Even een vraagje

Discussie in 'Over deze site' gestart door Saja87, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik lees soms wel eens op het topic over meiden die zijn opgelicht door een lid hier..
    Maar dat de naam niet bekend gemaakt word ( wat ik overigens ook wel snap )

Maar hoe word er dan voorkomen dat ik en andere leden niet door deze persoon worden opgelicht?

Als zo'n iemand lid blijft of niet bekend gemaakt word trappen er toch alleen maar meer mensen in?

2. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ben ik ook wel benieuwd naar, om een zucht en een scheet heb je hier al een ban aan je broek maar oplichters kunnen hier ( blijkbaar ) zonder pardon hun gang gaan. Of zie ik het nu verkeerd ?

3. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Als wij een melding krijgen van oplichting proberen wij zeker verhaal te halen.
    Soms wordt het opgelost, soms helaas niet.

Om nu te zeggen dat zij zonder pardon hun gang kunnen gaan vind ik een flauwe opmerking. Nee.....leden krijgen niet om een poep en en scheet een ban, maar kunnen zich helaas wel voor een poep en een scheet opnieuw aanmelden onder een andere naam met een ander ip-adres;)

Helemaal voorkomen kan dus niet, het blijft een openbaar forum.

Kwebbel

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Maar als het niet opgelost word ( en in dit geval praat ik dus niet over 1 persoon die is opgelicht maar meerdere )

Wat word er dan nog aan gedaan?
    Bedoel dit niet lullig ofzo hoor maar als er niks aan gedaan word kan deze persoon toch nog meer mensen oplichten op ZP?

5. kippiekip

Daar zijn de meningen nog over verdeeld maar goed dat is een andere discussie.

Zou het niet netjes zijn om naar andere leden toe de naam bekend te maken zodat er niet nog meer slachtoffers bijkomen ?
    Ik vertrouw nu namelijk niemand meer aangezien ik niet om wie het gaat.

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Iemand blokkeren is het enige wat zp kan doen.
    Helaas zie je ze vaak weer terug komen onder een andere naam en ben je een tijd verder voordat iemand er achter is. (Lees opnieuw slachtoffers maken)

Kwebbel

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Maar is dat dan geen optie? Zodat er niet nog meer mensen slachtoffer worden?

( en dan heb ik het niet over 1 klacht ofzo he bedoel er kan idd wat mis gaan.. Maar neem aan niet bij 5 of meer mensen te gelijk..)

8. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Saja......dat gebeurd uiteindelijk ook, maar meestal is dit dus een tijdelijke oplossing zoals ik eerder zei.

Kwebbel

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ahh oké

Ik dacht dat als je een IP ban had ( of te wel geblokkeerd was ) Je niet meer lid kon worden tenzij je een ander ip krijgt.. En die krijg je geloof ik niet zomaar.

Maar oké fijn om te weten dan zet ik voor nu in ieder geval voorlopig geen oproepje in het verkoop hoekje neer :D

10. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Helaas gaat het te makkelijk.

11. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.290
    2.987
    113
    Hoi,

Accounts en ip adressen van eerdere gebruikers die spulletjes verkochten en later niet leverden zijn door ons allemaal geblokkeerd.

Wanneer iemand verhuisd krijgt diegene een nieuw ip adres, waarmee ze een nieuw account aan kan maken. Zodra er geconstateerd wordt dat er (weer) misbruik wordt gemaakt zullen we dat eerst proberen op te lossen. Direct blokkeren is niet handig omdat er dan geen communicatie meer mogelijk is.

Zodra het huidige account niet meer nodig is, i.v.m. een eventuele afhandeling en die communicatie, zal ook die geblokkeerd worden inclusief het bijbehorende ip adres.

Kippiekip, je ziet het verkeerd. Wij nemen dit soort zaken serieus en jij hebt een scheet kunnen laten en even kunnen zuchten in dit topic en je bent niet eens geblokkeerd. Dat is toch ook wat :)

Bedankt voor jullie positieve bijdrage aan Zwangerschapspagina.nl!

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

12. kippiekip

Je weet wel waar ik op doel Lotte ;)

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Bedankt voor je antwoord!

14. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005