Ik heb even een vraagje. Hoe herken je vruchtbaar slijm. Ik heb in een cyclus af en toe wat slijm mat dikker is en wat je duidelijk merkt bij het afvegen in de wc. Is dat dan vruchtbaar slijm? En hoe kan je aan je baarmoeder voelen dat je vruchtbaar bent. Ik heb nog nooit gevoeld en heb geen idee hoe het normaal voelt en hoe het voelt als je vruchtbaar bent
Vruchtbaar slijm is helder en je kunt er draden van trekken. Niet schrikken als je dat nog nooit hebt ontdekt. Ik heb het ook nooit kunnen vinden. Toch haalde de gyn bij m'n baarmoedermond hele slierten weg. Het komt dus niet altijd naar buiten. Zodra je afscheiding melkachtig of troebel wordt, zijn je vruchtbare dagen voorbij. Ik heb me wel eens verdiept in het voelen van de baarmoeder, en kreeg toen het antwoord hier op zp: "Zodra je vruchtbare dagen eraan komen gaat de baarmoeder wat naar boven en kan je bij het bobbelte een klein sneetje voelen, naarmate je vruchtbare dagen er zijn voel je er een soort klein gaatje in. ( niet dat je je vinger erin kan prikken hoor ) Tijdens de niet vruchtbare dagen zit de baarmoeder laag en voelt het bobbeltje als een hard puntje. en na je vruchtbare dagen kan je je baarmoeder bijna niet meer voelen doordat hij steeds verder omhoog gaat." Vlak voor je ongi word, gaat de baarmoeder open staan.