Hoe is jullie band met jullie schoonouders?

Discussie in 'De lounge' gestart door Duckertje, 16 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Hallo dames!

Hoe is jullie band met jullie schoonouders en hoe gaan jullie hiermee om?
    De mijne is ronduit slecht met mijn toekomstige schoonouders en ik baal ervan!

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    erg goed, heb me vanaf dag 1 welkom en thuis gevoelt bij hun. Ondernemen dan ook vaak iets als familie en gaan regelmatig even langs

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    slecht... wij zien ze niet meer en dat geeft een heleboel rust!!!

mijn man heeft wel een goede band met zijn schoonouders ;)

4. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Lastig is dat!

Ik heb best een goede band met mijn schoonouders. Vooral met mijn schoonmoeder. Kan lekker met haar kletsen... Daar heb ik het wel mee getroffen... Het zijn hele vriendelijke en gastvrije mensen... Dat merkte ik al gelijk aan het begin van onze verkeringstijd.

5. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Fijn te horen dat er mensen zijn die het beter hebben getroffen!
    Kon ik het maar veranderen...

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Sinds kort eeh.. niet.
    Ik heb er onderhand nog meer problemen mee dan mijn vriend.
    Ik vind het wel heel moeilijk en jammer, zeker voor mijn vriend en onze kindjes.

7. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Hele goede band, gelukkig.

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Heel goed, ben zelfs met ze op vakantie geweest en zou dat zo nog een keer doen.

Al is het alleen maar omdat mijn schoonvader en ik elkaar zo goed begrijpen wat vliegangst betreft.

Gelukkig voor onze medepassagiers zaten we niet naast elkaar in het vliegtuig, hahaha...

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Heb jij een slechte band met zijn ouders of is de band tussen je partner en zijn ouders slecht (en daardoor ook met jou)?

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    heel erg goed,al 8 jaar inmiddels, een keer met ze naar Spanje geweest en naar DisneyLand :)

11. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    De band tussen zijn ouders en mij is slecht.....
    Ze vinden nu dat de band met hun eigen zoon ook steeds slechter wordt.

Heel leuk als je trouwplannen hebt en kindjes wilt.... :(

Ik twijfel zo over het niet beter is om er definitief een punt achter te zetten en geen contact meer met ze te hebben.

12. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Super! Ik heb eigenlijk een betere band met mijn schoonmoeder dan met mijn eigen moeder. Ze hebben me altijd een thuis geboden, dankzij hen heb ik mijn studies kunnen/willen afmaken en ik heb meer vertrouwen in hen rond ons zoontje.

En natuurlijk zijn we het niet altijd eens maar we kunnen dit uitspreken naar elkaar en elkaars mening respecteren. Ik begrijp dat er ook mensen zijn met wie niet te praten valt maar merk ook vaak dat vrouwen minder kunnen verdragen van hun schoonmoeder dan van hun eigen moeder en vaak zonder grondige reden, naar mijn mening.

13. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Wij hebben geen contact meer met mijn schoonouders, omdat ze ons (vooral mijn man) iets akeligs hebben geflikt. We hebben nooit gezegd dat we ze niet meer wilden zien of zo, maar hebben zelf geen contact meer opgenomen nadat ze een enorme bak stront over mijn man heen hebben gegooid en zelf voelen ze duidelijk geen behoefte aan contact.

Ik vind het wel best. Ik blijf 't een mirakel vinden dat zulke kille mensen een kind als mijn lieve man hebben kunnen fabriceren!

14. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Ik heb een superband met mn schoonmoeder!

Tis echt een hele lieve vrouw!

15. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik heb wel een goede band met mijn schoonouders .. Heb niets tegen die mensen, ze zijn lief voor de kleinkinderen en doen alles voor ze en ze zijn aardig tegen ons ..

Oke ze hebben zo hun nukken en ze trekken mijn schoonzusje heel erg voor met oppassen en zo '' want hun hadden eerder kinderen als jullie dus pas ik daar meer bij op '' maar buiten dat zijn ze wel lief hoor .. ;)

16. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

:(

Wat is dat voor argument?

17. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Schoonvader is nog wel te houden.. af en toe irriteer ik me wel eens; maarja hij vast ook aan mij haha

Schoonmoeder ga ik het niet eens uitgebreid over hebben. Wat een mens.. Toen we vertelde dat ik zwanger was zei zei alleen; 'en moet ik daar blij mee zijn?'. Nu mag alleen manlief nog langs komen, ik niet..

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mijn band met mijn schoonmoeder is erg goed!
    Ze woont in Sudan dus zie haar nooit, maar we bellen wel elke week. Het is echt een schat!
    Schoonvader heb ik niet echt veel contact mee, maar ik denk dat het ook komt doordat ze ver weg wonen.

19. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    Hier vanaf het begin erg slecht! maar mijn partner kan het wel erg goed vinden met mijn ouders.
    Ik heb me nooit bij ze thuis gevoeld en kan totaal niet mezelf zijn ! ik moet altijd voor hun ja amen zeggen terwijl ik iemand ben met eigen wil dus daarom zien ze me niet staan!

20. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Wel redelijk, het zijn hele lieve mensen, maar we liggen elkaar niet zo denk ik.. Mijn vriend komt uit een gezin waar niet gepraat wordt, dus het is allemaal heel oppervlakkig en stijf. Ik word daar heel zenuwachtig van, daardoor voel ik me nooit echt op mijn gemak bij mijn schoonouders..
    Vind dat wel heel erg jammer :( zou het heel leuk vinden als ze eens goed dronken gaan ofzo :p dat het allemaal niet zo stijf meer is!

Deel Deze Pagina