Symptomen; wel of niet raak?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bbtje, 10 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bbtje

Bbtje Bekend lid

7 jan 2014
    796
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees hier van bijna iedereen dezelfde symptomen, maar is het nu zo dat het vaak ook blijkt dat iemand echt zwanger is? Of worden veel van deze symptomen (zoals de krampen, hoofdpijn, pijn in onderrug, etc.) ervaren en blijken er vervolgens ook velen niet zwanger?

Als ik hier lees lijkt bijna iedereen diverse symptomen te hebben en lees ik regelmatig of weer ongesteld, of zwanger.

Is er een touw aan vast te knopen of is het ook vaak "wishful thinking" waardoor iemand het lijkt te ervaren?

Zomaar wat gedachtegangen. Ik vind het erg moeilijk momenteel om te bepalen of ik erop moet hopen of niet. Dat doe ik namelijk wel als ik al die symptomen lees, want ik ervaar er een hoop, maar ik vraag me af in hoeverre veel vrouwen niet alsnog gewoon een "normale cyclus" hadden en dus weer ongesteld worden.

Ervaringen?

2. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Afgelopen maanden heb ik me gefocust op de eventuele symptomen. Maar heb ontdekt dat die gewoon bij mijn menstruatie horen... Ik heb elke maand steken in mijn liezen en zere borsten. Vorige maand had ik het gevoel dat het anders was door wat extra krampen, maar helaas...
    Ik test twee dagen voor mijn NOD en als deze wit is ga ik er gewoon vanuit dat ik ongesteld ga worden. Dat maakt het voor mij wat makkelijker...

3. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Eigenlijk geen pijl op te trekken. Als ik symptomen voelde, was ik toch niet zwanger. Het maakte bij mij geen verschil eigenlijk. De echte symptomen kwamen bij mij later pas, en ook niet eens noemenswaardig. Maar ook menstruatiepijn-achtige klachten horen erbij door het groeien van je baarmoeder, nou dat heb ik ook altijd voor ik ongesteld moet worden, dus echt geen verschil bij mij.

4. Bbtje

Bbtje Bekend lid

7 jan 2014
    796
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook het idee dat de meesten van alles voelen, maar dat zal ook zijn omdat je veel bewuster bent van alles in je lichaam, doordat je er mee bezig bent.
    Wel moeilijk hoor, op die manier houdt ons lichaam (en onze geest) ons aardig voor de gek...

Vroeg me af of er dingen zijn die mensen echt anders ervaren tussen symptomen die op zwangerschap lijken (maar toch bij de ongi horen) en daadwerkelijke zwangerschapsverschijnselen.
    Denk dat daar alleen erg moeilijk antwoord op te geven is, omdat het voor iedereen anders is (en iedere zwangerschap ook weer anders is).

5. dopneusje

dopneusje Niet meer actief

wat ik wel eens heb gelezen is dat als de symptomen anders zijn dan dat ze normaal zijn je misschien zwanger zou kunnen zijn......dus bijvoorbeeld normaal voor NOD geen slijm en nu juist wel, steekjes die je normaal gesproken niet voelt enz.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik bij beide zwangerschappen aan het begin totaal niets van de bekende klachten had, deze zijn bij mij pas rond week 6 gekomen.

6. Lola83

Lola83 Actief lid

6 jun 2011
    424
    208
    43
    Vrouw
    Toen ik echt zwanger bleek voelde alles anders...borsten, vermoeidheid, etc.. Hoe anders, dat moet je ervaren.. dan weet je het wel :)

De enige zekerheid is een test!!

7. Bailey89

Bailey89 Lid

14 jan 2014
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben er ook wel aardig achter dat je lichaam je behoorlijk voor de gek kan houden. Ben nu 4 maanden bezig. Ben er steeds heel veel mee bezig geweest, elk dingetje wat ik voelde kon ik wel koppelen aan een eventuele zwangerschap. Maar elke keer was het een teleurstelling.
    Had me voor deze maand voorgenomen om geen enkel kwaaltje meer serieus te nemen, behalve het uitblijven van de menstruatie. Omdat dat toch meer reden geeft tot twijfel dan al die klachtjes.
    Ik merk wel dat ik het heel moeilijk vind me niks aan te trekken van bepaalde kwalen, maarja dat zal dan wel komen omdat de wens heel groot is:)

8. junior1

junior1 Bekend lid

21 feb 2010
    649
    1
    18
    Bij mij was het juist raak in de maanden dat ik geen klachten had :) Alle andere maanden voelde ik van alles.

9. Bbtje

Bbtje Bekend lid

7 jan 2014
    796
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, dat lees ik dus heel vaak.:D

Zelf heb ik nog geen idee hoe mijn normale "klachten" zijn, want ik heb al ruim 10/12 jaar anticonceptie gebruikt en van daarvoor weet ik het écht niet meer.
    Dus opnieuw mijn lichaam leren kennen. ;)

Wat ik nu allemaal voel, heb ik nog nooit gevoeld, maar misschien hoort het er nu gewoon allemaal bij mij bij (bij mijn normale cycli). We zien het vanzelf.;)

Deel Deze Pagina