Hoi meiden.. Ik ga even flink klagen.. Misschien vinden sommigen van jullie dat ik me aanstel, maar mij zit het best hoog op dit moment.. Vanaf 15 december 2010 heb ik recht op een WAZO uitkering van het UWV. Mijn contract werd niet verlengd dus nu verlof via het UWV.. (van 1 dec. tot 15 dec. heb ik een ziektewet uitkering gehad) Alles goed geregeld, ziektewetuitkering kwam prima op tijd binnen. Fijn dacht ik nog, dat het geen rompslomp wordt! Nu is het inmiddels zo dat ik vanaf 15 dec. geen uitkering heb gekregen. Eerst hadden ze het over gemaakt naar mijn werkgever, die ik dus niet heb. Goed, over gebelt, geen provbleem; staat begin jan. op uw rekening. Fijn! Begin januari.. Niks.. Nu inmiddels bijna 2 weken verder, elke keer met het UWV aan de telefoon gehangen; het wordt met spoed overgemaakt. Weer niks.. Weer gebelt; storing. Het staat er dinsdag echt op mevrouw! Dinsdag; Niks! Nu is het al zo dat er al 2 weken lang 'redenen' zijn waarom ik het nog niet heb. Ik wordt er zo moedeloos van! We hebben man's inkomen wel, maarja daar worden de rekeningen van betaald. En ik moet nog een aantal dingen voor de kleine bestellen. (geboortebord, babyfoon + de kaartjes moeten betaald worden en versieringen voor het huis.) Vanmorgen zou het erop staan, hadden ze me gegarandeerd. Dus ik kijk net op mijn rekening.. Noppes! Misschien zijn het de hormonen die mijn gevoel versterken, maar ik heb een potje zitten janken! Ik heb verlof, wat heeeeel leuk zou moeten zijn. Maar nu zit ik al een tijdje binnen omdat er gewoon geen financiele middelen zijn zodat ik iets leuks kan doen. Nogmaals; het is niet zo dat we geen geld hebben, maar het inkomen van mijn man, daar betalen we de rekeningen van.. En het zou toch wel prettig zijn als ik de spullen voor de kleine kan halen.. Wat boodschappen kan doen.. Goed.. Na mijn tranen gedroogd te hebben (weer) het UWV gebelt.. Blijken ze (weer) een storing gehad te hebben en daarom is nu de betaling een dag verlaat. Ik wordt er echt simpel van.. Ik was zo blij dat ik vandaag met een vriendin even de stad in zou gaan, om deze dingetjes voor de kleine te halen. En om er gewoon even uit te zijn! (ik mag namelijk niet meer alleen weg ivm wee-en die komen en gaan etc etc..) Nu zit ik weer een dag binnen en wordt er werkelijk echt schijt- en schijtmoe van! Zo.. Dat wilde ik even klagen..
Vertel mij niks over het UWV... Mijn vriend heeft een jaar in een uitkering gezeten en we hebben zovaak problemen gehad. En ik kan het niet positiever maken Ik heb een tijdje in hetzelfde pand gewerkt als het UWV, zodra het boven de 25 gr was hing er een briefje op hun deur: Wegens het warme weer gesloten. Nouja, dan heb je een beetje door wat de instelling daar is Ik hoop voor je dat ze toch snel betalen!!
Klinkt idd als een typisch uwv verhaal. Wat shit zeg! Maar alweer storing dus. Nou ga ik er maar vast van uit dat ik ook weer eens langer op mijn geld moet wachten. Bij mij was er ook een 'foutje' gemaakt door uwv waardoor mijn inkomen ineens stop gezet was. Heel fijn als het begin december is en je 4 kinderen hebt!:x Ik hoop dat het snel goed komt voor je. Als je hoogzwanger bent en er moeten nog dingen gekocht/betaald worden. Is dat op zijn zachtst gezegd niet leuk.
pff vertel mij wat.. ik heb 2 jaar er over gedaan om mijn wahjong te krijgen en toen nog es een half jaar voor ik het geld op mijn rekening had. nu schommelt het ook tussen de 10e en de 17e.. dus ja ken het... manlief heeft nu ziektewet uitkering en ook daar veeeel moeite voor moeten doen..
Het zijn geen dringende dingen die nog betaald/gekocht moeten worden.. Nouja, ik vind van wel.. Ik ben er zo stresserig van, het is gewoon echt niet leuk! Als ze zeggen dat het er op een bepaalde dag is, houdt je daar rekening mee.. Blegh.. Ik wil gewoon alles op orde hebben. Juist omdat ik al wee-en heb, maar die elke keer net niet door zetten. Het kan over 5 min. beginnen en dan heb ik niet alles af, terwijl ik daar dus echt niet tegen kan. Het moet gewoon klaar zijn; alles moet geregeld zijn.. @Gwen; Dat is helemaal ellende! Als je al 4 kindjes rond hebt lopen en er wordt niet betaald.. !!
ik heb wel altijd mn geld op tijd gehad. maar een zooitje is het daar idd wel hihihi ( ga dr verder niet op in maar ze doen nogal es wat fout idd daar) meid hoop dat je nu echt snel je geld hebt en lekker kan winkelen
Gadverdamme, wat een ellende. En Oh wee als je zelf een foutje maakt... Hoop dat je snel je geld op je rekening hebt.
