Ik heb even een vraagje wij hebben 2 katten. en ze eten nu Gourmet eten en genieten hier erg van. Maar wat ons opvalt is dat ze er heel veel van willen eten en ook blijven eten. Nu halen we het elke keer weg en zetten het eten op vaste tijden neer. Ook is het zo dat de ontlasting van onze katten vrij erg stinkt. Nu zitten we te denken om duurder voer te kopen maar het moet ook weer niet te duur worden. wie heeft er ervaring met ander eten of met gourmet dat de katten op de bak zo stinken? Onze katten krijgen alleen droogvoer geen blikjes
Wij gebruiken voer van Royal Canin. Het stinkt minder en je hebt verschillende soorten voer voor bv kittens, binnenkatten, katten die buiten komen en voor hongerige katten.
Je hebt verschillende soorten maar een zak van ongeveer 4 kilo is plus minus 35 euro Dat is de op een na grootst zak
Onze katten aten in het begin ook blikvoer en toen stonken ze ook enorm Ik heb advies gekregen van de dierenarts dat het beter is om alleen brokjes te geven. Wij geven nu gewoon whiskas en dat gaat goed Af en toe krijgen ze wat vis, maar geen blikvoer meer en dat gaat goed. Katten zijn ook tevreden..
Mijn poezen krijgen Whiskas en af en toe eens Friskies. De prijs valt nog mee, kan wel niet meteen zeggen hoeveel het is.
De vraag is natuurlijk of goedkoop voer wel zo goedkoop is! Wij hebben dan een hond en geen kat maar dat doet er vind ik niet zo toe. Je geeft nu b.v goedkoop voer. 1) ze eten er meer van dus ben je sneller door je voer heen 2) hun ontlasting ruikt onaangenaam dus ga je vaker je bak verschonen. Als je dat bij elkaar optelt heb je de kans dat je op dit moment net zoveel uitgeeft aan je katten dan wanneer je duurder voer gaat geven. Onze hond heeft heel lang last van zijn darmen gehad, het borrelde, had vaak dunne ontlasting en het stonk heel erg. Het heeft een tijd geduurd voordat wij erachter kwamen dat meneertje dus niet zo goed tegen eiwitten kon. Wij zijn toen overgestapt op pedigree brokken en omdat in senioren voer minder eiwitten zitten hebben we dus senioren voer gehaald. (ookal was de hond toen nog maar 5) Ondertussen is meneer 9 en hij doet het goed op dit voer. Groetjes
Daar zit idd wat in ja dat goedkoop ook niet goedkoop is aangezien ze meer eten en de bak vaker schoonmaakt
ik beschouw mijn katten als mijn kinderen maar vindt het onzin om dure voer te kopen(bahalve als het om bepaalde redenen is zoals ouderdom/ziekte ed) Wij geven je altijd de brokken van de aldi, vinden ze lekker,(grote zak voor maar 1,59) ik vul het elke dag bij zodat de bakjes vol zijn en savonds zit er soms nog een beetje in maar soms ook niet. We gaven ze altijd vlees van whiskas, tot dat ze een prijzenoorlog kregen met de Ah en even uit de handel waren, als alternatief hadden ze hun eigen merk, blikje voor maar 17 cent! en dit vinden ze ook heerlijk, ze stinken niet ofzo (dit deden ze wel van de vlees van de aldi) Maar elke kat reageert weer anders dus het is toch even uitproberen.
Mijn katten krijgen schepvoer (van de bulk) van de dierzaak. Het is een compleet voer waar alles inzit en kost maar 1,79 per kilo. Mijn 2 katten eten met zijn tweeen nog niet eens een heel bakje per 24 uur leeg. Dus dat wil wel zeggen dat het voedzaam genoeg is. Ook stinken ze niet echt op de bak, af en toe wel, maar hoe dat komt weet ik niet! Marian
Ik moet zeggen dat onze katten daar heel makkelijk in zijn... Ze eten droogvoer gewoon van eigen merk (of Aldi, of c1000 want daar doen we boodschappen) Verder af en toe wat blikvoer van Tom Poes, en van mn schoonmoeder een keer een duurder blikje om ze te verwennen... Ze krijgen geregeld vers vlees, wat wij anders weg gooien, de vette randjes en dergelijke die je overal vanaf snijdt... Ze doen het erg goed, hebben weinig last van stinkende ontlasting en merk niet dat ze meer gaan eten... Alleen gewone melk ben ik van afgestapt, Dombo kan daar gewoon tegen, maar Spooky krijgt er diarree van, dus ze krijgen van die pakjes kattenmelk, ook gewoon het goedkope merk van de c1000
Onze katten krijgen 1x per dag als wij gaan warm eten 1 blik vlees verdeeld over hun 3en, van de aldi, en de hele dag door steen er brokken van Tom Poes, ik vind niet echt dat ze bovenmatig stinken als ze op de bak gaan, maar ja ik denk toch dat het vrij normaal is dat poep stinkt als het er net uit is, tenminste mijn poep ruikt niet bepaald naar rozen
Onze katten krijgen RC (Royal Canin) in tegenstelling tot supermarktvoer bevatten deze brokken tot 60% vlees (Whiskas bestaat voor 8% uit vlees). Aangezien vlees voor katten de meeste voedingsstoffen bevatten, eten ze van RC dus veel minder. Het is bij aanschf duur, maar in gebruik is het goedkoper, ook hebben ze minder ontlasting, er zijn immers veel minder afvalstoffen af te voeren. Als je katten hoogwaardig voer eten ruik je niets van hun ontlasting. Mijn katers krijgen naast RC brokjes ook 1x per dag een zakje Whiskas, gewoon omdat de jongste dat zo lekker vindt, maar onze oudste kater heeft liever de brokjes van RC. Wij geven ze RC Exigent en we krijgen helaas maar al te vaak de katten van de buren op bezoek
Die van mij krijgen Hills, omdat er 1 blaasgruiskater bij zit, kost 17,50 per 2 kilo en doe er een week mee, heb 4 katten.
ik sluit me helemaal aan bij loeki. mijn 5 katten eten royal canin en dat lijkt duur, zeker in aanschaf. maar als je het omrekent, is het nog minder dan 1 per dag en dat voor 5 katten. overigens zijn de kippen ook gek op dit kattenvoer, maar die gaan ervan aan de race heel af en toe krijgen ze wat zacht voer of lamshart en daar doen ze dan een moord voor. voor foto's van deze beestenboel, of wat afleiding in de vorm van spelletjes, kun je op mijn website kijken: ToqueToque