Ervaringen ooglaseren

Discussie in 'De lounge' gestart door Sallie, 19 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik denk eraan om dit in de toekomst te gaan doen. Ik heb de afgelopen drie maanden voor het eerst lenzen, de 10 jaar daarvoor een bril. Het is lekker om mijn bril niet perse op te moeten, maar ik vind het toch altijd 'gedoe'. Het lijkt me zo fijn om op te staan en alles goed te zien....

Ik heb een afwijking van 2,25 aan beide ogen, en een cilinder van 0.25.

Behalve dat het veel geld is, vind ik het ook heel eng om iets te laten doen aan ogen die (relatief ;)) gezond zijn!

2. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Ik denk daar ook over.. Ik draag lenzen( wil echt geen bril) maar mijn lenzen zijn heel duur door een behoorlijke cilinderafwijking. Ik kan mijn ogen wel laten laseren met deze sterkte en zijn ook al meer dan anderhalf jaar stabiel. Volgens opticien zit in Boxtel de beste ooglasering kliniek. Deze maakt de resultaten openbaar, heeft de nieuwste apparatuur en volgt alle opfriscursussen. Hierdoor is hij wel behoorlijk prijzig maar het zijn wel je ogen.

Ook vind het best eng en heb ook gehoord dat het geen prettige behandeling is en je wel wat tijd nodig hebt om te herstellen.. Ook altijd kans dat je ogen weer achteruit gaan..

Moeilijk, moeilijk, want je praat niet over een klein bedrag en het zijn, zoals ik hierboven ook al zei, wel je ogen.

Ik lees dus even mee!

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Verdiep je goed in de voor- en nadelen. Aan elke operatie kleven risico's, daar moet je je van bewust zijn. Je kunt zelf meehelpen complicaties te voorkomen door na de ingreep echt op de voorgeschreven manier te druppelen. Maar dan nog kan er iets mis gaan. Die kans is echter niet groot en het meeste is goed te verhelpen, mocht je complicaties krijgen.

Ik heb mijn ogen al meer dan 10 jaar geleden laten laseren. De technieken zijn sindsdien ongetwijfeld verbeterd, dis ik zal het niet wagen daar iets over te zeggen. De ingreep en 'herstelperiode' voor mijn ogen vielen me mee. Ik heb na de ingreep even geslapen, echt een aanrader. Als je na een uurtje of twee wakker wordt, zie je echt al verschil. Ik ben heel blij dat ik het heb laten doen. Heerlijk om zonder gedoe altijd goed te kunnen zien. En op termijn is het goedkoper dan steeds lenzen en reservebril te moeten aanschaffen.

Enige nadeel dat ik er aan heb ondervonden: mijn nachtzicht is minder geworden en ik heb 's nachts meer last van fel licht (koplampen tegenliggers) Maar dat is niet een klacht die ik vaak hoor. Mogelijk heeft het verband met de grootte van mijn pupillen. Die worden blijkbaar groter dan gemiddeld en ondanks dat ze een techniek hebben gebruikt waarmee ze een groter gebied konden behandelen, konden ze het buitenste randje niet goed meepakken.

Maar ondanks dat ben ik er heel blij mee en vind ik heg echt een aanrader.

Deel Deze Pagina