langs geweest. Vandaar dat wij in oktober bij de gynaecoloog zijn geweest voor een vrijblijvend gesprek. Zij stelde voor om onderzoeken te doen en helaas is het zaad van mijn man niet optimaal. Ook niet slecht maar zeker niet denderend. Zij stelde IVF voor. Morgen gaan we langs bij een consulente die alles gaat uitleggen waar we moeten beginnen en normaal gezien beginnen wij de volgende ronde! Kan niet blijven wachten en misschien hebben wij wel een duwtje in de rug nodig! Hopelijk lukt het snel;) ook voor jullie meiden.

12. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    @ mamavanmimi, heel herkenbaar, van het feit af dat het voor ons de eerste is. Manlief is ook bang dat het aan hem ligt.
    En ik vind ook, als de natuur niks doet, dan maar even een handje helpen toch?!

@ Vmiss, wat spannend jo ! Knap dat je de stap hebt gezet..
    Ben erg benieuwd hoe dat allemaal gaat met IVF.. Zou je ons hier op de hoogte willen houden? En heel veel succes morgen !

13. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    @Vmiss: Spannend morgen bij de consulente, hoop dat het voor jullie allemaal maar vlot mag verlopen en dat jullie gauw weer uit de MMM zijn!! Maar dan wel met succes natuurlijk

@Firefly; Als de natuur bij iedereen nou zijn werk deed, was de hulp ook niet nodig he?
    Als jullie de MMM instappen zal het zeker een spannende periode worden ook voor je man, maar dan komt er in elk geval duidelijkheid voor jullie!
    Ik lees hier, en anders ergens anders op het forum wel hoe het loopt bij jullie. Hopenlijk met een mooi eindresultaat!

14. 31122005

Vmiss@ en hoe is je afspraak gegaan? Wel fijn dat je gelijk ga beginnen de aankomende ronde.Al hoop ik dat dat niet nodig zal zijn! Ik zie dat je over 3 dagen kan testen,spannend!
    Hoop dat het snel raak is!
    Voor ons allemaal trouwens ;)

Wat heb ik slecht geslapen vannacht,denk dat dat door de zenuwen komt voor vanmiddag.. kan nu haast nergens anders meer aan denken.
    Wat als het slecht nieuws is,hoe reageer ik dan?
    Hoe moet je dan reageren,ik hoop zo dat we goed nieuwes krijgen,dat alles in orde is! maarja wie niet?!

Of op de beroepde bank gaan liggen,durf ik eerlijk gezegt ook niet.Ookal hebben ze niks gezegd over wanneer ik erop mag liggen(ik doe voor de zekerheid wel iets langs aan)

Tot vanavond!

15. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Spannend hier, ben benieuwd naar alle nieuwtjes !!!!

16. 31122005

hey

Alle uitslagen waren goed,niks mis mee volgens de arts :S gelukkig maar.

Ik heb glomid gekregen voor de aankomende 3 rondes.
    Als het dan noch niet raak is wil hij vloeistof gaan spuiten en een foto ervan maken dat pijnlijk kan zijn....

Hopen dat dat niet nodig is

17. FvEs

FvEs Actief lid

20 jan 2011
    138
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ha meiden,

Ik herken dat ook wel dat mijn man bang was dat het aan hem lag. Hij was er eerst erg op tegen om zijn zaad in te leveren, maar op een gegeven moment heb ik hem gezegd dat ik alle apparatuur in mijn lijf krijg om te kijken of het goed zit en hij hoeft alleen maar wat in een potje te spuiten en dat mag nog thuis ook... Dus toen ik het zo bracht had hij er wel meer begrip voor merkte ik en hebben we de stap dus uiteindelijk ook genomen. Ik was inmiddels al gestart met Clomid, dus een beetje nutteloos om dat dan verder te blijven slikken. Het zaad was niet van supergoede kwaliteit, maar wel goed genoeg om er mee zwanger te kunnen worden op de natuurlijke manier.

31122005, dat onderzoek waar jij het over hebt (HSG) is inderdaad wel pijnlijk. Ik heb dat zelf 1,5 maand geleden gehad. Het doet zeer, maar het duurt niet lang en je bent dolblij als er wordt gezegd dat er op de foto te zien is dat het goed is. Ik heb de pijn er wel voor over gehad om te weten dat het in principe allemaal via de natuurlijke weg mogelijk is.. Natuurlijk hoop ik dat het je bespaard mag blijven en dat je daarvoor zwanger wordt, maar maak je er niet teveel zorgen om. Voor je het weet is het weer voorbij..

18. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik ben benieuwd hoe het bij ieedereen gaat bij de gyn.

We hebben hier van de week een goed gesprek gehad over alles en besloten dat als het deze ronde niet raak is we dan weer terug gaan naar de HA. Spannend want morgen moet ik ongi worden en ik denk dat ik zaterdag ga testen.....Spannend!! Tot nu toe voel ik nog niks aan mijn lijf (meestal merk ik al wel in mijn buik dat ik ongi ga worden)

duim, duim, duim............

19. 31122005

mamavanmimi,spannend! Hoop dat je zaterdag positief test!

FvEs, ja gelijk heb je,zo denk ik er ook over.
    Het kan dan wel pijn doen maar als ik daarna te horen krijg dat alles in orde is ben ik die pijn snel vergeten. ;)

Hoelang moet jij noch verder met clomid? zie dat dit de 6e ronde is...
    Hopelijk is het deze maand wel raak!

20. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    :x:x Het oud bloedverlies is alweer begonnen....ik ben bang dat mijn ongi er dus weer aan komt:x:x

Op naar de volgende ronde!!

Deel Deze Pagina