Afwijzing sollicitatie: stomme zin!

Discussie in 'De lounge' gestart door MvS, 28 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Na vandaag echt de stomste zin ooit tegen te zijn gekomen in een afwijzingsmail na een sollicitatie, ben ik benieuwd of dat vaker voorkomt.

Zo stond er dus in de ze brief het volgende:
    Hoezo, 'tot JOUW spijt'? Wat is dat nou weer voor belachelijke zin?? Schrijf dan gewoon 'helaas' als je niet 'tot mijn spijt' wilt zeggen. Was er gewoon een beetje gepikeerd over, want hoe weet zij nou of ik er mee zit?

Nog meer opvallende of rare teksten uit zakelijke brieven het vermelden waard?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hahaha ja vind het ook echt een hele irritante regel.. nogal zelfingenomen zelfs. Beter maar dat je daar niet gaat werken :D

3. Triskele

Triskele Niet meer actief

haha hoezo verwaand LOL nou blij dat je niet bent aangenomen dan daar zeg wat een mutsen, zoiets kan ik ook totaal op afknappen, hoop dat je snel ergens word aangenomen waar ze een stuk gezelliger zijn!!

4. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Haha wat slecht zeg :p Maar wel klote dat je de baan niet hebt :( Succes met solliciteren!

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ppff terug sturen tot JULLIE spijt hebben jullie mij niet aangenomen.. Succes verder..

haha

6. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    O hier zouden mijn nekharen ook van overeind gaan staan en wat zou ik er dan graag op willen reageren haha.

7. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Super irritante zin!!!

8. Dana

Dana Niet meer actief

Jeetje wat ontzettend dom! Ik heb al eens een afwijzing gehad met taalfouten, toen stond er: We hebben een selectie moeten maken bla bla en later, ik wilt u veel succes wensen bij verdere sollicitaties.

AAAAAAAAAAAAAAAAAH!!

Ook als er taalfouten in vacatures staan kan ik het niet laten ;)

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Is gewoon onbeschoft.
    "Tot onze spijt" schrijf je, ook als je het niet meent, uit beleefdheid. Dus op deze manier formuleren is gewoon onbeschoft.

10. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Ik moest 3 x lezen voor ik het zag.. Oh jee, wat onaardig en niet nodig zeg! Bah!
    Jarenlang op de afdeling p&o gewerkt maar deze had ik nog niet eerder gezien.

11. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik zou geloof ik echt 3 dagen op mijn handen moeten gaan zitten...

12. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Echt heel erg om zulke fouten te maken!

Ik had een hele tijd geleden ook gesolliciteerd bij een gemeente (zal de plaats maar niet noemen ;)) naar een stage op de vastgoed afdeling. Kreeg is dit terug:

Geachte mevrouw ...
    Naar aanleiding van uw verzoek om bij onze gemeente uw stage te mogen vervullen, maar stageplekken voor op een kinderdagverblijf of een zorginstelling zijn er niet bij de gemeente.

Het is spijtig dat wij u niet verder kunnen helpen.

Wtf, ik solliciteer naar een stageplek op een vastgoedafdeling! ;) Plus dat die zin volgens mij ook niet helemaal lekker loopt, hihi..

13. Dana

Dana Niet meer actief

Oh deze is ook erg zeg! :$

14. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Wat een stomme zin! Weer maar blij dat je daar niet mag komen :p Succes met verder zoeken!!

15. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0

Whahaha, heeft een ambtenaar lopen slapen...;) en nee zin loopt zeker niet lekker, mss ook cursus Nederlands volgens??

Maar idd tot JOUW spijt??? Hoezo, misschien ben jij wel blij dat je niet aangenomen bent na dat gesprek en heb je helemaal geen spijt. Lekker arrogant....

16. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Wat een stomme zin! Qua taalgebruik en qua boodschap.

17. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe dan ook horen Je en Jouw niet in zakelijke correspondentie. Daar hoort men u te zeggen.

18. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    belachelijk!!! oooo, ik zou echt moeite moeten doen om niet te reageren. die reactie: "tot jullie spijt hebben jullie mij niet aangenomen" vond ik n hele goede! hahah

19. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Hihi! Ben wel blij dat jullie het ook allemaal stom vinden :p Ik zit echt heeeeeel erg mijn best te doen om niet een mailtje terug te sturen om haar erop te wijzen dat dat geen correcte formulering is, maar kom er niet uit hoe ik dat zou moeten verwoorden zonder dat het lijkt of ik het alleen maar doe omdat ik ben afgewezen voor de functie...

@Angellove: die is ook wel heel erg, zeg! Heb je er nog op gereageerd?

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    ha ha

Ja dat had ik ook gedaan

Hilarisch, nog nooit gezien die zin

Deel Deze Pagina