Vliegen met 6 maanden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kylain, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

In oktober gaan we met ons werk naar New York. Ik ben dan 6 maanden zwanger...nu ben ik al geen held met vliegen maar ik heb gelezen dat het geen kwaad kan voor de zwangerschap enzo...maar ik ben benieuwd of er ook mensen zijn die wel met 6 maanden nog zo ver weg zijn geweest en hoe die dat ervaren hebben...en wat zouden jullie doen?

Groetjes Kylain

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi,

Het kan inderdaad geen kwaad om met 6 maanden nog te vliegen. Gewoon lekker gaan. Vanaf 36 weken is het niet meer toegestaan. Ik werk bij een touroperator en boek best veel zwangere vrouwen.

Hou er wel rekening mee dat je goed drinkt en af en toe even een wandelingetje door het gangpad maakt.

Groetjes
    Elvira

3. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hoi,

Kan prima hoor. Vliegen is helemaal niet schadelijk voor je kindje, je begeeft je tenslotte in een drukcabine. Wel moet je inderdaad veel drinken en veel bewegen! Even een wandelingetje is een beetje te weinig maar echt regelmatig bewegen. Het personeel van de maatschappij zal dit ook aanmoedigen. Ook is het handig om een leeg (!) waterflesje mee aan boord te nemen en te vragen of ze dit voor je willen vullen. Dit scheelt de stewardessen een heleboel loopjes en jij kan drinken wanneer je wit.
    Je buik kan ook een beetje in de weg zitten. Ik raad je aan om tegen die tijd een opvallende buikband om te doen dan kunnen mensen goed zien dat je zwanger bent en gaan mensen sneller rekening met je houden.
    Zorg ook voor de zekerheid voor een zwangerschapsverklaring voor de maatschappij waarmee je vliegt. (Als je ze van te voren even belt dan heb je kans dat ze extra aardig tegen je doen ;) ). Ook is het handig om een verklaring in het Engels mee te nemen waar je belangrijkste gegevens staan vermeld (bloeddruk, ijzergehalte, bijzonderheden etc). Dat kan je dan gemakkelijk overhandigen mocht je toch een arts of ziekenhuis bezoeken als je daar bent.

Heel veel plezier en shop ze. NY is heaven om te shoppen ook voor de kids!

Deel Deze Pagina