Ja idd! Mijn vriend moest van aan jaar lang zijn loonstroken inleveren. 12 stuks dus. We waren er 1 kwijt. Dacht nouja die ene zullen ze niet moeilijk om doen. Kregen een brief terug met de mededeling dat hij geen rechten had omdat ze maar 11 loonstroken hadden ipv 12?! Wat een zeikerds, ik moet dit allemaal niet lezen haha. Kan er nog boos om worden.
Was er geen topic met mensen van het UVW? Ik zou bellen, en als jij mijn vriendin was geweest had ik je dat geld gegeven hoor! direct! (zodat je absoluut geen stress had) Bel nog een keer op, en leg je situatie uit (overdrijf het een beetje) Ik vindt ook niet dat je je aanstelt hoor, een vrij logische reactie.
Wat een ellende meid. Ik hoop voor je dat het er morgen opstaat. En het maakt niet uit waar je het voor nodig hebt je hebt er recht op dus moet het op tijd komen! Ik heb zelf gelukkig nog geen problemen met mijn ww en hoop het niet te krijgen ook. Maar het is knap balen en helemaal voor jou met al die hormonen. Ik zou zeggen lekker stadten met je vriendin ben je er even uit.
Dat is inderdaad ontzettend klote. Het UWV is ook zo'n ontzettende kutinstantie.. Terwijl ze het in dat topic hier op ZP allemaal zo mooi doen overkomen.. Als ik sommige dingen lees daar, moet ik echt mn best doen om geen reactie terug te typen Ik hoop echt dat het nu opschiet voor je meis, ik kan me voorstellen dat je je niet op je gemak voelt nu..
@Josje; we hebben de situatie al zo vak uitgelegd aan de telefoon.. Maar dan zeggen ze; we kunnen er niets aan doen.. Lief dat jullie allemaal zo begrip vol reageren.. Doet me goed! Ik ga dadelijk lekker met die vriendin de stad in, ze heeft aangeboden te helpen waar ze kan.. Erg lief.. Hoewel ik me er niet echt prettig bij voel om geld te lenen nu.. Maar het zal me wel rust geven, als ik dan eenmaal de laatste spulletjes in huis heb.. Hopelijk is het snel morgen!
nou hier nog iemand, heb geen cent te makke op het moment en het fijne is dat mijn vriend een eigenzaak heeft, er staat een totaal bedrag open van een paar nullen die nog betaald moet worden:x er zijn er al 3 naar de deurwaarder maar voordat hij het geld los hebben duurt het ook nog ff. en dan word er gezegd als je het op tijd aanvraagt lopen je zwangerschapsuitkering en ww zo in elkaar over nou niet dus:x contact krijgen met je contact persoon lukt ook niet:x
Daar zijn vriendinnen voor ik had het cadeau gedaan. Veel plezier, geniet ervan! Als het maar wordt overgemaakt. Misschien na vier uur?!
Joh, het is maar geld. denk aan je eigen gezondheid en dat van je baby, maak je niet te druk! Het komt wel goed!
mag ik je een tip geven? via de site een officieele klacht in dienen bij UWV of telefonisch... dan gaan ze vaak van die afdeling hun best doen om er voor te zorgen dat je de klachtenprocedure niet voortzet door zelf met de uitbetaalafdeling contact op te nemen. ze bellen eerst met jou zelf, dat is als het goed is binnen 4 uur... vaak is het dan binnen no time geregeld. of zeggen dat je echt niks meer hebt om boodschappen te doen en heel dramatisch verhaal van maken dan heb je kans dat ze je contant laten ophalen als er nog storingen zijn (moet dan bij postkantoor via faxopdracht van hun) zo was het toen ik er werkte en ben er nu 1.5 jaar weg... heel veel succes meid..
ik had toevallig gister mn nieuwe overzicht van mn wajong wel binnen maar nog geen betaling dus ergens verwacht ik t wel vandaag.. ik zou na 3en en na 6en nog s kijken.. soms is t laat. shopze!
Ooh kan me zo goed voorstellen dat je er knettergek van word. Afspraak is afspraak en je wilt gewoon je geld hebben. Fijn dat je toch nog even naar de stad gaat, even wat afleiding. Hopen dat het morgen gewoon wel op staat. Ze hebben wel vaak storing zeg... pfff Als jij ze dan een keer iets moet betalen zeg je ook maar dat je storing hebt Shopse!
ik zit al vanaf 2007 bij het uwv en nog nooit problemen mee gehad, dus het is niet altijd gezeik daar..