Wel of geen symptomen?

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Freya09, Dec 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Had jij symptomen/kwaaltjes voor je ontdekte dat je zwanger was?

1. Ja, ik had pijnlijke borsten

2. Ja, ik had menstruatieachtige krampen

3. Ja, ik had (lage) rugpijn

4. Ja, ik had 'rommelende' darmen

5. Ja, ik had steken in een van beide eierstokken

6. Ja, eigenlijk al het bovenstaande wel

7. Nee, ik had vrijwel geen kwaaltjes volgens mij

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Freya09

Freya09 Lid

Dec 14, 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden!

Willen jullie helpen om een groot mysterie uit de wereld te helpen?

Veel meiden die proberen om zwanger te worden gaan na hun ovulatie bewust of onbewust letten op elk kwaaltje van hun lijf. Pijnlijke borsten, rommelende darmen, etc. Maar om één of andere reden zijn dat niet altijd symptomen van zwangerschap, want ze blijken niet zwanger te zijn.

Vandaar bij deze een oproepje aan de zwangere dames onder ons: welke symptomen/kwaaltjes heb jij gehad? Allemaal of misschien wel geen? Misschien kunnen we zo een beetje inzichtelijk maken of deze symptomen uberhaupt gerelateerd zijn aan een mogelijke zwangerschap :).

Groetjes! ;)

2. ingel

ingel Actief lid

Nov 29, 2010
    445
    0
    16
    Female
    Friesland
    Voor deze zwangerschap zat ik de medische molen ivm Asherman syndroom.
    Na mijn eindcontrole gaven ze aan dat het syndroom terug kon komen.
    Mijn eerste menstruatie na de controle bestond uit een klein beetje bruin verliies van 3 dagen. De keer daarop bleef hij weg. Voor de zekerheid maar een testje gedaan zodat ze me in het ziekenhuis gelijk weer konden controleren op Ascherman.
    Gelijk 2 dikke strepen op de test.
    Zowel bij de vorige als deze zwangerschap geen kwaaltjes gehad (alleen een beetje last van de hormonen, zegt mijn vent) rond de NOD.
    Dus "kwaaaltjes"wilt niks zeggen over de zwangerschap.

Hopelijk mag jij ook een snelle positieve test in je handen hebben.

3. sallebel

sallebel Actief lid

Jun 24, 2008
    191
    0
    0
    Limburg
    kwaaltjes wil niks zeggen nee dat klopt niet. het hoeft niks te zeggen maar kan wel. en als je bezig bent zwanger te worden let je zowieso al op elk pijntje en verandering in je lichaam, dus ik vind het een leuk idee dat je de poll gestart bent!!

ikzelf had voor mn nod, na ovu:

* Pijn aan buik, alsof je ongi gaat worden, maar ietsjes anders
    * met vlaagjes wat misselijk
    * veel rugpijn, nu ben ik daar wel ook gevoelig voor

Na mn NOD:

* nog steeds die buikpijn,
    * grotere tepelhoven, vrij snel al zag ik daar veranderingen aan
    * pijnlijke borsten
    * uiteraard wegblijven ongi.

Ik heb met 3 weken al pos getest, daar ik aan de medicatie dostinex zat vanwege een prolactinoom, wordt ik goed in de gaten gehouden. vandaar mn vroege bevindingen. ben nu gestopt met de medicatie, en moet elke week bloed prikken.

Succes Allemaal!!!

xxx

4. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Ik heb in augustus weer een miskraam gehad en voelde in september niets anders dan normaal als ik ongi ga worden. Viel letterlijk ook bijna van de bank toen ik teste 1 dag voor NOD en de teststreep al verscheen voordat de rest was doorgelopen. :)

5. mieks

mieks Fanatiek lid

Jun 11, 2010
    3,119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Hier de afgelopen 2 maanden erg veel last van kwaaltjes gehad (ondanks dat ik probeer er zo min mogelijk mee bezig te zijn), maar ik werd gewoon ongi. Deze maand zowat nog nergens last van, dus ik hoop dat dat een goed teken is..

6. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

Aug 30, 2011
    3,707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    ik had niet zo zeer last van de bekende kwaaltjes.. die kwamen veel later.. ik was wel heel erg moe maar weet dat aan mn traagwerkende schildklier..

7. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Mijn moeder zei: je voelt het gewoon. Ik volgde dat niet want ze kom het gevoel ook niet uit leggen maar nu ik zwanger ben weet ik wat ze bedoeld.

Verder werden de pitjes op mn tepelhoven groter, was ik misselijk bij vlagen en had ik al enorme emo buien door de hormonen

8. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Ik had en heb nog steeds af en toe pijnlijke borsten (dat komt en gaat) en last van een vage misselijkheid. Maar dat had ik ook weleens voordat ik toch ongesteld werd, dus dat zegt niet zo heel veel.
    Meestal wéét ik het gewoon, dat kan ik niet uitleggen. Ik wist het bij mijn zoontje en ik wist het nu weer voordat ik een test deed. Een 'ander' gevoel in m'n lijf, geen pijn of zo, maar iets wat ik niet echt uit kan leggen.

9. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,329
    11
    38
    hier
    ik heb rommige darmen en ben erg winderig ..:)

10. Wila

Wila Actief lid

Oct 11, 2011
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet hoe lastig het is als je aan het wachten bent en oh zo graag zwanger wilt worden!
    Ik dacht 1,5 jaar lang, elke maand weer zwanger te zijn door alle "kwaaltjes".
    En toen ik eindelijk zwanger was, waren de kwaaltjes anders dan anders!En dacht ik echt niet zwanger te zijn!
    Normaal voelde ik 10 dagen voor mijn menstruatie een trekkend/stekende pijn onder in mijn buik die continue aanwezig was. Dit keer was die er ook maar niet continue. De ene dag wel, de andere dag niet! Ook mijn borsten lekker in brand te staan!
    Maar verder dacht ik echt dat ik gewoon zou gaan menstrueren. Zelfs toen ik al 4 dagen overtijd was, merkte ik erg weinig van dat ik zwanger was.

Meiden, ik weet echt hoe lastig het is....maar laat je niet gek maken met wat je voelt. Je lichaam kan je zo voor de gek houden! Ik had een heel lijstje in mijn hoofd zitten met kwaaltjes die ik zou moeten voelen als ik zwanger zou zijn.... En er was er geen 1 aanwezig!

Heel heel veel succes!!! En ik hoop jullie hier snel terug te zien met een hele mooie positieve test!!!!

11. december

december Fanatiek lid

Apr 9, 2011
    2,724
    0
    0
    ik had totaal geen klachten.

12. Vanillajaguar

Nov 23, 2011
    41
    0
    0
    hallo allemaal!,

een week voor mijn NOD zijn mijn klachten begonnen, denk aan: zere borsten, ongi gevoel in buik, met vlagen heel erg misselijk, sterke reuk en lage rugpijn.

Ik was net een maand gestopt met de pil dus dacht eigenlijk dat het ontpilverschijnselen waren, dat werd ook tegen me gezegd.
    maar 2 dagen na mijn NOD toch maar ff een testje gedaan en ik bleek zwanger!!

Nu na mijn NOD nog steeds dezelfde klachten, maar voor een supergoed doel, dacht ik zo!

Groetjes Vanillajaguar

13. Freya09

Freya09 Lid

Dec 14, 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden!
    Dank allemaal voor het stemmen! :) Tot dusver zijn de resultaten: ongeveer een derde van de dames geeft aan eigenlijk helemaal geen kwaaltjes te hebben gehad, en twee derde voelde in ieder geval iets. Ik denk dat we hieruit mogen concluderen dat de bekende kwaaltjes er mogelijk wel bij horen, maar dat het uitblijven van de kwaaltjes in feite ook niets hoeft te betekenen :) (Thank you, Captain Obvious ;)).

Nu ben ik nog steeds wel benieuwd of dames die niet persé proberen om zwanger te worden, maar ook niet aan de pil oid zijn, ook dergelijke kwaaltjes hebben...hmm, maar dan moet ik bij een ander forum zijn denk ik, haha!

Fijne jaarwisseling allemaal!

-x-

14. Doritoo

Doritoo Actief lid

Oct 25, 2009
    221
    0
    0
    Ik had tijdens mijn eerste zwangerschap helemaal geen klachten. Alleen in het begin van de zwangerschap waren mijn borsten erg gespannen en pijnlijk, dat heeft een week of 2 a 3 geduurd. Verder mijn hele zwangerschap echt nergens last van gehad. Het was dat mijn buik aan het groeien was maar verder... helemaal niets.

Nu ik weer zwanger ben heb ik tot nu toe weer geen klachten (al is het heel pril), ook geen zere borsten. Het is dat ik een test gedaan heb om dat mijn menstruatie uit bleef maar anders had ik niet geweten dat ik zwanger was.

15. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

Sep 30, 2011
    1,765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij waren net begonnen met "zwanger worden" en gingen er totaal niet vanuit dat het de eerste keer al raak zou zijn. Was dus ook niet bewust bezig met kwaaltjes.
    Ik had wel heel gevoelige borsten, maar heb ik ook als ik ongesteld moet worden, dus dat was voor mij niks bijzonders. Nu bedenk ik me wel dat ze op een andere manier gevoelig waren en ook veel eerder dan normaal, maar dat is pas achteraf dat ik me dat besef :)
    Verder wel wat krampjes, maar ook daarom dacht ik juist dat ik gewoon ongesteld ging worden.
    Ik was dan ook oprecht een beetje verbaasd dat ik maar niet ongesteld werd en pas na 4 dagen overtijd bedacht ik me dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn. De test was dan ook hartstikke positief :)

16. Rietc

Rietc Actief lid

Nov 22, 2011
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had veel pijn in mijn borsten, maar dat had ik bijna iedere maand, ook voor ongi. En de week voor het testen tot aan het testen moest ik heel veel naar de toilet..

Share This Page