Even frustratie uiten:(

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Liza84, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liza84

Liza84 Actief lid

19 aug 2007
    101
    0
    0
    Student
    Hoi moeders,

Ik geef flesvoeding (borst- is niet gelukt, helaas).

Mijn meisje liep vanaf acht weken van 22.00 tot 06.00. Wat vond ik dat fijn! Maar vanaf vier maanden is het echt niet leuk meer. Opeens wakker om 02.00 en alleen met een fles stil te krijgen. Toen werd er steeds gezegd: sprongetje. Maar het bleef maar duren. Op een gegeven moment heb ik geprobeerd haar naar vier flessen te krijgen, maar dat was dus echt geen succes. Twee maanden ging het zo door. Afgelopen week waren we op vakantie en opeens begon ze flink door te slapen. We besloten de fles van 22.00 eraf te doen. En even leek het goed te gaan. Ik schrok de volgende morgen wakker: ze had 12 uur achter elkaar doorgeslapen! Eindelijk, dacht ik. Want steeds moest ik op de gekste tijden eruit 's nachts.

Maar de dagen erna ging het weer anders. Nu heeft ze al een paar dagen gewoon de fles om 22.00 gehad en komt ze opeens vier uur erna, om 01.00 of 02.00. Als ik niet oppas worden het opeens zes flessen.

In de fles van 22.00 doe ik er altijd Nutrix bij. Ben nu sinds kort begonnen met een fruit en/of groentehapje. De tijden zijn helemaal door de war, elke dag is het weer anders, verschrikkelijk onregelmatig dus.

Ik word er echt even gek van. Ik lees hier zoveel verhalen van kindjes die van 20.00 tot 07.00 doorslapen en zij zijn even oud of zelfs jonger. Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen (naast het houden van m'n geduld). Laten huilen 's nachts is zo lastig, omdat we dan klaarwakker in bed liggen en m'n man echt rotdagen op z'n werk heeft van de moeheid. Zou dit toch het beste zijn?

Heeft iemand een wijs woord voor me? Of herkent iemand dit en kun je me bemoedigen?

P.s. Volgende week moeten we weer naar het cb. Eens zien wat zij daar zeggen...

Edit moderator: verplaatst naar Voeding -> Flesvoeding

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    wat ontzettend vervelend voor je.
    over het aantal uren dat ze slaapt zou ik me geen zorgen maken.
    alyssa slaapt ook nog geen 12uur achter elkaar.

ik weet niet hoeveel voeding je geeft, dus ik kan je nu niet echt helpen.

heel veel succes ermee.

liefs doris

3. Liza84

Liza84 Actief lid

19 aug 2007
    101
    0
    0
    Student
    Bij vijf flessen ongeveer 200 cc. Met vier flessen 225 cc. Rond 17.00 een groentehapje en 's morgens een fruithapje.

4. Samama

Samama Niet meer actief

Gebruik je standaard flesvoeding? Je zou kunnen proberen om Forte te gaan geven ( voor hongerige baby's) het kan zijn dat ze niet voldoende heeft aan standaard, of haar toch wat meer tussendoor te laten eten ipv een fles (liga, fruithapje, groentehap).

Succes ermee!

5. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Wordt ze 's nachts echt wakker van de honger? Mijn zoontje slaap ook van 19:30 tot 7:17, maar we moeten er 's nachts wel 2-5 keer er uit voor z'n speentje. Hij gaat dan een beetje jammeren/huilen en zodra hij z'n speen heeft gaat hij slapen. ik geef dus nooit een flesje.

En misschien scheel het inderdaad als je forte flesvoeding gaat gebruiken. Dan is ze misschienw at meer verzadigd.

Voor de rest wens ik je veel succes!

6. Liza84

Liza84 Actief lid

19 aug 2007
    101
    0
    0
    Student
    Ik gebruik geen speentje. Heeft ze nooit gewild, eigenlijk. Als ze wakker wordt is het huilen, totdat de fles arriveert...

Tja, misschien toch maar meer verzadigende voeding. Maar dat overleg ik eerst wel even met het cb, denk ik..

Ik hoop gewoon dat ze vannacht toch weer een beetje normaal gaat slapen... :(

7. valhalla

valhalla Niet meer actief

Hoi,

Lena dronk op een gegeven moment ook bijna 7 flessen van 180+5 van de gewone voeding. Ben toen een aantal flesjes gaan vervangen door voeding voor hongerige babietjes. Ging perfect.

Er staat op het pak dat je moet overleggen met het cb, maar zo lang je niet van de ene op de andere dag overschakelt op heel andere voeding kan het geen kwaad. Bijv. het laatste flesje eerst veranderen en dat even aankijken.

Maar die dingen op het pak, zijn maar gemiddelden. Lena is bijv van 7 tot 20:00 klaar wakker, dus die kan echt wel met een flesje meer toe.

Zou gewoon kijken naar je kindje, waar die behoefte aan heeft... Tot op zekere hoogte, natuurlijk.

Deel Deze Pagina