Vandaag gehoord dat baby in een dwarsligging ligt...dit door teveel vruchtwater bij mij. Ze gaan dat donderdag doen. Nu vertelde de gyn dat ze dan een infuus geven met meds die je lichaam gaan opjagen en stressen en waar je hartkloppingen van krijgt maar dat je baarmoeder er wel rustig van word....maar ik zie die medicatie helemaal niet zitten als ik eerlijk ben!! Mag ik dat weigeren? De draaipoging wil ik wel graag omdat ik geen KS wil...
maar is die medicatie niet nodig voor die draaipoging dan?? Je kunt alles weigeren natuurlijk, maar als het nodig is...anders wordt het toch een keizersnede denk ik.
Als je het echt niet wil kan je nog altijd zeggen dat het niet doorgaat en dat je dan voor de ks gaat. Maar aangezien je echt geen ks wilt, denk ik dat je er toch eens tegoei met je gyn over moet praten..Mischien dat jullie samen een andere oplossing vinden zonder die medicatie etc...
De meds zijn alleen bedoeld als weeenremmers...ik ben donderdag alweer 37 weken en 5 dagen, dus bijna 38 weken....ik zie het nut vd weeenremmers niet meer in als ik eerlijk ben....Ze mag officieel komen, dus ik wil geen medicatie...
Ik heb bijna 4 haar geleden 2 draaipogingen gehad, in verschillende ziekenhuizen, en beide keren geen infuus gehad. Is dat iets nieuws? Ik zou de mogelijkheden nog eens goed bespreken met de gyn...
Ik denk zelf dat de weeën remmers ook zijn om je baarmoeder rustig te houden juist tijdens het draaien. Anders krijg je ws bij de eerste de beste draai/duw een harde buik en kunnen ze verder gewoon niets meer doen.
De weeënremmers zijn nodig om de draaipoging makkelijker te maken. Je bm is een grote spier, bij teveel stimulatie (duwen e.d.) verkrampt dat, waardoor het voor de gyn erg moeilijk is om je baby te draaien..
Ik ook, maar het is niet voor niets nodig soms. Althans, een stuitbevalling zou ik nog overwegen maar bij dwars liggen kan dat niet natuurlijk. Dus de keuze tussen draaipoging of zowizo een KS, dan zou ik ook wel die draaipoging doen.
Inderdaad om de baarmoeder rustiger te maken zodat het draaien beter gaat. Niet dat het bij mij gewerkt heeft , maar mijn dochter was gewoon eigenwijs. Ik vond de medicijnen meevallen, hartkloppingen was maar heel even. Succes! Hoop dat jouw baby wel wil draaien.
Ze ligt dwars dus maar kwart draaien, valt wel mee toch dan? Dat stukje kan toch wel zonder die meds???
hier ook een stuit zie wel op tegen het draaien maar wil graag gewone bevalling dus wil wel poging gaan wagen
Kwart slag draaien lijkt me ook nog best wel heftig hoor, je lichaam en je kindje zullen zich er toch tegen verzetten. En ze proberen het vaak meer als 1x vast te pakken toch? Maar zeker weet je het pas als je met de gyn alle voors- en tegens afgewogen hebt.
ik zou het draaien niet onderschatten hoor, ook al is het een kwart. Ik zou 10 keer liever die meds nemen en een draaipoging proberen dan meteen voor een keizersnede gaan, je herstel is dan zoveel langer.
Dat lijkt een klein stukje, maar je beeb moet wel langs allerlei obstakels om goed te komen liggen en heeft daar niet al teveel ruimte meer voor. Dus onderschat dat niet en vraag dit soort dingen allemaal aan je gyn: die heeft daarvoor gestudeerd per slot van rekening.
Nou ik heb 3 liter vruchtwater, dus ze heeft ALLE ruimte is me verteld nu nog... ik onderschat het ook zeker niet, geloof me, kijk er erg tegenop hoor... GYN spreek ik niet meer voor die tijd, en iemand anders gaat de draai doen omdat het zsm moet...
In vergelijking met andere babies op deze termijn is er alle ruimte ja. Maar dat betekent niet dat draaien zomaar even gaat nog.... In die zin heeft ook een baby met veel vruchtwater echt niet ALLE ruimte nog. Ik zou dan gewoon even bellen, als je je gyn voor die tijd niet meer ziet. Aangeven dat je nog wat vragen hebt en graag minimaal even een telefonisch consult wilt.