Even hart luchten, mijn meisje in het ziekenhuis..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anne1985, 27 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    oooh wat vreselijk, wat zul je je machteloos hebben gevoeld zeg! heel veel sterkte voor jullie!

2. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Ach jeetje was sneu, verschrikkelijk om je kindje zo te zien. Heel veel beterschap en een dikke knuffel...

3. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Pff wat een verhaal. Heel veel sterkte en hopen dat het snel opknapt.

4. Samama

Samama Niet meer actief

Jeetje wat erg zeg..
    Heel veel sterkte en veel beterschap voor jullie kleine meisje!

5. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ach gossie wat zielig voor je meissie en voor jullie! Moet er bijna van huilen, het idee dat je je meissie zo moet zien. Sterkte hoor.

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Beterschap voor je dochter!

7. Pris

Pris Fanatiek lid

Jeetje meid, Succes ermee.
    Hopelijk knapt jullie meisje snel weer op.

Beterschap!

8. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    beterschap !
    hoe is het nu ?

9. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    jeetje wat vreslijk dat ze zo ziek is en je kleintje zo te moeten zien in het ziekenhuis! dikke knuffel en beterschap!

hoe is het nu?

10. Yuntje

Yuntje Bekend lid

16 mrt 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Wat een verhaal zeg!
    Je zou ze toch #@^#&$^&*

Sterkte met jullie meisje....
    en doe rustig aan! ook een beetje aan jezelf denken hoor!

11. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Het er koude rillingen van

Heel veel sterkte en een dikke knuffel van Treintje

12. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Wat vreselijk zielig zeg voor jullie kleine meid! Krijg er gewoon kippenvel van. Veel sterkte zeg ook voor jullie omdat allemaal te zien. Beterschap hoop dat ze gauw weer naar huis mag.

13. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Oh wat erg. Ontzettend veel sterkte toegewenst. Hoe is het nu met haar?

14. BoBam

BoBam Niet meer actief

oh bah! Heel veel sterkte en ja inderdaad ook aan jezelf denken! Als jij je wat beter en uitgerust voelt heeft je meisje meer aan jou!
    Hoop dat het al wat beter gaat!

15. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Hoi Meiden,

Hier weer even een updatje van mij. We hebben een paar vreselijke dagen achter de rug. Onze dochter is alleen maar zieker geworden, de koorts hoger en gisterenmorgen nog steeds geen sonde. We hadden een afspraak bij de KNO arts om er achter te komen waarom het niet mogelijk was om een sonde te plaatsen. Toen we daar met ons doodzieke meisje aankwamen zij de KNO arts vrijwel meteen dat ze echt heel dringend sonde nodig had maar dat hij geen afwijking in haar keeltje zag en niet wist waarom het niet lukte. Ook sprak hij duidelijk zijn zorgen uit over het vele proberen van het plaatsen van de sonde. Hij was bang dat haar slokdarm geperforeerd was/zou worden. Hij kon verder niets voor ons betekenen en droeg de zaak weer over aan de kinderarts. Op mijn aandringen zei hij nog dat als de sonde echt nodig was (en dat was het) ze overgeplaatst moest worden naar een academisch ziekenhuis en dat er met spoed naar de conditie van haar slokdarm gekeken moest worden.

Mijn vriend en ik waren natuurlijk ongelofelijk overdonderd van dit verhaal en in een roes liepen we terug naar de kinderafdeling. Mijn vriend liep even weg om zijn moeder te bellen toen de kinderarts langs kwam. Doodleuk zei ze 'de KNO heeft geen afwijkingen gevonden dus we gaan zometeen weer proberen de sonde in te brengen'. Totaal verbijsterd melde ik dat dat echt niet ging gebeuren en toen brak ik. Ik kon niet meer stoppen met huilen. De kinderarts was ontzettend koppig. Ze zag geen reden om het nog niet te proberen en het was volgens haar onwaarschijnllijk dat er schade was toegebracht aan de slokdarm, dus was ze niet van plan om dat te onderzoeken. Om zo'n moment voel je je zo machteloos. Je wilt alles in de wereld opofferen om je kind te redden, en de enige op je op zo'n moment vertrouwd, de kinderarts, zegt dingen die totaal tegen je gevoel indruisen.

Gelukkig kwam mijn vriend terug en heeft haar nogmaals verteld dat niemand in dat ziekenhuis nog ging proberen een sonde in te brengen, en dat we een overplaatsing wilde naar een academisch kinderziekenhuis. De arts antwoordde doodleuk 'als ouders geen vertrouwen meer in ons hebben kunnen wij ook ons werk niet doen, ik ga bellen, maar reken er maar niet op dat er plaats is' Ze liep zo onze kamer uit en liet ons wanhopig achter. Onze dochter was in een paar dagen een zielig hoopje mens geworden. Te zwak om te huilen, haar mondje te droog om te bewegen, het enige wat ze nog deed was heeeel zacht piepen als ze ons zag. Wij hebben een aantal keer gedacht dat we haar zouden verliezen. En als je dan 'in de steek' gelaten word door je ziekenhuis voel je je verschrikkelijk alleen.

