Om te beginnen, onze buurvrouw is een aardige vrouw, maar al vanaf dat we hier wonen ( 4 jaar) staat ze telkens in onze tuin planten te verwijderen, onze tuin aan de buitenkant te schoffelen en planten te snoeien. Elke keer dat dat gebeurt (wekelijks) geven wij aan dat we het lief bedoeld vinden maar dat het onze tuin is en we die doen zodra wij vinden dat dat nodig is en wanneer wij daar tijd voor hebben. Dat is dus in het weekend, en toch staat ze weer vrijdags in ónze tuin te schoffelen en planten te verweideren/ snoeien die we helemaal niet gesnoeid willen hebben of weg willen. Nu is onze schutting aan de achterkant kapot gegaan en stond ze dus net in onze achtertuin! Ok, die is rommelig aangezien we wat minder tijd hebben en mijn gezondheid even wat minder toelaat. Maar nog bleef ze naar herhaaldelijk vragen stug doorschoffelen in mijn gras! Bij wie kan ik hiermee aankloppen, want haar kinderen zeggen tja, zo is mam nou eenmaal. Maar ik vind het niet normaal dat als iemand na herhaaldelijk verzoek de tuin uit te gaan je toch blijft totdat de eigenaar van de tuin vraagt of diegene anders de politie moet bellen. Ze woont trouwens alleen maar heeft wel veel familie in de buurt wonen.
Ik zou de wijkagent even aanspreken. Dat die kinderen het zo af doen als zo is ons mam nou eenmaal vind ik echt absurd en het klinkt alsof het ze niet kan schelen.
Misschien eens met een duidelijke toon zeggen. Sonmige mensen hebben een betonnen plaat voor hun hoofd.
Dit en haar aansprakelijk stellen voor de geleden schade middels een nota en een brief met het laatste verzoek deze dingen niet meer te doen. Vaak begrijpen mensen het wel, wanneer ze het in hun portemonnee voelen.
Wat is duidelijker dan, buurvrouw u hoeft mijn tuin niet te schoffelen want dat doet mijn man morgen als hij niet hoeft te werken? Of buurvrouw vind u het normaal dat u hier in mijn achtertuin staat? Ga alsjeblieft uit mijn tuin? Want als je daar tips voor hebt zou fijn zijn.
Stuur haar even naar ons. Is wel handig. Nee dit is gewoon absurd. Ik zou haar de prijzen geven van de planten die ze weg heeft gedaan met de mededeling dat jullie die wouden behouden . Zij het heeft verwijderd dus ook maar de nieuwe betaald. Ze heeft niks te zoeken op jullie grond. Als je haar aantreft in de achtertuin zou ik echt woedend worden. Is toch min of meer inbraak.
Ik weet niet of dat helpt aangezien ze 80 is en in haar ogen helpt ze ons alleen maar. Ik denk dat we even afwachten wat de wijkagent er van vind, want fysiek is nog sterk maar mentaal volgens mij niet helemaal meer. We houden het in ons achterhoofd.
Ik zou eerst nogmaals de kinderen aanspreken. Uitleggen dat "mam" dus niet luistert en jullie er wel klaar mee zijn. Meteen benoemen dat wanneer het niet stopt je helaas genoodzaakt bent haar aansprakelijk te stellen. Als ze weer zo dom reageren stel je een brief op waarin je refereert aan dat gesprek met datum en je nu officieel de laatste waarschuwing geeft. Hiervan zou ik ook een kopie naar de wijkagent mailen. Als het dan niet klaar is dan doe je aangifte. O en ook een kopie naar die kinderen.
Lijkt me ook dat ze seniel is. Zou de wijkagent aanspreken want dit is echt overlast. Ik zou haar ook aansprakelijk stellen voor de geleden schade.
Ik zou het ook via de wijkagent spelen, hem uitleggen wat er speelt, dat je dus niet doordringt bij mw en dat een gesprek met haar kinderen niets heeft opgeleverd omdat je als antwoord, zo is mam nu eenmaal hebt gekregen. Misschien dat de wijkagent in gesprek kan gaan met mw en haar kinderen. Ondertussen het gat in de achtertuin (nood)repareren zodat ze er in ieder geval niet meer in kan komen.
Ik zou de schutting repareren en ervoor zorgen dat ze überhaupt mijn tuin niet in kon. Slot erop. Verder idd de buurvrouw en kinderen benaderen dat dit de laatste keer is en je de volgende keer de rekening geeft van de verwijderde planten of hen verzoekt nieuwe planten aan te schaffen. Laten ze voor hun moeder een eigen tuin aanleggen als ze zo graag tuiniert.
Ik zou er idd voor zorgen dat ze sowieso niet meer in de tuin kan komen en ook de wijkagent inschakelen.
Je hoeft zeker niet te zeggen wanneer jullie het wel gaan doen. Is toch jouw tuin daar heeft ze niks mee te maken. (Haha is dat ik geen tuin heb maar als ze het goed zou doen ga je gang) Gewoon vragen of ze ermee wil stoppen met een strenge toon. En als ze daar geen gehoor aan geeft dat je het gaat melden bij de wijkagent. Is mw btw niet dementerend of psychisch ofzo dat ze het zelf niet door heeft?
Ik denk dat deze mevrouw ( licht) aan het dementeren is. Niet dat dat het minder vervelend voor jullie maakt, maar dan zou ik minder verontwaardigd zijn denk ik. Tenzij mevrouw haar hele leven anderen zijn tuin schoffelt. Ben wel benieuwd wat ze er zelf van vindt trouwens
Ik zou een grote schutting eromheen bouwen met een slot erop. Gekheid op een stokje. Als de buurvrouw niet wilt luisteren, dan toch volhouden dat ze dit niet mag doen. Misschien vragen wat zij nodig heeft, om op te houden met jullie tuin te doen. Ze heeft zee van tijd over en waarschijnlijk verveeld ze zich.
Ik zou sowieso zsm zorgen dat ze niet meer de achtertuin in kan, want kennelijk begrijpt ze dat niet als je dat duidelijk zegt. En dan als ze bv in de voortuin bezig blijft, toch via de wijkagent vragen wat te doen...
Ik vermoed ook iets van beginnende dementie. Als dit zo is werkt ook een strengere aanpak niet,helemaal niet als ze denkt goed te doen. (Bij mij zou ze los mogen op de tuin hoor haha,haat tuinieren..) Maar de schutting zou ik zsm repareren. In de achtertuin wil je geen ongewenst bezoek. Ik zou die kinderen eens aanspreken en ook zo je zorgen uiten samen met je klachten.