dochter kan niet tegen huilde kinderen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tammie87, 8 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    hoi

Mijn dochter moest toen ze kleiner was altijd even wennen met drukte, nu is dat minder geworden. Maar sinds kort gaat ze hard huilen als er een ander kind huilt. ze doet dan haar handen op haar oren. soms doet ze alleen haar handen op haar oren en loopt ze weg (bv op de opvang). gister ging er een baby huilen in een restaurant en ze ging niet mee huilen maar wel haar handen op haar oren en ging ze een beetje trillen met haar gezicht bij mij. ik probeerde haar wat af te leiden maar ik weet niet of dat hielp. de baby stopte met huilen en mijn dochter bleef nog even naar de baby kijken en toen ging ze weer verder eten...:(

Is dit een fase? is dit wat anders? is er iemand van wie zn kindje het ook heeft/had?

2. Loveloes

Loveloes Niet meer actief

Herkenbaar! Hier doet ze het ook vaak. We leggen het iedere keer uit, dat het kinderen verdrietig is, maar het zo weer over gaat. Ze lijkt er nu al minder gespannen Door.

3. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Dat had onze oudste het eerste jaar. Geen handen over de oren. Maar wel telkens mee huilen. Hier ging het vanzelf over.

4. Wowkaat

Wowkaat Actief lid

26 apr 2011
    375
    0
    16
    Herkenbaar. Ons zoontje heeft dat zeker wel 2,5 jaar gedaan. Hij is nu 4 en hij kan tegen het gehuil van zijn zusje (gelukkig!). Al blijft hij gevoelig voor teveel geluid of harde geluiden.

5. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Bedankt voor jullie reactie! Fijn dat het niet heel bijzonder gedrag is ;)

Deel Deze Pagina