Een uur later kwam de ka terug om te vertellen dat de overplaatsing geregeld was. Onze dochter kon per direct overgeplaatst worden naar een academisch kinderziekenhuis. Verder zei ze nog dat het het jammer vond dat we het vertrouwen kwijt waren, dat ze goed voor ons kindje wilden zorgen maar dat ze, wanneer ze in onze schoenen had gestaan, wel hetzelfde had gedaan als wij. Het was fijn om toch die bevestiging te krijgen.

Een uur later liepen we het andere ziekenhuis binnen, en nog geen kwartier later zat de sonde er, zonder al te veel moeite, in! Er werd meteen een foto gemaakt van haar maag, haar longen, luchtpijp en slokdarm. Nog geen 5 minuten later hadden we de uitslag, het zag er allemaal goed uit! Jullie zullen begrijpen dat we heel even een euforisch gevoel hadden.

Eindelijk kreeg ze de sondevoeding, en ze knapte zienderogen op. Naarmate de dag verstreek begon er steeds meer leven in te komen, 's avonds heeft ze zelfs bij het bezoek op schoot gespeeld. Het was echt een wereld van verschil en ik ben blij dat we ons gevoel gevolgd hebben.

Helaas kon ze niet in het academische ziekenhuis blijven want eigenlijk was er geen plaats en hebben ze een uitzondering gemaakt voor de situatie. Vanmorgen zijn we dus weer teruggeplaatst naar ons 'eigen' ziekenhuis. Ik had verwacht dat de sfeer vervelend zou zijn maar dat is gelukkig niet zo. Er was een andere ka en die heeft haar heel goed in de gaten gehouden en het verplegend personeel is super bezorgd en lief voor ons.

Goed, ons meisje krijg haar voeding binnen, en dat doet haar goed, maar al het overplaatsen, de andere bedjes, de verschillende mensen, het word haar nu allemaal te veel. Ze kan niets meer hebben en huilt bij wijze van spreken voor een poep en een scheet. Het is een heel ander kindje geworden (natuurlijk wel tijdelijk) Haar dag en nacht ritme licht compleet in de war en ze is vannacht drie keer wakker geweest voor voeding. Ze wil ons constant zien, en als ik maar naar de andere kant van haar bedje loop, en dus even een paar seconden uit haar gezichtsveld ben, raakt ze totaal in paniek en is bijna twee uur niet te troosten. Heel begrijpelijk allemaal, ze heeft een hele hoop nare dingen te verwerken, maar mijn vriend en ik lopen op ons tandvlees :( Gelukkig wisselen we de nachten af, zodat we om de dag even in ons eigen bed kunnen slapen. Ik hoop echt dat ze snel weer goed opknapt, zelf gaat drinken en dat we lekker naar huis mogen!

En niet te vergeten, bedankt voor jullie lieve berichtjes, dat doet me echt goed! Ik duik mijn bedje in, wie weet wat morgen ons brengt.

16. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    pfff meid das niet niks! maar ben blij dat in het andere ziekenhuis de zonde er zo in zat! das een opluchting voor jullie en hoop dat je kleine meid heeel snel opknapt! en kan begrijpen dat ze goed van slag is maar hopenlijk heb je snel je vertrouwde meissie weer terug!
    en om en om de nacht thuis slapen doet jullie ook wel goed, want ze heeft toch ook dan een uitgeruste mama of papa nodig!

sterkte en knuffel

17. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Jeetje zeg wat een verhaal

Heel goed dat jullie voet bij stuk hebben gehouden hoor!

Julie arme meid, knuffel haar maar veel heeft ze verdiend en haar daar de kracht uit!

Heel veel stertke nog en hopelijk is jullie kleine meid heel snel thuis

18. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Jeetje meid wat hebben jullie veel voor de kiezen gehad! Vreselijk om je meisje zo te moeten zien! Goed dat jullie je gevoel hebben gevolgd! Dat het nu maar met een stijgende lijn omhoog goed mag komen. Veel sterkte en een dikke knuffel. Beterschap voor je meisje!

19. Niet meer actief

Oh wat erg meid! tranen springen in mijn ogen!
    ik hoop dat jullie kleine meid snel opknapt, veel beterschap voor jullie! Sterkte!

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Jeetje, wat een verhaal weer.... zo fijn om te lezen dat het toch gelukt is met de sonde en ze nu aan het opknappen is! Ik hoop echt dat ze snel weer helemaal beter en zichzelf weer is!

Deel Deze Pagina