Middels IUI zwanger, volgens gynaecoloog geen goede zwangerschap...

Discussie in 'Miskraam' gestart door Coccie, 6 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coccie

Coccie Actief lid

29 jun 2012
    455
    64
    28
    limburg
    Hallo,

Ik ben vandaag 6 weken en 1 dag zwanger.
    Gisteren mijn 1e echo gehad, en mijn zorgen waren terecht.
    Ik heb in de 5e week 2x een klein beetje bloedverlies gehad. Niet veel, maar altijd rede tot onrust als het je treft.
    Net toen ik weer vertrouwen er in kreeg, begon ik zondag flink te vloeien. Ik voelde het echt en dacht dat ik gigantisch stond door te lekken. Zondagavond stopte dit weer... Maandagochtend had ik mijn 1e echo.

Daarop was een te kleine vrucht voor de termijn te zien. Het hartje heeft de dokter nieteens proberen te bekijken. Om de vrucht heen zitten heel veel bloedstolsels.
    De gynaecoloog zei dat ik heel wat bloedverlies kan verwachten en een MK.
    Volgens haar hoef ik geen hoop te hebben. Want een vrucht die te klein is en al vloeien zal wel een teken zijn dat het mis gaat.

Nu is het dus wachten op...
    15-10 heb ik weer een controle afspraak bij de gyn.

Mijn 1e MK was eerder, dat was een biochemische zwangerschap.

Het kan er nog niet helemaal in bij mij. Vooral omdat ik nu gewoon niet vloei. Ik ben benieuwd naar de controle de 15e mocht het voor die tijd nog niet 'afgekomen' zijn.

2. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Ik lees hier met je mee. Sterkte hoor en stiekem duim ik toch heel hard voor je dat ze er compleet naast zitten en er straks toch een hartje klopt. Heel veel succes!

3. Coccie

Coccie Actief lid

29 jun 2012
    455
    64
    28
    limburg
    Ja dat doe ik stiekem ook zolang het nog niet gebeurd is. ;)

4. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Vind het zo naar deze onzekerheid, weet er alles van :(

Ik had mij ingesteld dat het mis zou gaan dan is de teleurstelling niet zo erg...maar toch zolang het ''niet'' eruit komt blijf je die hoop houden, ken dat gevoel zo goed,nu alles bij mij eruit komt komt het nog steeds hard aan maar weet ik wel waar ik aan toe ben,ik blijf voor je duimen dat het toch nog goed zal gaan maar hou er rekening mee dat het niet goed kan gaan, vind het een hele nare situatie en hoop dat er gauw duidelijkheid voor je komt.

xoxo

5. Coccie

Coccie Actief lid

29 jun 2012
    455
    64
    28
    limburg
    Wat vind ik het fijn dat we elkaar hier kunnen vinden. Mensen die in eenzelfde schuitje zitten en waarmee je kan praten over het hele gebeuren.

Ik maak me zeker geen illusies... Ik vermoed dat het inderdaad mis blijft. Voor de echo maakte ik me daar al zorgen om, omdat ik weinig symptomen had terwijl ik bij de zwangerschap van mijn dochter werkelijk alle mogelijke symptomen had.
    Tel daar bloedverlies en schommelende testen bij op en mijn conclusie stond: iets klopt hier niet.

Maar je lijf kan je wel voor de gek houden zeg!

Gaat wel een nachtje worden voor jou hè hotsiflots?
    Ik ben zelf verpleegkundige en was erover aan het denken om maar eens wat celstof onderleggers te regelen voor het bed. Ik heb na mijn vorige MK de laatste uit mijn kraampakket gebruikt en weggegooid.

6. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Ja lastig, als de gynaecoloog het zegt dan zal,dat wel zo zijn, die hebben er tenslotte voor gestudeerd, maar ik begrijp,ook dat het bij jou nog niet zo wil doordringene zeker niet als er geen bloedverlies is.

En de wonderen zijn de wereld nog niet uit toch? Dus wie weet

7. Coccie

Coccie Actief lid

29 jun 2012
    455
    64
    28
    limburg
    Ja Suze, totdat het gebeurd blijft het onwerkelijk.
    Inmiddels zijn we alweer 3 dagen verder zonder bloedverlies.

8. Wiskagirl

Wiskagirl Bekend lid

6 okt 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal
    Hee meid!. Komen we elkaar weer tegen!
    Ik blijf ook nog stiekem hoop houden hoor dat je de 15e gewoon de dokters versteld laten staan :).
    Geen bloedverlies is goed teken toch?

Dikke knuffel

9. Coccie

Coccie Actief lid

29 jun 2012
    455
    64
    28
    limburg
    Hai!!

Ja vaag hè? Nog steeds geen drup! Ik blijf neutraal...althans ik doe mijn best!
    Maar ik ben retebenieuwd naar de volgende echo.
    Moest net nog aan je denken! Gaat goed?

Leuk om je weer te lezen!!

