Foute geslachtsbepaling??

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door sofiaatje, 8 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sofiaatje

sofiaatje Lid

28 dec 2013
    13
    0
    0
    Ik lees toch nog vaak dat ze bij sommige hier het
    geslachtje verkeerd gezien hebben.

zoals bijv. met 20 wkn meisje 24 weken meisje en dan 30 weken een jongen!

Wie heeft dit meegemaakt en hoe kan het dat ze het verkeerd zagen? Door de ligging van de baby of hoe kunnen ze een piemeltje missen op de echo aangezien deze altijd zo duidelijk zijn.
    En waar heb je je echo laten maken VK of een pretecho bureau.

ik ben benieuwd naar de reactiess

2. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Ikzelf heb het niet meegemaakt, maar een vriendin van mij deed een pretecho met 15 weken en daar werd verteld zeker een jongen, bleek bij de 20 weken en natuurlijk na de bevalling toch echt een meisje. Dat was echt een beetje gek voor hun.

3. mei2014mama

mei2014mama Actief lid

11 sep 2013
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tsja, lastige dingen.. Zelf denk ik dat je niet te vroeg moet gaan kijken. Maar zoals je zelf zegt: ook als je na 20w gaat kijken kunnen ze het fout zien. Even vragen tijdens de echo hoe zeker ze het weten, dan checken ze het vast nog even dubbel :)

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik heb juist het idee dat het allemaal wel meevalt met 'verkeerde' geslachtsbepalingen. Je moet je wel realiseren dat je de 'verkeerde' of twijfel verhalen waarschijnlijk eerder hier ziet verschijnen (hoort en onthoudt) als die waar onomstotelijk te zien was welk geslacht de baby heeft.

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Vaak gaat het fout bij meisjes.... Eigenlijk zie je met 15 weken bij een zoon toch echt duidelijk balletjes en een piemel dus dat ze dat verkeerd hebben vindt ik bijzonder.

Ik heb zelf altijd duidelijk het geslacht gezien....

Als het fout gaat ligt het of aan de apparatuur of de deskundigheid van die wat de echo maakt

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Dat denk ik ook. Volgens mij hebben ze het 9 van de 10 keer gewoon goed.

7. sofiaatje

sofiaatje Lid

28 dec 2013
    13
    0
    0

klopt bij meisjes gaat 't inderdaad vaker fout dan bij jongens..
    ik lees ook weleens dat ze balletjes niet ingedaald waren waardoor ze jongen voor meisje aanzien.

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Met 15 weken ook?
    Maar dan zie je toch een piemeltje....

Ik heb met 15 weken en met 20 weken en met 26 weken een echo gehad en iedere keer duidelijk een zoon:D

9. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Mijn tweede zoon was tot de 28 weken een dochter. "opeens" was daar met 28 weken een piemel"tje". Toen ook wel zo duidelijk dat ik vroeg of het op ware grote was omdat anders mijn andere zoon al gelijk een depressie zou oplopen :D

Echter is dit alweer 8 jaar geleden.

10. sofiaatje

sofiaatje Lid

28 dec 2013
    13
    0
    0

hhahah en hoe kwam het dan dat ze het piemeltje niet eerder gezien hadden?

11. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Er werd mij toen verteld dat ze een piemeltje wel vaker over het hoofd zien. Omdat hij word aangezien voor de navelstreng of dat hij net wegvalt in beeld. Overigens heb ik toen echo's gehad bij zowel de verloskundige op de praktijk als in het ziekenhuis.

De apparatuur is tegenwoordig wel beter hoor. Maar ook toen hadden ze het moeten kunnen zien.

Gelukkig ben ik niet van het shoppen en had ik nog helemaal niks voor de kleine gekocht ;)

12. sofiaatje

sofiaatje Lid

28 dec 2013
    13
    0
    0
    gelukkig maar, maar het zal je maar overkomen joh!!
    het is toch even wennen en omschakelen

13. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Ondanks dat ik juist heel sterk het gevoel had dat het echt een meid zou zijn viel alles tijdens die bewuste echo op zijn plaats.
    Het voelde zo natuurlijk en gewoon. Dus onbewust ??

(bij de derde wist ik zeker dat het een jongen zou zijn, werd een meid. Bij deze zwangerschap wist ik het zeker dat er een meid bij zou komen, blijkt een jochie te zijn. :cool: Ijzersterk kloppend voorgevoel)
    Overigens klopte hier bij de laatste twee de NUB ook nog eens niet. hihi

14. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Ik heb zoiets niet meegemaakt (wij wilden t niet weten vtv) maar hier was laatst een klusser in huis. Hij verwachtte ook zijn eerste kindje. Wilden ook niet weten wat het was, want 3 X in hun vrienden / kennissen kring was het fout gezegd. Een stel was verteld dat ze een meisje kregen en toen ze er bij de bevalling achter kwamen dat het een jongen was, had het een beetje gevoeld alsof hun kindje was gestorven... Zo vertelde hij het he...ik vond het nog al wat. Het was voor hem en zijn vriendin een reden om het een verrassing te houden...

15. Onje

Onje Niet meer actief

Ik heb ooit wel eens wat gelezen over foute geslachtsbepaling. Een hele enkele keer kom je via Google of hier op zp wat tegen. Maar ja hoe vaak wordt er aangegeven dat de bepaling wel klopt? Bijna niet, want dat is niet interessant natuurlijk ;)

De fouten die ik lees zijn of een hele tijd terug, of niet bij een pret echo bureau maar een vk/gyn of gewoon een met slecht apparatuur

16. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Hier werd met 30 weken pas een piemel gezien, daarvoor steeds 3 streepjes.

17. sofiaatje

sofiaatje Lid

28 dec 2013
    13
    0
    0
    door wie zijn de echo's gemaakt?

18. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Collega hoorde bij de 20 weken echo dat ze een meisje zo krijgen... 4 weken later bij een pretecho hoorde ze dat ze een jongen kreeg... Vond ze wel gek... Is uiteindelijk idd een jongen geboren!

19. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Een kennis van mij hoorde bij 20, rond 26 en rond 33 weken dat het een jongen werd. De echo's leken er ook overduidekijk op... maar ze beviel van een dochter!! Ik heb de echo's gezien en wist ook ff niet wat ik hoorde toen ze een meisje had gekregen!

20. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Door een pretecho bureau,

Deel Deze Pagina