even goede moed nodig..

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door sorien, 11 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sorien

sorien Actief lid

3 apr 2012
    432
    1
    0
    NULL
    NULL
    he meiden...
    Ik ben vandaag naar de verloskundige geweest voor een echo.
    Alleen daar konden ze niks op zien er zat wel iets lichts in mijn baarmoeder?
    ik mocht naar het ziekenhuis voor een inwendige echo.
    Daar zag ze wel dat er een eitje was gesprongen en dat mijn baarmoederslijmvlies dik was.
    In de baarmoeder zag ze helemaal niks :( ook wat lichts maar dat kon ook vocht zijn :( als ikz wnager zou zijn dan zou dat 4/5 weken moeten zijn de clear bleu test geeft zwanger 2-3 aan ..

2. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik heb er niet heel veel verstand van, van zulke vroege echo's. Maar van wat ik hier en daar wel 'ns hoor, is het volgens mij heel normaal dat je nu nog niet veel ziet op een echo..

3. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

21 jan 2010
    1.555
    1
    36
    Ik heb nu net gehoord dat je HCG waarde zo wie zo boven de 1500 moet liggen voor je iets kunt zien op de echo.
    En je weet niet precies hoe ver je zwanger bent?
    Ik zou de moed nog niet opgeven hoor.
    Wanneer mag je terug komen?

4. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Er staat toch iets in de beschrijving van de clearblue dat je er 2 weken bij op moet tellen van wat er op het schermpje staat ???

Dus dan zou 4 weken toch kloppen ??

En bij 4 weken zie je inderdaad niet veel op een echo.

5. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Oh niet opgeven hoor. Ik kreeg mijn eerste echo met 5.4 en daar was alleen een klein vruchtzakje op te zien. Je bms is dik dat is een goed teken

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Waarom had je al zo vroeg een echo? Wat zeiden ze in het ziekenhuis?

7. sorien

sorien Actief lid

3 apr 2012
    432
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik had vanwege de miskramen een vroege echo.
    daarom kreeg ik nu een echo ik meot over 1,5 week terug komen

8. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen mijn clear-blue 2-3 aangaf heb ik wee weken nadien een echo gehad, enkel een vruchtzakje te zien, geen vruchtje.
    Drie weken later opnieuw, kloppend hartje :) Dus toen ik testte was ik effectief 3 weken ver, zoals de test zei.

Waar liggen je bloed waardes ergens? Kan inderdaad zijn dat ze véél te vroeg kijken hoor. Waarom kreeg je ook zo vroeg een echo, is er een medische indicatie voor? Normaal doen ze voor de 7-8 weken hier geen echo (bij mij hadden we allemaal verkeerd gerekend, daarmee dat ik er te vroeg zat), juist omdat er dan nog zo weinig te zien kan zijn, je er al snel een paar dagen/weken naast zit met het tellen. Want je kan nog zo zeker zijn van je cyclus, soms doet je lichaam gewoon raar.

Volgens mij kan het dus best dat je vroeg positief hebt getest. Verdikt baarmoederslijmvlies kan heel goed kloppen met 3-4 weken. Gewoon een nieuwe afspraak maken voor binnen twee weken, en nog niet te veel stressen.

9. draakje24

draakje24 Actief lid

31 dec 2011
    399
    0
    16
    Had ook een vroege echo 5.5 week en zagen ze ook verdikt slijmvlies
    een week later een garnaaltje met kloppend hart

om dit soort dingen te verkomen dat er te weinig te zien is maken ze voor de 6 weken geen echo,s
    omdat het hartje pas vanaf 6 weken kan gaan kloppen

Dus zou geen zorgen gaan maken je termijn is wel erg vroeg en dat hadden ze moeten weten dat er weinig tot niks te zien was in het ziekenhuis

ik zou ook niet gaan testten opnieuw want dan word je 'gek'
    het is makkelijk gezegd om te zeggen rustig afwachtten maar je heb geen keus verders!

10. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is echt een vroege echo, met heel veel geluk zie je dan iets.
    Ik heb met 6 weken een echo gehad en daar was alleen t vruchtzakje zichtbaar een week later was daar idd een klein garnaaltje met kloppend hartje :)

Dus hoe vervelend ook, zal ik me als ik jou was nu nog geen zorge. Gaan maken.

11. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Het is ook nog wel erg vroeg meid. Ik snap ook niet zo goed dat ze die echo al zo vroeg doen, ook al heb je eerder miskramen gehad, dan nog is het wel erg vroeg. Brengt alleen maar onzekerheid met zich mee. Ook ik heb eerder 2 mk gehad en ben met wat hulp zwanger geworden, maar ik kreeg mijn echo pas echt rond 7 wkn zwangerschap om dit soort situaties en onzekerheid te voorkomen. Hopelijk zit het gewoon goed en zien jullie snel een prachtig vruchtje!

12. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Belachelijke vroege echo waarvan je zeker weet dat je gek gaat worden van de zenuwen.
    Een vroege echo is bij 6/7 weken.

Wat de CB test zegt klopt met wat jij zegt, lees de grbuiksaanwzijing maar eens.

Is er wel hcg gemeten om de stijging hiervan te bekijken? Daar heb je op dit moment meer aan dan een echo.

Nu is het heel erg moeilijk, maar probeer niet te stressen. De echo is gewoon veels te vroeg gemaakt om ook maar iets nuttigs te zeggen.

13. sorien

sorien Actief lid

3 apr 2012
    432
    1
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden dankjewel voor jullie lieve woorden!
    Ik ben volgens de gyn. net 5 weken zwanger en dat klopt want vorige week gaf de clear bleu zwanger 1-2 aan en deze week 2-3.
    Ik moet idd afwachten maar ik mag over 1,5 week terug komen voor een nieuwe inwedige echo..
    Achteraf gezien snap ik dus ook niet goed waarom ze dan de echo al gemaakt hebben (hoewel ik het heel lief vond dat ze het gedaan hebben)
    Wachten is verschrikkelijk als het beebje er maar is en blijft plakken :)

14. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Zolang je geen bloed+krampen hebt...gewoon maar van het positieve uitgaan meid.

Succes met wachten !

Deel Deze Pagina