even heel boos op mijn man

Discussie in 'De lounge' gestart door pluk, 7 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Hij doet gewoon weer normaal alsof er niets gebeurd is. Mijn dochter doet ook normaal tegen papa maar heeft hem wel gezegd dat ze noohoooit iets voor hem gaat schilderen.

Als ze tekend dat zijn het vierkanten, driehoeken ,rondjes , hartjes en bloemetjes. Wij hebben dit al eens besproken met juf, die zei ook ze tekend alleen die dingen waarvan ze zeker weet dat ze het goed kan, ze is perfectionistisch en weet dan gewoon dat het aan haar eisen voldoet. Dus ze ging met de auto ook nog eens buiten haar comfortzone. Daarom ben ik ook zo kwaad, mijn man vind dat hij gewoon zijn mening mag geven. Heb hem net even flink de oren gewassen ( waren dd kinderen niet bij)

Riverdale87, Myhappyfamily, Nescio en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Schilderen is veel lastiger dan kleuren! Ik zie er wel een auto in, al is hij niet geweldig herkenbaar haha, maar je kunt wel zien dat ze het heeft geprobeerd. Sneu dat je man het zo afkraakt! Lijkt me niet goed voor het zelfvertrouwen van je kind.. ik ben ook voor eerlijkheid, maar als mijn kind zo zijn best ergens op heeft gedaan zou ik alleen maar trots kunnen reageren ;)

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.183
    113
    Brabant

Nou dit! Gewoon precies dit!

Wat je man zei is gewoon op geen enkele manier goed te praten. Ik vind het kleineren en dat doe je bij je kind niet! Gewoon niet!

Ik leer de kinderen dat je je mening niet geeft, tenzij er om gevraagd wordt! (Als je zeg maar kritiek hebt ofzo)
    En er is áltijd iets positiefs te zeggen:"ik zie dat je je best hebt gedaan" oid

Ik zeg altijd: als er niets liefs uit je mond komt, kun je hem beter sluiten

Natuurlijk mag je ze horen dat er ruimte voor verbetering is. Maar niet op deze manier.

Ysabella, Lafelife, DastyQueen en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Nou dan heeft ze wel een stap gemaakt dat ze nu wel iets geschilderd heeft wat iets anders is dan een hartje enzo. Knap van haar! En juist als ze zo perfectionistisch is heeft ze bemoediging nodig dat het goed is om nieuwe dingen te proberen en dat het niet erg is als het de eerste keer niet perfect is, want daar leer je juist meer van. Kunstenaars maken ook vaak een grote hoeveelheid schetsen voor ze hun echte schilderij maken. Hoop dat je man nog leert in te zien dat zijn 'eerlijkheid' schadelijk is voor de ontwikkeling en het zelfvertrouwen van je dochter.

Madelie vindt dit leuk.
  5. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik las in de OP dat het kind er 3 dagen mee bezig is geweest, dat noem ik niet een beetje afraffelen maar echt wel haar best doen.

Jaimio, louan, Nescio en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Exact, perfect omschreven :)

7. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik heb toevallig 2 kinderen die allebei gek zijn op tekenen (en de jongste ook heel erg goed in is) maar pas wanneer hel bevriest zullen zij het geduld hebben om 3 dagen aan iets werken. Ik vind haar inzet en doorzettingsvermogen echt heel erg knap, en dat vind ik veel belangrijker dan of iets realistisch is of niet.
    In mijn ogen ben je dus ook terecht boos op je man dat hij er voor kiest om dat niet te benadrukken, maar zo kritisch te zijn.

Overigens zie ik er gewoon een auto in hoor!

DastyQueen vindt dit leuk.
  8. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Als je niet wilt/kunt zeggen dat iets mooi is, dan kun je toch altijd nog zeggen "wat heb jij goed je best gedaan, dat kan ik echt zien!".

Eerlijk zijn wil niet zeggen dat je alles wat in je opkomt eruit braakt. Als ze letterlijk had gevraagd: "wat denk jij dat het is?" en hij had het niet geweten, tsja... Maar nu is het gewoon bot.

Jaimio, Madelie, Lisanne1811 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Precies, al was ze 3 dagen bezig geweest een zwart vlak te maken, dan zeg je ‘daar heb je echt hard aan gewerkt zeg, ik zag hoe geconcentreerd je bezig was!’.

Me26 en Lisanne1811 vinden dit leuk.
  10. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    Ik zie een tweede Picasso in de dop. Als zijn vader vroeger zo zou hebben gereageerd, dan zou de kunstwereld een groot gemis hebben.

Bloem2310, DastyQueen en Lisanne1811 vinden dit leuk.
  11. Hagelslagmetkaas

Hagelslagmetkaas Actief lid

4 aug 2018
    222
    125
    43
    Vrouw
    Misschien opa voorbereiden dat het een auto is en ze er heel lang mee bezig is geweest.
    Ze kan wel een positieve schilder ervaring gebruiken na de mindere ervaring dankzij papa..

DastyQueen vindt dit leuk.
  12. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Wow, wat een reactie. Als zulke dingen vaker tegen haar worden gezegd is dat heel slecht voor haar zelfvertrouwen. Ik zou zoiets gemeens echt mijn mond niet uit krijgen. Het is toch alleen maar superlief dat het kind zoveel tijd en energie heeft gestoken in iets wat haar niet zo makkelijk af gaat

Lisanne1811 vindt dit leuk.
  13. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Wat een prachtige auto! Je man moet naar de opticien.
    Sneu voor het kind. Hopelijk ziet jouw man dit ook in na jullie gesprek en biedt hij zijn excuses aan zijn dochter aan. Het leed is al geschied, maar beter dan niks.

Lisanne1811 vindt dit leuk.
  14. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Haha van een 9 jarige verwachten dat het meer op een auto lijkt? Ik ben 31 en mijn auto lijkt meer op een vogelbekdier als ik er 1 teken :roflmao::roflmao: :D:p

Shaddixxx, BabyFG, Vulpen en 15 anderen vinden dit leuk.
  15. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Mijn vriend ziet ook niet altijd wat zijn kinderen gemaakt hebben en als ze het dan vertellen zegt hij gewoon 'oja nu zie ik het, natuurlijk, dat ik dat niet zag!' wat maakt dat nou uit joh, als de kinderen volwassen zijn snappen ze heus wel dat niet alles altijd even herkenbaar was wat ze maakten als kind :p

Waxinelichtjes vindt dit leuk.
  16. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Sorry ik vind je man gelijk hebben. Niet de manier waarop overigens maar het lijkt niet op een auto en een kind van 9 zou toch wel iets beter kunnen . Waarschijnlijk had ke man gehoopt dat ze iets beter de best had gedaan ofzo. De manier waar op is niet tof maar eerlijkheid is belangrijk. Alleen maar een kind complimenteren is helemaal niet goed en zo leren zo ook niet om alles er uit te halen.

17. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Aangezien ze normaal vooral bloemetjes, hartjes enzo maakt en ze hier 3 dagen mee bezig was denk ik wel dat ze er alles uit heeft gehaald.

BabyFG, Bloem2310, Riverdale87 en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Beter haar best moeten doen? Dat kind heeft 3 dagen lopen zwoegen op haar schilderij. Zelfs ik heb dat geduld niet.:|

19. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Een kind van 9 zou toch wel beter kunnen...? Omg... even los van hoe jij het vindt; we zijn niet allemaal overal even goed in toch? Of blonk jij als kind uit in alles wat je deed? (En dat is geen retorische vraag).

Roanna, BabyFG, Riverdale87 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

Je verwacht het niet...:roflmao:

BabyFG, Lisa2, Jaimio en 14 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina