hallo allemaal, 2 weken geleden ben ik wezen bloedprikken om te kijken of ik wel beschermd ben tegen rode hond (bij mijn zus bleken geen antistoffen in het bloed te zitten) vandaag 2 weken later is er dan eindelijk de uitslag en bale! ik ben inderdaad ook niet beschermd.... als ik dus nu zwanger ben/ wordt en ik kom in aanraking met iemand die rode hond heeft, is dat een risico voor de baby...Mijn vraag is of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben. We zitten in de derde ronde maar de komende maanden kunnen we niks omdat ik opnieuw ingeent moet worden en je dan niet zwanger mag worden. Moet nu wachten op de volgende ongesteldheid, testen en dan een inenting halen daarna moet ik 3 maanden wachten, weer bloedprikken en dan nog 2 maanden gewoon ongesteld worden, ik zit er aan te denken om maar weer aan de pil te gaan zodat ik zo weinig mogelijk risico loop om zwanger te worden? heeft iemand nog tips? alvast bedankt groetjes bibi
Deze vraag is ook bij de verloskundige gesteld. Het is niet toegestaan om een vraag dubbel te stellen. Kwebbel