even een vraagje ?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door flower 27, 28 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    ik heb vorige week de 12 weken ego gehad en de nekplooimeting in combinatie met bloedonderzoek ,alles was goed nekplooi was 1mm en heb een kans van 1op 70.0000 of zo ,maar nou is mijn vraag wordt er met die ego ook gekeken naar een open ruggetje ?

liefs flower

2. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Dat doen ze met de 20 weken echo.

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Is het niet zo dat een open ruggetje heel makkelijk te zien is en daardoor wel geconstateerd zal worden tijdens deze echo?

4. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Er wordt niet specifiek naar gekeken bij de 12 weken echo dus je moet er niet vanuit gaan. Volgens mij is het ruggetje ook nog volop in ontwikkeling en is dat pas na 12 weken echt goed te zien. Gelukkig komen open ruggetjes zeer weinig voor!

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Open ruggetjes kunnen (meestal) pas gezien worden bij de 20-weken echo. Eerder is wel mogelijk, maar dan vanaf 16 weken ongeveer en dan moet er wel een reden zijn om een echo te maken en het ruggetje goed te bekijken. Vanwaar je vraag? Komen neurale buis defecten in je familie voor?

6. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    nee het komt helemaal niet voor in de familie ,maar ik vroeg het mij gewoon af .,aak me gewoon snel zorgen en wil het liefst alles uir sluiten al weet ik natuurlijk dat dat niet kan ...

liefs flower

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Nee, alles uitsluiten kan helaas niet. Gelukkig is er nog zoiets als de 20-weken ech, dan heb je al wat meer zekerheid. Maar het is idd nooit een garantie voor een gezond kindje. Later kan er ook nog van alles misgaan. Echter, als je daar teveel bij stil gaat staan, word je helemaal gek! Niet doen dus! Al is het makkelijker gezegd dan gedaan...

Deel Deze Pagina