5 weken zwanger een mn buik groeit als een malle is dit ok?

Discussion in 'Zwangerschap' started by HappyZwanger86, Oct 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. HappyZwanger86

HappyZwanger86 Niet meer actief

Hoi allemaal,

Ik ben nu 5 weken zwanger van ons eerste wondertje. Het maakt me erg bang en onzeker soms. Wil alles goed doen zodat de kleine goed en gezond kan groeien en rond 14 juni ter wereld kan komen.

Ik deed net een broek aan die aan het begin van de week prima zat maar nu krijg ik hem niet dicht. Heb altijd wel een opgezette buik maar als ik nu naast een collega ga staan die over 5 weken mag bevallen zou je zeggen dat ik ook bijna mag.

Is dit normaal dat je buik al zo snel gaat groeien?! Heeft iemand een antwoord of ervaring hiermee?

Dank je wel alvast.

Groetjes xx

Een onzekere mama is spe

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    :$:$
    Oké,je darmen gaan zich inderdaad opzetten en je buikje kan voor bekende al best zichtbaar worden.
    Maar als je echt al zo een Mega buik hebt:$ snap ik ook niet.

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Ohhhh Gefeliciteerd trouwens!!:D:D

4. Frommeltje

Frommeltje Fanatiek lid

Dec 26, 2010
    1,086
    0
    0
    Mijn buik groeide ook enorm snel, maar dat is wel bij de tweede. Ineens stopt het en blijf je even bij de grootte maar als je eruit ziet als iemand die net gaat bevallen... hihi! Ach je hebt het toch niet voor het zeggen!
    Anders even aan de vk navragen!

5. koesterhoop

koesterhoop Actief lid

Sep 20, 2012
    408
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    huisje
    een meerling :)

proficiat trouwens :)

6. chat

chat Lid

Oct 4, 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vandaag 5 weken en 2 dagen zwanger.. zijn jullie ook de hele dag met vlagen misselijk? En moe? Af en toe heb ik ook buikpijn, vooral me darmen.. herkenbaar??
    Groetjes

7. koesterhoop

koesterhoop Actief lid

Sep 20, 2012
    408
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    huisje
    ik heb ook last van idd misselijkheid door heel de dag gespreid en moeheid ook ik doe nu al een middag dut ;) omdat ik het echt niet meer kan houden

8. LBlue

LBlue Bekend lid

Jan 10, 2012
    764
    0
    0
    Die buik dat zijn je darmen... Je kindje is nog geen cm groot en je baarmoeder zit nog onder je schaambot. Dus daar kan het niet van zijn.
    genieten en je niet te veel zorgen maken...enne ook van 2 zou je buik nu nog niet zo groot zijn.

9. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Misschien eeh hoop lucht in je darmen?

10. HappyZwanger86

HappyZwanger86 Niet meer actief

Dank jullie wel voor de reacties. Het stelt wel gerust :)

11. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    1,410
    0
    0
    Wat zijn inderdaad je darmen en je buik lijkt altijd veel groter dan dat ie werkelijk is hoor! Dat komt door het verschil ;)

12. moederlief

moederlief Actief lid

Feb 15, 2012
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat zijn je darmen misschien ontlasting in je buik die nu misschien langer blijft zitten ivb harde ontlasting lucht in je darmen maak je niet al te veel zorgen!!
    gefeliciteerd!! of indd een meerling! het kan ik had niete cht snelw at door 8 weken had ik een buikje en bleek 2 te zijn!! het kan dus wie weet!

13. Mir81

Mir81 Bekend lid

Sep 25, 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Heel herkenbaar allemaal hoor! Ik kon met 6 wkn m'n eigen broeken al niet meer aan, lang leve marktplaats, hahaha! :D Ik ben voor de eerste keer zwanger.
    Ik ben ook heel erg moe, moet er 2 keer per nacht uit om te plassen en moet echt om de 2-3 uur iets eten anders word ik weeïg.

14. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Ik kon ook vrijwel in het begin mijn broeken al niet meer dicht krijgen, het waren toch echt mijn darmen. Don't worry, hoort er allemaal bij!

Geniet er van!

15. Chaii

Chaii Niet meer actief

Zijn je darmen gewoon.
    Ik had een grotere buik met 10 weken dan met 17, toen waren mijn darmen namelijk weer normaal en was mijn buik weer zo plat als wat heel gek.

16. Non18983

Non18983 Bekend lid

Apr 9, 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Das ook apart :-D

17. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,862
    0
    36
    Heb je misschien een foto ? Al een buik hebben kan maar hetzelfde als iemand van 35 weken :eek: of is zei gewoon niet zo dik voor haar termijn ?

18. chat

chat Lid

Oct 4, 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben jullie ook buikpijn en misselijkheid als je wat gegeten hebt? Snachts werd ik ook ineens wakker met pijn in mijn buik.. denk zelf mijn darmen ofzo. Ik ben vandaag 5 weken en 4 dagen zwanger

19. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Ik had ook al vrij vroeg een dikke/opgezette buik. Het kindje of baarmoeder kan het natuurlijk niet zijn (die is nu 1cm ofzo) maarje darmen kunnen flink opzetten en je kunt veel vocht en of lucht vast houden. Bij 9 weken heb ik al mn zwangerschapskleding moeten kopen en geloofde ze niet dat ik 9 weken was.

Wees gerust ik ben nu in totaal 6,5 kg aangekomen en vorige week dacht iemand dat ik 4,5 maand zwanger was. Euh nee ik moet nog een week :D haha dus maak je geen zorgen!

20. nona2000

nona2000 Lid

Oct 12, 2012
    22
    0
    0
    Je darmen...die worden namelijk opzij geduwd om plaats te maken voor de groeiende baarmoeder due kan erg gaan opzetten..heb er zelf ook last van..
    En ja als het echt zo groot is misschien een meerling...

Ik ben ook zo misselijk moet elke uur wat eten anders word ik behoorlijk beroerd..

Share This Page