Wat zal ik eens doen met die zeevis?

Discussion in 'De lounge' started by Belle, Aug 9, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Belle

Belle Fanatiek lid

Nov 7, 2005
    1,380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Hey meiden,

Ik kreeg van mijn buren vier vissen. Ze waren in Den Helder geweest en ze hadden een beetje teveel meegenomen, vandaar. Ik weet niet wat voor vissen het zijn en mijn buren wonen nog niet zo lang in Nederland, dus zij konden het me ook niet vertellen. Het zijn rondvissen (dus geen platvissen) van een centimeter of dertig lang, ze zijn al wel gekaakt, maar ik moet ze verder nog schoonmaken.

Ik denk erover om ze te stoven in de oven, maar ik vraag me af wat ik er nog meer mee kan doen. Heeft iemand goeie recepten voor zeevis?

Belle (erg dol op haar buren, dat begrijp je ;) ).

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Mag ik bij je komen eten vanavond ;)

Ik zou ze schoonmaken en in folie in de oven doen, met enkel wat zout, dille en citroen, evt. nog wat peper.

3. asjuh

asjuh Fanatiek lid

Dec 28, 2005
    3,028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    yep mee eens .. ;) stoven in de aluminumfolie mer kruiden en specerijen mjamz ...asjuh komt vanaaf ook die kant op

4. Belle

Belle Fanatiek lid

Nov 7, 2005
    1,380
    1
    0
    Amsterdam
    Goed, dan zitten we dus nu vol. Ik heb maar vier vissen, dus één voor Loeki2, één voor Asjuh, één voor Meneer Belle en één voor mezelf. :D

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Hmmmm, helaas A'dam red ik niet meer voor etenstijd, ga er lekker van genieten.

6. Chelsea

Chelsea Bekend lid

Aug 6, 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Mmm lijkt me wel lekker :D

7. Belle

Belle Fanatiek lid

Nov 7, 2005
    1,380
    1
    0
    Amsterdam
    Inmiddels ben ik er achter dat het makrelen zijn. De meest universele zeevis, en ik herken hem gewoon niet. Ik koop makreel altijd gerookt en wel op broodjes op de markt. Ik, barbaar! :D

Maar goed, ze liggen nu in de oven, zonder kop en zonder staart, ingepakt in aluminiumfolie. Verdorie, ik heb echt heel veel recepten op internet gevonden voor makreel. Die moet ik vaker halen (of ik moet mijn buurtjes af en toe lief aankijken natuurlijk, hihihi).

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Lekker!!!! Laat wel weten hoe het gesmaakt heeft hè, hoe ben je er nu achter gekomen dat het makreel was?

9. Belle

Belle Fanatiek lid

Nov 7, 2005
    1,380
    1
    0
    Amsterdam
    Het was heerlijk! Ik heb ze alle vier in aluminiumfolie in de oven gedaan met olijfolie, zout, schijfjes citroen, dille en ringetjes bosui. Na twintig minuten uit de oven gehaald, graten en vel verwijderd, vers gemalen peper er overheen en smikkelen maar.

Ik had natuurlijk nog twee vissen over, dus die heb ik ook gefileerd en die liggen in de koelkast voor morgen. Ik zit te denken aan een vissalade...

Hoe ik er achter kwam? Ik was op internet op zoek naar meer leuke visrecepten en toen zag ik een foto van vissen die precies op de mijne leken. En dat waren dus makrelen. :D

Share This Page