nou 1x een ma gehad (13 wk) en 1x een mk (4,5 wk)... vriendinnetje is 7 wk zwanger hoorde ik net... en ik ben intens en intens verdrietig... waarom iedereen om mij heen wel en ik niet? ik wilde al zoooo lang kinderen en we hebben zo´n fantastische relatie en zouden zulke fantastische ouders zijn, dat weet ik zo zeker. we hebben zoveel te bieden.. ik merk dat ik het anderen bijna ga misgunnen, bleh! ik ben zooo bang dat we nooit gezond zwanger zullen raken.. sorry moet het even van me afschrijven, ben zo bang en zo intens verdrietig.
Ook ik kan alleen maar hopen dat het jullie gauw lukt om zwanger te worden en te blijven. Heel naar als je je zo voelt. Ik herken het machteloze gevoel, het verdriet...de directe jalozie dan weer niet zo...en weet hoe enorm je hiermee kunt worstelen. Sterkte! Elmo
Hopelijk heb jij ook snel een mooie gezonde zwangerschap! het verdriet is erg herkenbaar! Hier 3 miskramen gehad met 16w,8w en 5w... Heel frustrerend dat andere in mijn omgeving 'per ongeluk' zwanger werden ed. Ik misgunde het andere dan niet, maar toch steeds een stekende pijn! Uiteindelijk heb ik dan wel een dochter gekregen, maar toch vergeet ik niet hoe het was toen het maar niet lukte... Sterkte!
O ik herken het zo.. De eerste maanden gunde ik het iedereen, daarna werd het al wat moeilijker..nu 1 jaar, 1 miskraam verder heb ik het er ontzettend moeilijk mee. Er bevallen nu al vriendinnen die NA ons gestopt zijn met de pil. Elke aankondiging is een steek door men hart, ik moet elke keer dagen bekomen. Babyborrels en familiefeesten zijn een marteling. Ik zit zo vast met dit gevoel...ik kan er niet omheen, mijn familie en vrienden zitten er allemaal midden in, collega's ook... En als ik al zou kunnen aftellen naar een doel, me voorhouden "nog eventjes en het is aan jou" maar dat kan ik niet want ik weet niet wanneer en of het nog aan mij is... Het bepaalt mijn hele leven en men hele zijn,... xxx
Kan me heel goed voorstellen dat je je zo voelt, herken het helemaal Tis zo moeilijk, je gunt het iedereen wel, maar je wilt het zelf ook zo graag!! En inderdaad, helemaal als je daar middenin zit, lijkt het heeeel lang te duren. Het is nu een jaar geleden dat ik m'n eerste miskraam kreeg en vandaag ben ik 26 weken zwanger.. Achteraf gezien ging de tijd best snel, maar dat vond ik toen helemaal niet!!! Heel veel sterkte en houd moed!!!!
Kan me heel goed voorstellen dat je het moeilijk hebt. (herken het ook) Probeer je miskraam een plekje te geven en focus je niet teveel op het zwanger raken, want dat gaat op een gegeven moment ook te obsessief werken. Ik weet uit eigen ervaring dat ik te gefocust was op het zwanger worden, had 4 miskramen achter de rug. En toen had ik mezelf de moed in gepraat om niet meer op het forum te komen en niet meer te focussen op een zwangerschap. En ja hoor het was toen meteen raak Inmiddels een prachtig dochtertje op de wereld gezet. Dus meid hou de moed erin en ik hoop voor jullie dat je gauw weer zwanger wordt. Als je je hart wilt luchten mag je altijd pb-en. dikke knuffel..
Smiley, dank je wel voor je opbeurende berichtje! 4 miskramen, jemig dat is niet mis! mag ik vragen of jullie onderzoek hebben laten doen? wij na onze twee miskramen hebben zo'n onderzoek aangeboden gekregen namelijk naar evt chromosoom afwijkingen bij ons als aanstaande ouders... gaan we niet doen, houden de moed er in!!
hoi hoi erg herken baar ik had dat ook 1 miskraam en 1 bbz en beide keren best wel jarloers 2de keer gelijk zwanger met schoon zus bij haar ging het goed bij mij dus bbz ik was jarloers maar zij begreep me maar al te goed ook zij had al 1 miskraam gehad veder was ik 2 maand later wel zwanger en ging goed heb een gezonde zoon gekregen die dus over paar dagen alweer 1 word het is dus mogelijk probeer positief te blijven als is dat makkelijk gezegd dan gedaan ik kon dat ook niet zijn tot ik mijn zoontje 17 dec 2008 in me armen had sterkte met het verlies van je 2 wondertjes
bunchy: wij werden toen doorgestuurd naar het ziekenhuis voor de onderzoeken (bloedstolling & chromosomen). En ik bleek zwanger te zijn. Dus hebben we wel chromosomen onderzoeken gedaan dat was helemaal goed. En ik kreeg ook van de gyn. aangeboden om wekelijks (2d + 3d echo's) te laten maken tot ze zagen dat alles goed ging. En gelukkig is die zwangerschap goed verlopen en nu een prachtig dochtertje. Bloedstollingonderzoek heb ik na mijn bevalling gedaan en dat was ook goed. Geef de moed in ieder geval niet op!! En zoals ik al zei focus je er niet teveel op want dat is ook niet goed.
