Hoi Hoi, ik hier een hele discussie met mijn man, hij zegt dat Luca een jongens naam is en ik zeg dat Luca een meisjes naam is. wat denken jullie? jongen of meisje? groetjes
hoi, ja wij dachten zelf dat het een jongens naam was, nu mailde mijn zus me net dat ze had gelezen dat het een meisjes naam is. ik wil later niet dat mijn zoontje gepest wordt omdat hij een meisjes naam draagt dus vandaar dat ik het even zeker wilde weten, hihi. heel erg bedankt voor de reacties.. groetjes
hoi, ja wij dachten zelf dat het een jongens naam was, nu mailde mijn zus me net dat ze had gelezen dat het een meisjes naam is. ik wil later niet dat mijn zoontje gepest wordt omdat hij een meisjes naam draagt dus vandaar dat ik het even zeker wilde weten, hihi. heel erg bedankt voor de reacties.. groetjes
Officieel van originine is het een meidennaam. (De meeste namen eindigend op een a trouwens, behalve de arabische tak) Echter tegenwoordig zijn de lijnen veel vager.
Gevoelsmatig vind ik elke naam die eidingt op een A een meisjesnaam, maar ik denk dat dat in het intaliaans niet op gaat... Marco Borsato heeft toch een zoontje dat Luca heet? Met zijn it. achtergrond zal hij waarschijnlijk wel weten of het een jongens- of meisjesnaam is.
Ik denk ook eerder aan een jongen, ik ken ook alleen maar jongens-luca's. Maar wel een erg mooie naam :-D
Ik vind Luca een jongensnaam. Ik heb ook op verschillende sites gekeken want ik wou hem zelf ook als jongensnaam en daar staat meestal dat het een jongensnaam is alleen op een enkele site staat dat het zowel een jongens als meisjesnaam is. Groetjes van Daffie
Ik dacht juist dat het van origine een (Italiaanse) jongensnaam is. Nog nooit van een meisje met die naam gehoord, wel weer LucIa natuurlijk
Ik ken ook een meisje en een jongen die zo heten.ik vindt het eigenlijk allebei wel kunnen.Dus wordt je nog niks wijzer van.
Ik denk bij de naam Luca ook eerst aan een jongensnaam! Maar ik vind het zeker ook wel voor een meisje kunnen.
Ik denk bij Luca eerder aan een jongen, maar heb onlangs gehoord (van een zwangere mama op school) dat Luca van Luc (man) en van Lucia (vrouw) kan komen. En blijkt: m'n vader noemt Luc en een achternicht van me moent Lucia (we zeggen er Lucie tegen)
heel erg bedankt voor al jullie reacties, we houden het dus lekker bij Luca hihi. we dachten al dat we helemaal opnieuw moesten gaan zoeken naar een leuke naam voor de kleine. iedereen nog heel veel baby en zwangerschaps plezier... groetjes jollie