Even feedback...mag dit?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door bosi333, 26 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Vraag. Over Woningsdag

Een paar buurtgenoten hebben leuke spelletjes voor de kinderen bedacht en zetten die uit. Vlakbij hun eigen huis of zelfs ervoor. ( 3 gezinnen volgens mij)

Mag en kan dit?

En...ik dacht om een tafeltje in onze voortuin te zetten met een raad spel ....snoeppot met snoep raden hoeveel snoep erin zit. Opschrijven hoeveel en dan kunnen kinderen die winnen.
    Handzeep ernaast.

Mag en kan dit?

Is dit op het randje van een evenement? Kun je er een boete voor krijgen?

Ik twijfel of dit wel verstandig is namelijk. Kinderen spelen sowieso wel in de buurt...

2. BliksemSter

BliksemSter Niet meer actief

Ik lees net toevallig een berichtje van de politie dat ze mensen met “kleedjes” gaan beboeten... ik denk dat wat jij wil doen daar ook wel onder valt.

Huismuisie en bosi333 vinden dit leuk.
  3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Het is niet een grote straat...maar het voelde ook al niet goed.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik las ook al dat er in bepaalde regio’s al aangegeven is bij dit soort dingen boetes uit te delen (en flinke, rond de 400 euro). Hier in de straat willen sommige mensen ook dingen gaan doen; ik doe niet mee. Het is niet voor niets dat de regels er nog zijn en alle officiële dingen zijn afgelast ed.

Emsy, Huismuisie, Whoopy en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Goed om te weten... Wij hebben even getwijfeld om zoon met een klein kleedje in de voortuin te laten zitten... Hij heeft zo uitgekeken naar de "vrijmarkt" dat we echt even getwijfeld hebben.... Uiteindelijk gaan we toch kijken of we 't niet gewoon digitaal via marktplaats gaan doen... Maar goed om te weten dat de politie anders zou beboeten hadden we 'm wel in de tuin gelaten!

6. BliksemSter

BliksemSter Niet meer actief

Het zijn de randen van de grenzen hè? Het voelt niet als tè, maar toch is het beter van niet. Laatst hadden ze hier ook bingo in de straat... wel braaf lijnen op de grond geplakt met tape maar in de praktijk zat men veel dichter op elkaar dan 1,5 m.

bulakgirl vindt dit leuk.
  7. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Morgen is via de tv van alles te doen, ook hele leuke spellen, challenges, quizen voor kinderen.
    Ook "kleedjes" verkoop via stream/marktplaats e.d.

Hier wordt een heel programma aangeboden, incl koninklijke familie die vanuit thuis gedurende de dag verschillende dingen gaat doen

https://koningsdagthuis.nl/

8. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Via de tv lijkt mij niks. Maar zou ook niet met kleedjes op straat gaan zitten, trekt toch mensen aan. Misschien thuis als gezin leuke spelletjes gaan doen?

9. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Sneu voor hem. En een kleedje neerleggen de spulletjes er op, overal een prijsje bij, bakje ernaast voor het geld en zelf bij de voordeur gaan zitten? Of binnen? Zou dat mogen? Hij zit dan toch niet bij de mensen? En ik neem aan dat mensen niet in groepen langs komen lopen.

bulakgirl en aappie20 vinden dit leuk.
  10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou dat niet doen.
    Er komt wel weer een volgende Koningsdag,

Mississippi en WinterBird vinden dit leuk.
  11. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    We hebben zojuist foto's genomen en gaan dat zo samen op marktplaats zetten... Hopen dat het volgend jaar wel kan... Hij vind dit ook wel leuk.. Kan alles stallen en wie weet verkopen we nog wat terwijl we van andere dingen kunnen genieten!

12. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Tnx goeie tip!

amdaa vindt dit leuk.
  13. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Onze gemeente heeft op fb een bericht geplaatst dat dit soort activiteiten niet de bedoeling is en beboet zullen worden.

bosi333 vindt dit leuk.
  14. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Je hebt een speciale pagina vrijmarktplaats :)

15. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Hier loopt dochterlief al dagen met haar kroon. Morgen eten we samen een oranjetompouce.

16. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Mag ik vragen waar je dat hebt gelezen?
    Wij zaten er namelijk ook aan te denken en er ging al een bericht over de buurt app met een oproep voor alle kinderen omdat te gaan doen. Blijkbaar is dus niet bekend dat het niet mag, als ik het originele bericht hebt kan ik dat even doorsturen. Dank je wel!

17. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.907
    387
    83
    Hier doen we het net zo. Wat spelletjes voor de kids in de straat. Onze kinderen spelen al 5 weken bijna dagelijks met deze kinderen, alleen wordt het de uitdaging de ouders er niet echt bij te betrekken maar daar zijn we zelf bij.

Of ze vorige week samen krijten op straat, of nu samen in het oranje blikgooien maakt niet echt het verschil voor ons, mits het bij dit groepje blijft en de ouders in de tuin. Anders gaan we gewoon verder alleen in onze tuin.

18. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Is dit niet via marktplaats zelf?
    Daar hebben we zojuist kleedjes op gepost ;)

19. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Is een aparte pagina binnen marktplaats volgens mij staat je advertentie dan meer in de picture.
    Lig helaas ziek op de bank. Even kijken of het morgen lukt :)

20. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.387
    30.701
    113
    Vrouw
    Er is een speciale woningsdag vrijmarkt website waarop je je eigen "kleedje" kunt aanmaken.

Edit: Alweer spuit 11 :roflmao:
    Sorry

Deel Deze Pagina