Hoe instoppen baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fratello di deb, 30 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fratello di deb

Fratello di deb Actief lid

19 apr 2013
    171
    0
    16
    Zuid-Holland
    Mijn kindje slaapt nu anderhalve week in een slaapzak. Nu gaat hij over in het ledikant want hij is veel te groot voor het wiegje! Nu mij vraag, wat moet ik over hem heen leggen? Hij is erg warmbloedig en weet niet goed of een enkele deken te warm is. Lakentje lijkt me misschien te koud, hij is tenslotte pas 10 weken. Het is een katoenen slaapzak van Ikea, niet super dik. In wiegje had ik er een fleecedekentje overheen, maar die is voor het ledikant te kort.
    Wat doen jullie aan in de slaapzak en wat eroverheen bij vergelijkbare leeftijd?

Dan nog, gebruiken jullie nog een hydrofiel onder het hoofdje? Als ik een driehoek vouw, krijg ik er een naad in omdat hij niet exact vierkant is. Lijkt me niet lekker liggen, maar hij spuugt nog weleens.

2. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    mijn moppie was in t najaar 10 weken maar hier had ze toen slaapzak lakentje en dekentje en pyama.
    Je zou kunnen kiezen voor slaapzak lakentje en dekentje en dan in romper? of juist een pyama en slaapzak+lakentje. weet niet hoe beweeglijk hij is? Hydrofiel vouwde ik helemaal open.

3. jp87

jp87 Actief lid

26 okt 2011
    275
    22
    18
    Ik heb van de hema zo'n hele grote hydrofiel die gebruik ik in ledikant onder hrt hoofd 1x dubbel en aan bovenkant en zijkanten onder de matras gestopt.
    Verder dunne slaapzak en pyama en een enkele deken in dekbedhoes.

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.058
    113
    hier slaapt hij in de kinderwagenbak
    ledikant kan hij nog niet goed in slapen.

hij ligt in zn kleertjes,laken en omslagdoek als dekentje (vind ik handiger dan wiegdeken)

5. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Ts: fleece mag je niet gebruiken!! Dat ademt niet en is bovendien brandgevaarlijk! Alles van katoen dus. Ik heb van Prenatal een dikke katoenen deken die ik enkel of dubbel kan slaan. Toen mijn dochter nog jong was sloeg ik het deken dubbel en stopte daar een kruik tussen.

Deel Deze Pagina