Ik ben benieuwd wat de slaaptijden van jullie kindje is of was met 6 maanden. Evi heeft 3 slaapjes, van 08.30-09.30, van 12.00-14:00 en van 16:00-18:00, daarna slaapt ze van 20.00 tot 6.30 ongeveer. Wanneer ging jullie kindje over op 2 slaapjes en wat werden de tijden toen?
Inge is pas 4,5 maanden en geeft zelf heel goed aan wanneer ze moe is daarom zit ze sinds een maandje of zo al op twee slaapjes overdag. 's ochtends van 9 tot 12 (dus wel een lang slaapje) en dan 's middags van 2 uur half 3 tot 4 uur. Tot een maand geleden wilde ze ook nog wel van half 6 tot 7 slapen maar nu niet meer. Ze gaat 's avonds rond 7 uur naar bed en slaapt dan door tot half 8 de volgende dag. Dus kijk goed wat je kindje aan geeft, wanneer is het moe. Ik denk dat die slaapje zich dan zelf wel regelen. En niet te veel kijken naar wat anderen doen. Ieder kindje is weer anders en doet het op zijn eigen manier.
Ik vraag me dus ook af wanneer mijn zoontje over gaat naar 2 slaapjes. Hij slaap nu van: 8:30 tot 11:00 Van 12:30 tot 14:30 van 16:45 tot 17:30 van 19:15 tot 7:15 Deze tijden staan niet vast. Maar hij heeft sowieso 3 slaapjes overdag
Ons zoontje slaapt 's ochtends na zijn badje nog een half uurtje tot een uurtje, daarna ongeveer 3 uur later nog een half uurtje of een uurtje en dat was het wel zo'n beetje. 's Middags wil hij absoluut niet meer voor een derde keer slapen dus hebben wij om een uur of zes 's avonds een erg vermoeid mannetje dat meteen na het eten zn bedje in gaat met een flesje en dan slaapt hij meestal tot een uur of zes 's ochtends.
Hier ongeveer als volgt: 07:00 wakker 11:00 slapen, met geluk een uurtje 16:00 slapen, ook net zo iets 19:30 slapen Maar ook niet altijd, ze zit nu ook nog volop de feesten bij papa op schoot. Geen spoortje van vermoeidheid :-s
Bij ons met 6 maanden ook nog 3x slapen, met 7 a 8 maanden ging ze over naar 2 (en met 14/15 maanden naar 1x)
Hier ook nog steeds drie keer, met een beetje 'pech' zelfs vier keer (maar dan heel kort). Zodra ze in haar ogen begint te wrijven leg ik haar op bed. Gemiddeld is ze zo'n twee uur wakker voor ze moe wordt. Maar soms al na 1,5 uur.
onze kleine bink heeft het volgende schema: 19:00 laatste fles,en naar bed. 7:00 fles en weer naar bed 9:00 wakker en ff spelen. 11:00 fles daarna weer naar bed 13:30 wakker 15:00 fles 16:30 bed tot ong. 18:00 en daarna weer van voor af aan.