Wanneer sliep jouw bv-baby 6 uur door?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Annekijn, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wanneer sliep jouw bv-baby 6 uur door?

1. Vóór 8 weken

2. Tussen 8 en 10 weken

3. Tussen 10 en 13 weken

4. Tussen 13 en 16 weken

5. Rond 4 maand

6. Rond 5 maand

7. Rond 6 maand

8. Langer dan 6 maand

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wanneer sliep jouw borstgevoede baby 6 uur aan een stuk door?

De mijne is nu bijna 5 maanden oud en slaapt zo'n 3 uur door, soms wat langer, maar soms ook korter. De laatste drie nachten sliep ze in blokjes van 2 uur, met telkens één blokje van 3 uur.

Ik heb alles geprobeerd, van inbakeren tot vaker voeden overdag, maar de slotsom is dat ze er gewoon niet klaar voor is... Ik aanvaard mijn lot dus. (behalve op mindere dagen!)

Hoe zit dat bij jullie?

2. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Uhm... ik weet niet of je mijn antwoord wil horen:D
    Maar nu net 3 dagen en hij wordt volgende maand 2.. :)

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Met een maand of 3-4.

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    3 maanden en toen ook meteen de hele nacht!

5. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    met 10,5 week sliep hij door, om zo rond de 7 maanden, dat niet meer te doen en nu nog steeds niet :)

6. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    hier ook voor drie maanden de hele nacht en sinds ze een maand of vijf is niet meer; ze komt elke drie uur..... *gaap* Ik kan niet wachten tot ze weer langer slaapt. Bij ons heb ik wel de indruk dat de bv niet voldoende meer is en de bijvoeding ben ik nog maar net mee begonnen dus dat zet nog geen zoden aan de dijk. Stille hoop dat ze beter gaat slapen als ze meer gaat eten en tot die tijd geef ik af en toe een fles kv voor ik zelf op bed ga om te voorkomen dat ik er na een half uurtje al uit moet. Bv geven voor ik ga slapen geeft toch minder lang resultaat en ik heb mijn rust hard nodig :D

7. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb aangegeven "langer dan 6 maanden", maar ze heeft een tijdje 6 uur doorgeslapen, maar nu alweer weken niet meer en nu wordt ze minstens 2x wakker. Hoe vaak precies weet ik eerlijk gezegd niet, sinds we samen slapen krijg ik het nog maar half mee en kijk ik ook niet meer hoe laat het is (dat scheelt ook echt!).

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Baby 1: met 6,5 week van 23:00-8:00
    baby 2: met 7,2 week van 23:30-8:00
    baby 3: met 11 weken van 23:30-8:00

het kan een half uurtje eerder zijn, Van de drie slaapt nummer drie het minst goed. Ze zijn wel alle drie altijd blijven door slapen.

9. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.742
    113
    zuid-holland zuid
    mijn oudste ging pas met 2,5 jaar doorslapen en mijn jongste is nu 5 maanden en wordt nog regelmatig om de 3 uur wakker voor een voeding, helaas

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier met 12 weken en ook direct de hele nacht door.

Dit veranderde weer rond 6 maanden, toen heeft ze tot 13 maanden elke nacht om een nachtvoeding gevraagd.

11. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Voor de 8 weken sliep hij wel 6 uur achterelkaar, maar dat startte om 19.30 uur. :D

Sinds 10 weken slaapt hij echt een hele nacht door. Ongeveer van 21.00 tot 6.30 uur. Dat scheelt meteen veel voor mijn energie, dus ik hoop dat het zo blijft :)

12. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Hier nog steeds niet. Hij heeft gisteren wel 5 uren achter elkaar geslapen, ik was erg blij, ik hoop dat hij hier een gewoonte van gaat maken ;)

13. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn oudste dochter was 24 maanden voordat ze OOIT een blokje van 6 uur sliep, maar ging toen binnen een paar weken ook echt doorslapen (gewoon 10-11 uur zonder dat ze zich meldde)

Mijn jongste dochter maakte blokken van 6-8 uur vanaf 6 weken. Dat heeft ze een paar weken volgehouden en daarna was het weer helemaal over. Vooral tussen 4-6 en 8-11 maanden was het vrij belabberd ;). Ze komt nu 1-3 keer per nacht. En dat is al een tijdje zo.

Maar ik heb er geen last van, ben door de jaren heen heel wat gewend geraakt :p. Ik voel me nu pas moe/brak als ze vaker dan 3 keer komt en/of veel/lang huilt in de nacht. Maar dan is er ook iets: tandjes/kiesjes, verkoudheid, koorts...

14. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik wacht net als jou geduldig af...
    Hier ook nog elke nacht een dubbele voeding.

15. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    7 weken.
    De tweede hopelijk net zo ;)

16. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Voor 8 weken, maar niet elke nacht. Rond de 3 maanden sliep ze bijna elke nacht door. Maar doorslapen betekende hier wel een voeding in de nacht, want ze sliep bijv. van 21.00-3.00 of 22.00-4.30.

17. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Vanaf het begin, we moesten haar toen nog wakker maken om de drie uur maar dat lieten we al gauw varen nadat ze we zagen dat ze gewoon prima groeide en mijn productie goed op orde was.
    Hopelijk bij de tweede net zo !

18. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier wisselend bij de eerste. Rond 8 weken sliep ze door en toen weer na 3 maanden een hele tijd niet. Rond 6 maanden weer een tijdje wel en rond 10 maanden weer een extra voeding rond 5 uur dus sliep ze zo'n 5 uurtjes door tenzij ze haar speen kwijt was
    Na een jaar sliep ze wel vaker langer maar ze heeft tot anderhalf nog een late avondvoeding gedronken en dan vaak s'morgens vroeg een rond 5/6 uur om dan de halve ochtend nog te slapen.
    Rosalinde slaapt nu al een paar weken meestal door. Als het erg warm is drinkt ze soms nog een keer extra snachts maar dan slaapt ze meteen weer verder.

19. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
  20. Babystew

Babystew Niet meer actief

Helaas wacht ik daar nog op (met smart!). Ze komt nog elke 3 uur ongeveer (bijna een jaar)

Deel Deze Pagina