Even eerlijk: hoe was jouw vakantie met de puber(s)?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door poema, 17 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.920
    404
    83
    Vrouw
    Laat ik voorop stellen dat we het echt geweldig hebben gehad hoor. Maar wij zijn met zijn drietjes en waren op een rondreis behoorlijk ver weg (buiten Europa ;)). Het was ook echt fantastisch maar ik merkte wel dat onze dochter pubert. 'Moet ik nu alweer wandelen?' (langste wandeling was een uur) 'Ik heb nog geen een ochtend uitgeslapen' (klopt, moesten vaak weer vroeg rijden of dan gingen we iets doen) 'We doen alleen maar wat jullie leuk vinden' (niet waar, want ook veel geshopt enzo)... Ze liep er soms echt als bij met een gezicht als een oorwurm... wt dat betreft dus uitdagend hier en daar... Scheelt denk ik wel dat we amper anderen tegenkwamen waar ze iets mee had...
     
  2. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.342
    12.029
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao: tja het ene of het andere kind:rolleyes:
    Zoon van 14 is bijv heel makkelijk. Die zegt gewoon altijd: 'oke' Ideaal zo'n kind.
    Maar zoon van 6 vind nu al alles stom en saai en is altijd kapotmoe, dus wil niet meer en kan niet meer:roflmao:

    Dus nee hier ook echt niet op alles ja en amen, maar zeker toen de kinderen nog klein waren zochten wij als ouders de uitjes uit. En hielden daarbij zeker rekening met de wensen en interesses van de kinderen. Maar met meerdere kinderen is er altijd wel.een die van te voren roept: "dat wil ik niet" of "dat is stom". Om vervolgens de grootste lol te hebben.

    Sinds ze meer begonnen te puberen gaan zulke dingen meer in overleg. Gezellig tijdens de maaltijd plannen maken. De ene dag is wat leuker voor de een, de andere dag weer een ander.
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  3. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.974
    8.776
    113
    Hahaha nou we hebben er maar 1 maar die zegt weinig ja en amen.
    Op vakantie doen we veel in overleg, bedenken we wie wat wil. Over het algemeen zitten we ook echt op 1 lijn dus zou het makkelijk moeten gaan. Alleen zoon wil graag veel autonomie, tikkie vermoeiend.:rolleyes:
     
  4. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Het was echt zo warm, dat we weinig andere dingen konden doen dan zwemmen, een verkoelende winkel in of iets als grotten bekijken.
    Mijn zoon vindt zwemmen leuk, dus dat was geen probleem. Mijn dochter heeft het na een half uur wel gezien en dan niet eens elke dag, winkelen is niet zo haar ding, dus het was wel jammer dat we geen andere dingen konden bekijken. Maar op zich ging het wel goed. Dochter heeft wel buien waarbij je weinig goed kan doen of zeggen, maar die vielen op vakantie mee.
     
  5. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.351
    299
    83
    Wat hebben jullie allemaal heerlijke pubers zeg!

    Die van mij zat - mits niet in het zwembad - of met haar gsm aan haar hand geplakt (oortjes in & Spotify aan) of liep zuchtend en klagend mee, want het was te warm, het water in de zee was te koud (je kon niet over het zand lopen, omdat je je voeten verbrandde), het was te warm (nog minstens 40x gehoord), zwemmen in de zee was eng, de muziek op het terras stond te hard, ze had niemand om mee op te trekken (maar ondernam zelf geen actie, want ineens verlegen), airco in de eetzaal te koud, teveel drukte/lawaai in de eetzaal, enz.

    Ik ben op een gegeven moment echt vreselijk boos geworden en heb gezegd dat ze twee keuzes had: stoppen met die onzin of onze volgende vakantie is zonder haar. Toen kwam ik pas binnen. Maarja...**rollende ogen**...jij moet altijd meteen zo boos doen, mam!

    Uiteindelijk heb ik wel genoten, maar volgend jaar maak ik duidelijke afspraken aan de voorkant.
     
  6. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.174
    113
    Wij zijn met twee pubers en een 9-jarige op vakantie geweest. Ging prima. We hebben veel gewandeld in de bergen, maar dat vinden ze allemaal juist leuk. Verder veel pumptracks en skatebanen opgezocht onderweg en een aantal keer een plek bij een zwembad of meer gekozen. Lekker afwisselend en actief dus.

    Geen nare buien maar die hebben ze toch al vrij weinig moet ik zeggen. Wel zitten ze direct op hun schermpjes als ze even niks te doen hebben. Dat is wel vrij irritant maar doordat ze ook vaak wel gewoon lekker bezig waren kon ik me daar wel overheen zetten.
     
  7. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.826
    25.924
    113
    Vrouw
    Ik hoef hier ook niet meer aan te komen met dierentuinen of lange wandelingen in de natuur.
    Maar we hebben een top vakantie gehad.
    Oudste (13) kocht op dag 1 een schep, en die heeft de hele vakantie forten, vaargeultjes en dammen gegraven op het strand :roflmao:

    Jongste was wel drama. Die wilde liefst de hele dag in de tent blijven. Die moesten we meeslepen en ook regelmatig toegeven aan zijn behoefte aan rust. Dan bleef 1 van ons op de camping en flink de ander met oudste iets leuks doen.

    Bijvoorbeeld fietsen. Hij en man op de fiets naar de Slufter. Komen ze daar.
    Zoon: wat is hier speciaal aan dan?
    Man: bijzonder stukje natuur wst bij bloed vol water loopt. Leven veel vogelsoorten etc.
    Zoon: ja .... leuk.... ik zie gras ... :|
    :roflmao::roflmao::roflmao:
    Is de rest van de vakantie erin gebleven: "ik zie gras"
     
    Miss T, chrystel73 en Zxcvb vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina