even gal spuwen, flauw van schoonouders

Discussion in 'De lounge' started by TriCo77, Jan 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Maar in dit geval liegen haar schoonouders tegen haar. Ze zeggen dat t niet kan omdat ze een dagje weg zijn en dat is dus niet waar. Want een ander kindje kan daar wel terecht.

En dat zou mij ook steken.

@ts: ik zou ze hier echt mee confronteren hoor. Als je man hier niets op uit doet dan vind ik t maar een watje, sorry.

2. Vlindertjuh1987

Vlindertjuh1987 Niet meer actief

Ik zou hier ook niet zo goed tegen kunnen, je kan het toch niet maken om onderscheid te gaan maken tussen je kleinkinderen. Dat hebben ze op een gegeven moment echt een keer in de gaten en dat voelen ze heust wel. Ik snap ook niet dat je als opa en oma zo doet, en ik snap al helemaal niet dat de andere kleinkinderen schijnbaar altijd welkom zijn om te logeren en dat ze daar wel op willen passen en op jou kids niet :( Zou het eerst met je man overleggen en hun er daarna toch mee confronteren. Het zou toch te gek voor woorden zijn dat jij kinderen zo moet laten behandelen? En wat betreft je man, hij moet in dit geval opkomen voor zijn vrouw en gezin. Hij ziet en weet ook heust wel dat dit verkeerd is en dat laat je niet gebeuren en zeker niet zonder er ook maar iets van gezegd te hebben. Veel sterkte!!

3. Mentiera

Mentiera Actief lid

Mar 29, 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn je jongens misschien heeeeel druk? Kan dat het misschien zijn?

4. mvl

mvl Fanatiek lid

Dec 16, 2009
    3,699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Ze zijn het inderdaad niet verplicht, maar dan moeten ze het ook niet voor de andere kleinkinderen doen... Ze willen gewoon niet oppassen of ze te logeren hebben, dit gaat niet alleen over het werk. Ze trekken dus voor...

Ik zou er ook flink de balen van hebben, hier gebeurt het trouwens ook zo, tegen mij durven zowel ouders als schoonouders nee te verkopen, maar tegen de anderen niet. Conclusie, voor ons passen ze zelden op en voor de overige kinderen heel vakak..

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

simpel je kinderen en jij gaan er niet meer naartoe en geen contact wat je man doet moet hij zelf weten

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Heb je al eens gevraagd waarom ze dat onderscheid maken? Wellicht hebben ze er een of andere reden voor.
    Misschien kunnen ze 1 kindje wel handelen maar durven ze 2 kids tegelijk niet aan ofzo. En durven ze het niet te zeggen?
    Vinden ze het wel leuk als je bij ze op de koffie gaat met de kids?

Verder begrijp ik je man niet, het moet voor hem toch wel net zo, of misschien wel pijnlijker zijn dat zijn eigen ouders zulk onderscheid maken?

7. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

May 1, 2008
    1,522
    0
    0
    :D dat zou een goeie zijn, haha!

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Oh dat is heel pijnlijk hoor! De enige optie is misschien niet meer langsgaan, de kinderen ook niet, wat je man doet moet hij zelf weten. Beginnen ze te zeiken tegen hem, komt het misschien wel over als hij zegt dat jullie jongens door beginnen te krijgen dat opa en oma ze eigenlijk niet graag hebben en dat je hen die pijn wil besparen. Het is jullie taak ze hiertegen te beschermen.

Ben je mooi klaar mee. De titel opa en oma moet je verdienen en zij verdienen hem m.i. niet. Voortrekken, bah.

9. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Eens.

Hup, kids op de slee en heeeeeel toevallig langslopen. Zie dat jullie toch thuis zijn, komen ons even opwarmen hoor :D

10. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Dat werk doe je dan toch gewoon niet meer? Daar ben je zelf bij.

En dat advies van je vriendin vind ik belachelijk. De ruggen van je jongens zijn geen springplank om opa en oma te kwetsen.

11. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ps: kan altijd erger hoor..... Mijn ouders maken onderscheid tussen de kids :( Dochter mag logeren, maar de dierentuin, op schoot.... Zoontje mag niets.... Eerst zogenaamd omdat hij te jong was, toen omdat ze zoveel rekening met hem moesten houden met slapen en zo, daarna omdat hij te klein was, en nu omdat het te druk is met 2 kids..... Ja hoor ;))

12. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Nou mijn idee! Slee mee, laat je die kids van je mooi helpen met een paar straten, dan kun je altijd de rest nog later doen, het eerste stuk is er dan vanaf en uje kids zullen het prachtig vinden, met mama én in de sneeuw.

Vwb je schoonouders.... heel jammer, maar dit soort mensen kun je beter kwijt zijn dan rijk en je vreet jezelf op, zonde van je energie. Ik zou deze mensen op gepaste afstand houden. Their loss moet je maar denken.

13. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ik zou idd wel tegen je schoonouders zeggen dat het helemaal niet erg is dat jullie kids voor wat dan reden dan ook niet bij hun terecht kunnen, terwijl andere kids dit wel kunnen, maar dat je ervoor past dat er tegen je gelogen wordt. Dat zal harder aankomen dan dat je dit specifiek gaat uitpraten.

14. Bri

Bri Niet meer actief

Tijd voor een goed gesprek.
    Vertel wat je hebt ervaren, en vraag ze hoe zij dat zien. Geef aan dat je het idee hebt dat ze niet helemaal eerlijk tegen jullie zijn, en dat dit je steekt.

15. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    1,591
    0
    36
    ik ga zo even een rondje lopen, kijken of ze idd nog steeds thuis zijn.
    daarna langs school, kids halen
    mochten schoonouders gewoon thuis zijn, zal ik mijn man zeggen er echt naartoe te gaan, want anders gaat het echt ruzie worden.
    denk dat wat de meeste nvan jullie al zeggen wel goed is voorlopig, hij gaat er maar naartoe, maar ik laat me daar met de kids niet meer zien.

vind het voor de jongens ook sneu, ik moet steeds tegen ze liegen.
    dan zeg ik weer, even kijken of julie bij opa en oma terecht kunnen.
    en dan kan het weer niet, terwijl de andere 2 kleinkids dus wel kunnen.
    wat vinden jullie, of moet ik gewoon de waarheid tegen de kinderen vertellen, dat opa en oma gwoon niet willen dat ze komen,
    dat vind ik sneu eigeniljk, hun kunnen het ok niet helpen. maarja dan zien ze ook es hoe opa en oma zijn.

ik ga kijken of ze thuis zijn, en dan laat ik het met rust, ben echt pisnijdig. mijn man moet maar es met ze gaan praten.

ik bedoel, als ze mij niet moeten...... (mijn familie en man zin familie kennen mekaar vna vroeger, en dat ligt mekaar niet) dan moeten ze niet mijn kinderen daar op aan kijken vind ik.
    tis nou ook niet dat ik geweldig op hun gesteld ben, en word steeds minder, maar ik gedraag me en zeg braaf ja en amen, voor mijn man en de kinderen.

maar nee, die kinderen van hun eigen dochter zijn alles, dolblij zijn ze ermee, die zijn ondertussen al tieners, maar waren daar in de baby en peutertijd, letterlijk dagelijks.
    toen i kzwanger was van de tweede, ben ik niet eens gefeliciteerd, nee ze zeiden: goh zou je dat nou wel doen?
    hoezo, omdt ik na de eerste een postnatale depressie heb gehad?

ik laat het even nu, vreet me zelf meer en meer op
    maar ga alleen nog even spieken, ze wonen 2 straten verderop. ik wil es zien of ze thuis zijn, nu kleindochterlief weer weg is

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ja je zou nog een x een gesprekje kunnen voeren en anders zou ik er gewoon echt niet meer heen gaan!

Waarom zou je?

17. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Pff ik word al boos als ik je verhaal lees! :x
    Wat een watjes zijn mannen toch ook he, dat ze niet tegen hun ouders durven in te gaan...
    (Die van mij durft dat ook al niet namelijk).

En jouw familie staat toch los van hoe jíj bent!
    Ik snap dat nooit he, dat gezeik over elkaar.
    Laat elkaar in de waarde.

Share This Page