onderzoek darmen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mammie1982, 8 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 mammie1982, 8 aug 2014
    Laatst bewerkt: 8 aug 2014
    Goedemiddag,

Omdat ik mijn ijzer niet opneem en ik steeds verder zak in mijn waarden moest ik naar de internist vandaag. Na de zwangerschap krijg ik maag en darmonderzoek. Nu tijdens de zwangerschap doen ze dat niet. Wel hebben ze met een vinger in mijn anus onderzocht of ze iets tegen kwamen. Ik vond dit erg onprettig uiteraard. Maar nu heb ik last van mijn buik. Kan dit kwaad voor de zwangerschap?
    Tevens moet ik nu naar 3x daags 200 mg ferrofumaraat. Dit slik ik wel vaker maar niet tijdens mijn zwangerschap. Kan dit kwaad?
    Bedankt

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemorgen,

wat vervelend dat je na de zwangerschap deze onderzoeken moet ondergaan. Maar het is logisch dat je wat last kan hebben van je buik nadat er anaal gevoeld is. De darmen kunnen hierop reageren. De ijzermedicatie die jij gekregen hebt, wordt aan veel zwangeren voorgeschreven en is eerste keus in de zwangerschap. Dit kan absoluut geen kwaad, alleen kan de ontlasting wat harder worden en heel donker van kleur (dit komt door het ijzer). Hopelijk gaat met deze medicatie het ijzergshalte omhoog. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina