even heel boos op mijn man

Discussie in 'De lounge' gestart door pluk, 7 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ook al zie ik de auto ook niet zo goed, vind ik het een prachtig kunstwerk waar opa vast en zeker heel blij mee zal zijn!!

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Doet me denken aan een stuk van Hans Teeuwen

( niet hetzelfde natuurlijk, ;) )

Riverdale87, Zara75, Jaimio en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nou dit dus!

Is hij nou helemaal koekoek.
    Mijn partner had in het begin ook wel eens dit soort opmerkingen "je kan het niet" eerste keer dat de oudste ging korfballen ( kind was bijna 3, zat er al maaaanden over te praten dat hij éindelijk ging korfballen net als papa )
    Helemaal in tranen natuurlijk, ik wil niet meer ik kan het niet! Papa zelf gezegd!

Man heeft toen de wind van voren gehad en ik heb hem duidelijk verteld dat ik dat echt niet tof vind, je kunt beter zeggen "goed je best gedaan! We gaan nog heel veel oefenen dan wordt je steeds beter!"
    Een kind kan niet alles gelijk perfecto_O je hebt t zelf ook ooit moeten leren.

Ik was wel overgekomen:$ sindsdien helpt hij hem veel met oefenen:D:thumup:

4. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Mjah, ik zou het zelf niet zo brengen als je man, maar eerlijk is eerlijk... zou mijn zoontje van 3 dit maken zou ik hem de hemel in prijzen. Maar als mijn dochter van 9 dit zou maken, zou ik echt wel even aangeven, aan het begin dus al, dat een auto er toch wel wat anders uitziet en wat ze dan precies gemaakt heeft.
    Mannen zijn nou eenmaal wat lomper en onhandiger met zulke dingen, dus ik snap hem ergens wel.

fafa en chrystel73 vinden dit leuk.
  5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dit is echt geen excuus.

Als de wielen iets groter zouden zijn is dit een duidelijke auto (eend). Ipv haar daarmee te helpen kraakt hj het af als het klaar is. Dat heeft niets met man of vrouw zijn te maken.

Sado vindt dit leuk.
  6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Welke wielen? ;)
    Eerlijk is eerlijk. Ik zie er geen auto in en misschien mag je van een negen jarig kind wel verwachten om een auto iets duidelijker te kunnen uitbeelden. Maar dat is totaal niet belangrijk. Het enige juiste wat die vent had kunnen doen, als hij er iets mee zou willen doen ipv een “ja, heel mooi kind” is zeggen: “gaaf zeg, wat ben jij goed bezig. Misschien leuk om er nog ramen in te schilderen? En heb je wel eens spiegels geschilderd? Ik vind jouw tekening al erg gaaf maar ik denk dat je tekening dan nog toffer wordt. Mag ik je helpen, ik vind samen schilderen leuk!” (Of iets dergelijks ;))

Roanna, sweetL, DastyQueen en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Oh ik snap hem ook wel, maar de manier waarop . Heb nu eenmaal kinderen die niet graag tekenen daarom extra bijzonder dat ze het doet. En als er dan zo gereageerd wordt nodigd dat niet uit om vaker te gaan zitten tekenen.

Athina en Lisanne1811 vinden dit leuk.
  8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Volgens mij is het een auto van de voorkant gezien. Twee koplampen en in het midden de grill. Klopt dit @pluk

9. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Dit zou ik doen :)

10. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ik vind je man een hork.
    Hij had eerder wat kunnen bijsturen bij het schilderen van de auto. Afkraken van je eigen kind vind ik echt ziek gedrag.

Kolibrie, littlemunchkin, Mi2017 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ik ben het er mee eens dat er vask snel word geroepen “oooooohhhh wat moooooi!!!” Terwijl het er niet uit ziet, zo leren kinderen dat een beetje af raffelen dikke complimenten oplevert en je eigenlijk niet zo je best hoeft te doen...(natuurlijk leeftijd afhankelijk)

Laatst had een jongetje op school zichzelf en mij getekend in de speeltuin. Daar waren we met school geweest. Hij tekende twee strepen (lichaamen) en vier strepen voor de armen en benen en een rondje voor onze hoofden met een mond en twee ogen.
    Dan zeg ik niet “lijkt nergens op, kan veel beter!!!”
    Dan zeg ik “wat een leuk idee om ons in de speeltuin te tekenen zeg! Misschien is het leuk als je bij jezelf je gele school T-shirt tekent, dan zien we nog beter wie jij bent”
    Vervolgens ging hij bij mij een grijs shirt tekenen want hij wist nog heel goed wat ik aan had die dag. En zo ook haar, een broek en schoenen.
    Positief en motiverend, je hebt je best gedaan maar kijk eens kritisch.

In het geval van ts is het wel erg lomp gebracht...,

Roanna, Leo85, Simba1992 en 8 anderen vinden dit leuk.
  12. Posh

Posh Niet meer actief

Ik had er even overheen gelezen dat je dochter 9 was... maar dan snap ik de reactie van je man enigszins wel.
    Ik dacht dat het door een kind van 3 gemaakt was. Ik zou het ook niet zo bot zeggen denk ik maar het lijkt natuurlijk niet op een auto.
    Maar als je dochter er trots op is dan is het goed toch!

13. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Wat vreselijk gemeen zeg! Heeft echt niks te maken met dat mannen lomper zijn, wat een onzin. Mijn vriend zou dit nooit zeggen en prijst alle kunstwerken van zijn kinderen de hemel in. Ik zou echt woest zijn. En ik zie er trouwens wel een auto in. Dat blauwe zijn de deuren met handvat erop, dat donkere is voorkant, dak en achterkant en je kunt zien dat ze ook wielen heeft geschilderd alleen die zijn net zo donker als de rest dus het valt daardoor minder op. Ze heeft ook duidelijk ramen gemaakt.

Sommige kinderen vinden het moeilijk om realistisch te schilderen. Bij ons hebben ze daarin soms ook wat faalangst. Wij hebben een dik boek over kunst in de woonkamer staan. Daar bladeren we wel eens met ze doorheen om ze ook Picasso en Pollock enzo te laten zien, zodat ze weten dat kunst niet realistisch hoeft te zijn en ze kunnen maken wat ze zelf mooi vinden. Het is belangrijk dat kinderen zelfvertrouwen krijgen en plezier hebben in wat ze doen. Niet wat iemand anders ervan vindt wat ze gemaakt hebben.

Eerlijk zijn betekent niet dat je het moet zeggen als je iets lelijk vindt. Je kunt ook zeggen hoe leuk ze bezig is geweest, dat ze mooie kleuren heeft gebruikt, dat het knap is dat ze wel 3 dagen zo geconcentreerd bezig is geweest om een cadeau te maken en dat dat wel heel bijzonder is en ook veel liever en leuker dan snel iets in de winkel kopen enzovoort. En dat het mooi is dat ze geen enkel vlakje wit heeft gelaten. Zo kan ik nog wel even door gaan. Echt hoe moeilijk is dat nou?

Roanna, Vulpen, expectful2009 en 16 anderen vinden dit leuk.
  14. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Dit dus. Een trap tegen zn ballen kan hij krijgen .:mad:

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    Dit inderdaad!

En een voordeel van kunst: het hoeft niet 100% op het origineel te lijken (in sommige stromingen misschien juist wel zo min mogelijk)! ;)

16. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Het zwarte is een beetje too much, maar ik zie er wel degelijk een auto in.

Het is inderdaad wel heel erg lomp gesteld en dan druk ik mij nog netjes uit. Beter had hij haar uit kunnen leggen hoe ze dan de auto tekent, i.p.v. volledig de grond in stampen.

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Klopt helemaal, tot gisteren leek het ook echt op een auto, ze is gewoon met de zwart de mist in gegaan vandaag ( gewoon te dik gedaan) en ze had nog wel het dunste kwastje gepakt ( nr 6)

We hebben nog een canvas over, afgesproken dat ik daar iets op teken zodat zij het in kan kleuren. Dat doen we deze week een keer. De auto gaat gewoon naar mijn vader en die zal het prachtig vinden.

De auto moet trouwens de A-ford van mijn vader voorstellen.

Ysabella, DastyQueen en Lisanne1811 vinden dit leuk.
  18. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.948
    1.711
    113
    Vrouw
    Ik ben wel van eerlijkheid, maar hij had het wel wat genuanceerder kunnen brengen. Of eventueel helpen met uitleggen en voordoen op ander papiertje hoe je wel het beste een auto kan maken.

19. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Oh dat is extra lief dat je je vaders auto heeft gemaakt. Hier ook wel eens gehad dat ze te lang doorgingen met schilderen waardoor het minder mooi werd. Maar zeker als ze niet vaak tekent of schildert is het lastig inschatten wat er gebeurt als je zwart gebruikt. Dan leert ze daar nu toch van. En het ziet er echt niet uit alsof ze 3 is, wat een onzin. Ik hoop dat je man nog een beetje bijdraait.

20. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik ben ook pro eerlijkheid, mijn Moeder was daar nog wat resoluter in dan ik, maar ik wist wel waar ik aan toe was.

Je Man had wat eerder kunnen vragen wat het was en dan kunnen helpen. Dan was het 2 keer zo leuk geweest!

Uiteraard zijn zelf gemaakte dingen de mooiste cadeaus die er zijn, maar ik zou opa wel even van te voren vertellen dat het een auto is...want ik zou het ook niet gezien hebben. Zo voorkom je morgen nog meer verdriet.

Deel Deze Pagina