Even ervaren hulp nodig

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sneeuwklokje22, Dec 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Hoi iedereen,
    Mijn dochter is nu 5 maand en heeft al 3 dagen koorts, schommelend tussen de 38.5 en 39.6. Ze drinkt wel goed maar zit wel in de diarree, zo'n 4 à 5 luiers. Ze huilt veel en slaapt meer, ik heb haar nou in 3 dagen 3 zetpillen gegeven maar elke keer daarna poept ze ze weer uit.
    Hebben jullie tips? Moet ik hiermee heen?
    Ik ben een beetje onzeker doordat ze bij de geboorte een infectie heeft gehad en daar ook koorts van had, ze zeiden toen dat ze waarschijnlijk een hersenvliesontsteking had, uiteindelijk was dat niet zo, ze weten nog niet wat het geweest is maar in elk geval door langdurig gebroken vliezen. Kortom, ik heb advies nodig :)

2. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    3 dagen koorts moet je naar huisarts en sterker nog hij zal je naar seh doorsturen denk ik. Niet dar seg iets kan anders doen dan ha maar ze kunnen ook snel bloed en urine kijken en beter oren/ogen etc

3. evelienharmsen

evelienharmsen Actief lid

Jan 15, 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik denk niet dat er meteen naar SEH word gezegd, maar zou wel zeker even naar huisart/post bellen. Helemaal als jouw gevoel niet goed is.

4. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

Oct 6, 2014
    1,996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ja ik zou ook zeker de huisarts of HAP bellen.
    Heeft ze nog wel plasluiers? Of alleen diarree?
    Dan moet je wel goed oppassen voor uitdroging.
    Is ze allert? Reageerd ze op je?

5. sneeuwklokje22

Ja ze heeft goeie plasluiers en is alert. Vandaar ook de twijfeling.

6. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    He Alyssa, aaah Yinthe... Jeetje!
    Echt geen tandjes?
    Zou ook zeker bellen meid

7. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Dochter had afgelopen maand 3 dagen koorts en was alert blij etc toch naar seh gestuurd. Was zware verkoudheid. Ik ga niet zo graag naar seh omdat je daar 5 uur zit zonder reden maar ha zei wel gaan in standaart protocol ha wil geen risico op zich nemen.

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    De standaard richtlijn is na 3 dagen koorts, dus de 4e dag, ha bellen. Dus als de koorts morgen niet weg is je ha bellen. En dan even langs. Je ha kijkt dan na wat de mogelijke oorzaak kan zijn.
    Tenzij je bang bent voor uitdroging of je kindje niet meer reageert of suf is. Dan hap bellen.

Verder vind ik het advies SEH of HAP wel erg uhmm ver gaan. Ik lees niets alermerends uit de eerste post. Daar wil je overigens ook niet graag met een ziek kindje zitten als het niet noodzakelijk is.

9. sneeuwklokje22

Ik heb toch nog even gebeld. Als ze morgen vroeg nog diarree en koorts heeft moeten we een zoutoplossing geven. Verder zag ze er goed uit. Bedankt voor jullie advies!

10. Cato1981

Cato1981 Actief lid

Apr 23, 2013
    422
    3
    18
    Als mijn zoontje drie dagen koorts heeft bel ik altijd de huisarts en moet ik altijd even langs komen. Volgens mij is protocol 3 dagen koorts huisarts bellen.
    De meeste virussen zoals amandelontsteking etc. gaat de koorts zakken of weg na dag vier je kunt dan altijd kijken of je antibiotica geeft na dag vier zelf wacht ik dit altijd af omdat mijn zoontje hevig reageert op antibiotica.
    Buikgriep heeft mijn zoontje gehad veel spugen en diarree maar had daar geen koorts bij.
    Koorts bij de eerste tandjes hoor ik niet vaak meestal als de kiezen (3 of 4 tegelijk) doorkomen hebben kindjes wel eens verhoging. Daarnaast slapen ze vaak slecht van tandjes ipv veel door de pijn, maar elk kindje is anders.
    Misschien een griepje wellicht weet de ha iets anders dan zetpillen vanaf 1 jaar/ 10 kilo mag je vloeibare paracetamol geven sinaspril weet niet of dat er voor baby'tjes is.
    Succes en sterkte

11. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Ik zou echt ff bellen, ik ben zn moeder die ook afwacht en daar heb ik al regelmatig voor op mn kop gekregen door de huisarts, als een peuter 3 dagen koorts heeft moet je zeker bellen, bij een baby nog eerder..

12. LindsayS

LindsayS Bekend lid

Jan 26, 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter had ook rond 4 maanden 39 koorts. Even langs de huisarts en hij zei: zodra ze goed drinkt, genoeg plasluiers en alert is etc, geen zorgen. Pcm tegen het ongemak en na 3 dagen niet over dan weer bellen. Maar na 3 dagen was het opeens over! Je zou haar wel wat extra vocht kunnen geven omdat ze aan de diarree is... Misschien tandjes. Morgen niet beter dan zou ik wel even bellen.

13. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Raar...
    Een kindje wat zo jong is mag zulke hoge koorts niet hebben, en zeker niet langer dan 3 dagen.
    Ik vind het heel vreemd dat ze daar niets mee doen.
    Als ik jou was geweest, had ik allang bij de huisartsenpost gezeten.

14. sneeuwklokje22

Sorry ben onduidelijk geweest. Ik heb gebeld en moest langs komen. Hier zeiden ze dat ze alert was en dat als ze morgen nog diarree heeft we dus een zoutoplossing moesten geven. Verder maar afwachten. Morgen kijk ik weer Hoe hoog haar koorts is en anders bel ik gewoon weer

15. evelienharmsen

evelienharmsen Actief lid

Jan 15, 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het vandaag?

16. sneeuwklokje22

Eigenlijk nog hetzelfde. Geen diarree meer (tot nu toe) maar nog wel 38.6

17. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
  18. Cato1981

Cato1981 Actief lid

Apr 23, 2013
    422
    3
    18
    Zeker weer bellen zo jong vier dagen koorts mag niet bij een kindje van 5 maanden, zou een beetje laten blijken dat je dit niet normaal vind en dat ze goed moeten kijken.

Share This Page