Jaaaaaa en als je denkt oh eindelijk dat lijstje afgewerkt is er binnen no time weer een volwassen K lijst die weer een hoop kopzorgen met zich meebrengt! Verboden moet het worden ... althans ik wil graag 10 directe hulplijnen per jaar ... verplicht vanuit de overheid ... zeg maar dat ze me bellen met KAN IK U HELPEN
Heel herkenbaar. Ken je de uitdrukking ‘youth is wasted on the young’? Die begrijp ik pas sinds ik volwassen en ben, en daar baal ik soms behoorlijk van...
Ik ben nooit volwassen geworden Puberteit vond ik vreselijk. Natuurlijk waren er leuke kanten, maar ik bloeide pas echt op toen ik ging werken. Ik had gewoon niks met school, terwijl ik het wel leuk vind om dingen te leren. Het zorgeloze van de basisschool, of toen ik halverwege de 20 was (toen was ik vrijgezel) mis ik soms wel. Lekker doen wat je wilde, zolang je maar op tijd op het werk was, maar als je de hele week pizza wilde eten, was er niemand die liep te zeuren. Die tijd ligt inmiddels achter mij en ik denk niet dat ik definitief terug zou willen naar dat jonge onbezonnen. Ik ben namelijk best heel tevreden met mijn leven nu.
Vreselijk vooral als je weer eens brief krijgt of een rekening of iets wel betaald hebt en een herinnering krijgt of een rekening die nergens op slaat, kan je weer gaan bellen en regelen en dan denk je hier heb ik toch zo geen zin in En meestal zijn ze vrij hardnekkig waardoor je nog een keer kunt bellen
Jaaa! Maar ik werkte die 10 weken vakantie gewoon En hele weekenden op stap en dan zaterdagochtend gewoon om 7:00 uur werken, middagdutje en ‘s avonds weer op stap. Beetje sjansen, beetje zoenen, wat iemand hierboven ook al zei! Ik had al vrij jong vaste verkering en die tijd mis ik wel eens. Ik roep ook altijd dat ik mijn man net een paar jaar later tegen had moeten komen
JAAAA ben sinds kort gestart als zelfstandige en wil op dit moment niet: acquisitie, website maken, belastingaangifte doen. En als partner wil ik nu knallende ruzie maken omdat mn man niks wil uitzoeken in onze rommelkamer maar als ik t uitzoek wil hij niks weggooien dus blijft het rommel. Als moeder wil ik een avondje geen drama met bedtijd en liever wijntjes drinken met vriendinnen in de stad.
Lijkt mij heerlijk.. Dan niet de kindertijd, maar het net getrouwde leventje. Heerlijk je eigen ding doen, werken, weg gaan als je daar zin in heb. Geen zorgen om de kinderen, maar ach wat zou ik ze al snel missen
Herkenbaar! Sterker nog: ik zou regelmatig het liefst de kat willen zijn. Gewoon lekker 20 uur per dag opgerold op de bank liggen...
Dat heb ik zo vaak! Ik vind het ook nog steeds leuk om kinderfilms te kijken en kinderboeken te lezen, misschien ook wel een beetje daarom Volwassen zijn is zo saai soms!
Ooooh jaaaa, heerlijk in het zonnetje in de vensterbank liggen soezen! Af en toe even flink uitrekken, heerlijk.
Yes please. Sinds vrijdag een zieke dreumes die al 5 dagen hoge koorts heeft en niet langer dan twee uur per nacht slaapt. Ik sta echt op instorten. Heb net meegehuild onder de douche met mijn dochtertje omdat ze haar tanden niet wil poetsen. Oh wat verlang ik even naar een paar uurtjes geen zorgen en zelf lekker weer klein zijn.
Oh ja! En dan organiseer ik vaak met man of vriendinnen een nachtje weg zonder kinderen, veel drank, vet eten en uitslapen. Dikke doei.
Ja ik herken dat ook wel. Maar toch...het leven is zo lekker overzichtelijk nu. Geen zorgen meer over huiswerk dat af moet. Toetsen waar ik niet voor heb geleerd. Die constante zenuwen “zou ie wel verliefd op mij zijn”. Pukkels in je gezicht. Welke kleding moet ik aan? Ouders die dingen over je moeten beslissen. Huisarrest. Verantwoording moeten afleggen. Klote man, kater want teveel gezopen. Rijbewijs moeten halen. Diploma’s moeten halen. Baan zoeken. Leuke vent zien te krijgen. Hopen dat het je ooit gegund is om kindjes te krijgen. En ik kan nog wel ff doorgaan. Nee hoor, geef mij mijn volwassen leventje maar. Ik presteer goed op sleur haha
Ja echt zo herkenbaar! En dan regel je dus dat avondje weg, inclusief logeerpartijtje voor de kinderen zodat we even vol gas aan het eten, de wijntjes en slap ouwehoeren kunnen gaan... en dan krijgen ze waterpokken meehhh...
Ah wat kun je je dan vervelend voelen he! Hier ook allemaal de griep, dus weet wat je voelt. Hopelijk is ze snel weer beter en kun jij je uurtjes slaap weer bijhalen...
Heel herkenbaar. Ik zou soms zo graag even helemaal geen zorgen willen hebben. Al zou ik voor geen goud weer een tiener willen zijn, maar een jaar of 7/8. Ik kan er dan ook heel erg van genieten om mee te gaan in het spel van de kinderen.