10. Wiskagirl

Wiskagirl Bekend lid

6 okt 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal
    Hier gaat het rottig. Last van een ontsteking in mn kaak en ze kunnen er weinig mee. Heb al 3 nachten amper geslapen beetje jammer dat je ook alleen maar paracetamol mag hebben. Ik heb gisteren jankend de gynaecoloog opgebeld of ik alsjeblieft een antibiotica kuur mocht want van mn tandarts kreeg ik het niet godzijdank heb ik een kuur gekregen. En nu hopen dat t snel weg is.
    Voor de rest ruzie maken met de gynaecoloog vanwege die cerclage ze willen hem liever zetten als het dreigt mis te gaan. En daar ben ik niet mee eens ik wil hem gewoon preventief hebben gezien mn geschiedenis de 21e hoor ik meer pff

11. Coccie

Coccie Actief lid

29 jun 2012
    455
    64
    28
    limburg
    Verdorie Wiska dat is helemaal niet fijn.
    En zó irritant als je van mening verschilt m.b.t. beleid met je arts!
    Ik herken dat maar al te goed! Ik ben al zo lang aan het dokteren dat ik heel vaak mijn situatie opnieuw moet uitleggen aan nieuwe poli assistentes of arts assistenten. Ook niet altijd leuk.
    Dus ik kan me voorstellen dat jij zoiets hebt van 'Hallo?! Tis mijn 3e en waarom zal 't nu anders gaan als bij die andere 2?'

Dat je tandvlees gaat zieken is ook een bekende zwangerschapskwaal. Liefst gooi je er dan een flinke apotheek tegenaan ja!

Beterschap en ik hoop dat jullie het snel eens worden over de cerclage!

Xxx

12. Coccie

Coccie Actief lid

29 jun 2012
    455
    64
    28
    limburg
    Update...gisteren tijdens het badderen van mijn meisje kreeg ik ferme steken in de buik. En even later ben ik weer gaan vloeien.
    Ik merk dat ik me ook niet lekker voel hierbij...
    Niet handig nu ik overdag alleen met mijn moppetje ben.

13. Wiskagirl

Wiskagirl Bekend lid

6 okt 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal
    Oh vervelend meid :( had gehoopt dat het toch weg zou blijven.
    Hier gaat het niet veel beter en kan die stomme paracetamol niet afbouwen Hoe graag ik het ook wil.
    Zit echt ook over de maximale dosis paracetamol zit op 10 per dag en mag er eigenlijk maar 6. Ja ik moet wat

14. Coccie

Coccie Actief lid

29 jun 2012
    455
    64
    28
    limburg
    Oei dat is inderdaad niet goed! Bah ja dat is echt een ellendige pijn!

Hier lijkt het bloeden weer gestopt?!
    Zó vaag!

15. Wiskagirl

Wiskagirl Bekend lid

6 okt 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal
    Hee meid Hoe is het?

16. Coccie

Coccie Actief lid

29 jun 2012
    455
    64
    28
    limburg
    Hoi Wiska!

Beroerd!! Bah, had me niet voorgesteld dat je je van een MK op deze termijn zo belabberd kan voelen. Ik heb continu buik en rugpijn, hoofdpijn en voel me zo slap als een vaatdoek.
    Ik vloei nu dus continu en verlies ook stolsels.
    Morgen kijken in hoeverre t boeltje al eruit gekomen is.

Hoe is het bij jou meid?

17. Wiskagirl

Wiskagirl Bekend lid

6 okt 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal
    Hee meis!.
    Wat vervelend dat het toch een miskraam is geworden :(
    Neem iets van rosvicee ferro om je ijzer aan te vullen en vaak een kruik op je buik leggen werkt ook nog wel eens.
    Hier gaat opzich wel alles goed kaakontsteking is over. Maar nu weer daar bijwerkingen van gehad fijne schimmelinfectie daar beneden. En misselijkheid is hier de hoek om gekomen dat ik daarvoor weer medicatie heb pff ga ook van de ene medicijnen naar de andere
    Kan pas 6 januari die kies eruit laten halen eerder hadden ze geen plek.
    Morgen 8 weken alweer. Volgende week woensdag weer een echo.
    Dikke knuffel vanuit braboland

18. Coccie

Coccie Actief lid

29 jun 2012
    455
    64
    28
    limburg
    Aah shit ja! Ik heb tot nu toe een keer in mijn leven een AB kuur gehad...en jawel! Ook ik kreeg toen een schimmelinfectie Down under. Aaargh! Een logische bijwerking. Vervelend! Maar wel erg fijn dat je kaak beter is!

Ben benieuwd naar je echo!

Knuffel uit Limbabwe!

19. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Hey Coccie

Vandaag je echo als het goed is, ik hoop dat je dan duidelijkheid heb, onzekerheid is niks!

Ik wou even zeggen dat ik aan je denk!

xoxo

20. Wiskagirl

Wiskagirl Bekend lid

6 okt 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal
    Ik denk ook aan je meid! Hopelijk weet je snel meer
    Dikke knuffel uit braboland

Deel Deze Pagina