oh meid ook ik herken je verhaal helemaal was afgelopen zaterdag op een verjaardag de nichtje van mn man vierde de 1ste verjaardag van haar dochter en ja hoor zat ik daar met 3 babys om me heen tjee wat had ik het moeilijk de een geeft de borst 3,5 mnd in een kamer, de ander brengt de kleine in slaap op een ander , kamer 6mnd. de een viert natuurlijk de verjaardag als ik mn baby niet was verloren zou die ook rond die leeftijd zijn 4mnd het was opeens heel confronterend.... ik begrijp dat je het niet zo bedoeld dat je het niet gunt maar dat je gewoon stiekem jaloers ben, dat ben ik ook namelijk ik wil zeggen, je ben echt niet alleen groetjes en een knuf nisa
ik snap ook helemaal wat je bedoeld ik werk in een winkel en er komen de hele tijd zwangeren vrouwen aan de balie zelfs gehadicapen zwangeren vrouwen en ik niet bij mij wil het niet lukken ik kan bijna geen zwangeren meer zien nou bijna gewoon niet ! en de nicht van me vriend is zwanger en dan is het van ga je gezellig mee en dan zit ik daar met een brok in me keel naar die dikke buik te kijken , en ze vinden het allemaal maar gewoon terwijl ik zo vreselijk blij zou zij ik snap dat niet hoor het is wel fijn om dit even te kunnen luchten hier hou de moet vast hoe moeilijk het ook is als het op de natuurlijke manier niet lukt dan wel anders xxxxx
Ik begrijp heel goed wat je bedoeld. Heb zelf helaas 5 MKen achter de rug. In die tijd dat wij bezig zijn hebben diverse mensen om ons heen kinderen gekregen, soms zelfs al 2, of zijn nu zwanger. En wij zitten nog steeds met lege armen. Het is op een gegeven moment toch niet gek dat je jaloers bent. Je misgunt het niemand, maar je gunt het jezelf ook zo erg. Hopelijk gaat het jou - en de rest van de lezers die er mee bezig zijn - ook heel snel weer lukken.
Ook ik begrijp helemaal wat je bedoel de ene na de andere miskraam en ondertussen komen er steeds meer in de fam vertellen dat ze zwanger zijn. Een nicht van mijn vriend is getrouwd in nov en hoogzwanger mijn vriend moest werken dus ik had eigenlijk alleen gemoeten maar heb toen afgebeld dit kon ik dus echt niet aan gelukkig begreep ze het wel want we waren een paar weken na elkaar uitgerekend, nu dus zelf weer zwanger en hopelijk blijft het nu goed gaan maar ik blijf positief denken. IK wens je heel veel sterkte en hoop dat jullie droom zo snel mogelijk mag uitkomen.
Ik ken het gevoel,maar blijf hoop houden ! Voor Levi zijn we 3 jaar bezig geweest waarvan ruim 2 in de MMM. om me heen kreeg iedereen maar kinderen. "moest" je op kraamvisite ect.. Was zo jaloers op mensen die wel zwanger werden ( natuurlijk na 2 of 3 rondes ) en dan zeker als ze een tweeling kregen. Nu ben ik vorige week bevallen van Milou* en wordt gek van alle zwangere buiken die je overal voorbij ziet komen. Nieuwe foto's op hyves ect... Maar ook jou ( en mijn ) tijd komt !
Ik kan me je gevoel ook heel goed indenken, het is op laatst echt niet leuk meer om iedereen om je heen zwanger te zien worden en kinderen krijgen. Het is dan niet eens zo dat je het die mensen niet gunt, maar je wilt het zelf ook zó graag! En ik weet niet hoe het bij jou/jullie zit maar wij hebben het redelijk voor onzelf gehouden slechts een paar van mijn vriendinnen weten van 2 van de 4 miskramen die ik heb gehad. En dan kan je het ook niet echt delen met anderen. Natuurlijk hier wel op het forum Maar toch... Het blijft moeilijk.
Ik begrijp dit gevoel ook echt heel goed. Ik ben zelf al ruim anderhalf jaar bezig. Heb in november een miskraam gehad met 5w. En nu zit ik op hyves te kijken en is weer een bekende zwanger. Ik voel me dan zo verloren en verdrietig. Van vreemde kan ik het makkelijker hebben dan van bekende. Zit nu weer in ronde 2 na de miskraam en blijf hopen.