Beste lieve meiden, Op aandringen van de huisarts heb ik een uitstrijkje laten maken, nee ik ben geen 30 maar 27 maar ik had klachten, klachten als na de sex bloedverlies of uit het niets in eens bloed, soms wat bruinachtig maar toch het is bloed, soms heel veel soms een klein beetje, last van me rug, last van me buik... last van infectie's en dat terwijl ik al geruime tijd een vriend heb me zelf heb laten testen op soa's en hiv. En dat was allemaal goed, maar ik heb wel veel wisselende contacten gehad... Na 2 weken gebeld en de uitslag is niet goed ik heb een pap 3 b, na direct te hebben gebeld met het ziekenhuis heb ik een colposcopie gehad weer 2 weken wachten... uitslag een cin 3 ( onrustige cellen), mededeling kom over een half jaar maar terug. Nu komt mijn vraag; wie van jullie meiden heeft dit ook gehad ? Maar wilde wel nog graag een kindje krijgen en zo ja wanneer zijn jullie toen zwanger geworden?
Jeetje wat erg zeg! Ik heb zelf mijn eerste uitstrijkje gehad toen ik 17 was, ook omdat ik tussentijds bloed verloor en onverklaarbare buikpijnen had. Ik had toen pap 2, ook onrustige cellen dus.. ook moest ik aanvullend een soa test laten doen maar gelukkig had ik niks. Halfjaar later moest ik weer terugkomen voor een nieuw uitstrijkje.. gelukkig was deze goed. Ik weet dat een halfjaar zo lang duurt en je gelijk geholpen wilt worden want onrustige cellen zijn onrustige cellen. Gelukkig is het wel zo dat baarmoederhalskk heel langzaam ontwikkelt en goed te behandelen is. Mijn gynaecoloog zei nadat ik gevraagd had hoe ik aan onrustige cellen kwam dat het ook te maken kon hebben onder invloed van hormonen en een verminderde weerstand...zo raar vond ik dat. Ik heb geen idee hoelang je bezig bent met dit traject en hoelang het duurt voor je uberhaupt zwanger mag worden. Ik wens je heel veel sterkte toe en hoop echt voor je dat het uiteindelijk allemaal mee zal vallen.. hou je me op de hoogte hoe het gaat? Ik heb afgelopen maandag een uitstrijkje moeten laten maken weer opnieuw omdat de gynaecoloog erachter is gekomen dat ik 2 baarmoedermonden heb en er is in het verleden altijd maar bij een baarmoedermond een uitstrijkje afgenomen. Hier krijg ik 12 juli de uitslag van. Nogmaals veel sterkte en een dikke knuffel!
Och jeetje!! wat ontzettend schrikken, ik kan mij voorstellen dat de grond onder je voeten wordt weggeslagen!! pffff een shit nieuws! jeetje meid veel sterkte de komende tijd, wat zal dat half jaar beladen zijn!
Hoi Sassie, Mijn zus is ook 27 en heeft ook pap 3b. Bij haar word er weefsel weggehaald want anders kan ik dit uiteindelijk gaan leiden tot baarmoederhals kanker. Heel raar ze heeft helemaal nergens last van. Is eigenlijk bij toeval ontdekt omdat het de zwangerschap bij haar tweede kindje maar niet wilde lukken en toen het lukte liep het ook niet helemaal voorspoedig in het begin. Aan de hand van een uitstrijkje zijn ze er bij haar ook achter gekomen. Je bent er op tijd bij komt goed!
Hi sassie! Ik heb in aug '11 mijn spiraal eruit laten halen en een uitstrijkje laten doen ivm tussentijdse bloedingen en natuurlijk kinderwens. De uitslag was pap3a.. Geen rede tot grote paniek maar de klap kwam wel hard aan, aangezien er iets 'mis' was met mn lijf. Ze zeiden dat ik over een half jaar mocht terug komen. Na een half jaar (jan-feb) had ik net een miskraam gekregen en konden ze vanwege de onrust in mn baarmoeder niks doen. In maart nog eens een miskraam dus het schoof steeds op. Na een aantal menstruaties een uitstrijkje laten doen 3 weken geleden en nog steeds pap3a! Nu wilden ze het inderdaad laten weghalen maar rarara! Ik ben weer zwanger! Dus zei de ass. van de gyn: "we zien je over een jaartje wel".. Oh ik ben trouwens 23. Het is nu afwachten of het deze keer wel goed komt maar ik heb er wel vertrouwen in. Ik heb me vaak afgevraagd of de uitslag iets te maken had metde miskramen maar heb nog niet zoiets gevonden op internet. Ik hoop nog steeds dat het vanzelf weggaat net als bij mijn zwangere collega (voor zwangerschap pap3a, tijdens zwangerschap pap1) Veel succes en ik hoop dat alles voorspoedig verloopt, Liefs Bo
In de Lounge is er ook een onderwerp over uitstrijkje en slechte uitslag. Wellicht vind je hier meer lotgenoten en informatie. Sterkte meiden!