Nesteldrang, maarja......

Discussion in 'Zwangerschap' started by 86Laura, Sep 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 86Laura

86Laura Bekend lid

Jun 3, 2012
    772
    1
    0
    Aaaarghh!!!!! :$

Ik ben 34 weken zwanger, ben medisch omdat ik al meerdere keren op ben genomen met wat hoge bloeddruk en de laatste keer omdat ik er ernstige hoofdpijn bij heb (hormonaal). Vanochtend controle gehad bij de gyn, was mn bloeddruk 130/105... beetje hoog dus. Moet morgen weer terug voor controle en uitslag van lab. Als mn bloeddruk dan niet uit zichzelf wat beter is moet ik aan de medicatie (dat maakt me niet uit, als 't maar helpt!) misschien weer opname of dagelijks naar zkh voor controle... nou ja, allemaal dingen die vervelend zijn, maar niet onoverkomelijk... maarja..

IK HEB ZO'N LAST VAN NESTELDRANG!!!;)

Mn handen jeuken, ik wil echt schoonmaken in huis, kleertjes wassen, kamertje inrichten en weet ik 't wat nog meer, maar ik moet echt rust houden... heb wel duct-tape in huis, maar beetje lastig om mn polsen zelf aan elkaar vast te zetten, niet?! :D

Haha er zullen vast geen tips zijn om dit op te lossen (behalve, stap voor stap, 1 dingetje, morgen weer een dag... I know.. ;))

Maar moest het gewoon ff kwijt, haha

2. Nathalie20

Nathalie20 Actief lid

Mar 10, 2012
    122
    0
    0
    Verzorgende, Baby's!:D
    Hier hetzelfde meid! Dan niet met de hoge bloeddruk (gelukkig!). Maar oooh die nesteldrang!!
    Wij zitten op dit moment nog midden in de verhuizing / verbouwing, dus ik kan ook niks doen! En oh oh wat een zooi is het in huis: hout, verfresten etc. Zit mezelf op te vreten aan frustratie haha:p

3. Dansdocent

Dansdocent Actief lid

Mar 6, 2012
    140
    0
    0
    Haarlem
    Hier precies hetzelfde probleem!! Ook de hoge bloeddruk erbij.. Nu vandaag weer opgenomen dus kan niks meer doen in huis.. Ik heb zondag in paniek m'n moeder gebeld of ze alsjeblieft kon komen schoonmaken.. Dat heeft erg geholpen.. En taken delegeren aan m'n man werkt ook goed..

Hij doet bijv de was, zet dan de wasmand op bed ik vouw alles op hij legt het weg.. Etc..

4. 86Laura

86Laura Bekend lid

Jun 3, 2012
    772
    1
    0
    Wat klote dat je weer bent opgenomen Dansdocent! Bah! Enige voordeel is dat je niet KAN schoonmaken... mja, das ook 't enige! Ik doe ook idd wel wat op die manier. Heb wel zat hulp, mn vriend doet naast zn werk ook veel, maar toch wil je het zelf onder controle hebben, gek is dat! Sterkte!!

Nathalie20, het is zooo frustrerend! Bij ons ook nog boven een rommeltje omdat het kamertje nog niet helemaal af is (nog een paar dingetjes ophangen, plintjes, dat soort dingen en er moet nog wat behangen worden op de overloop)

Haha achja, tis gewoon ff lekker om te spuien, af en toe! :D

5. Dansdocent

Dansdocent Actief lid

Mar 6, 2012
    140
    0
    0
    Haarlem
    Hey Laura, ja best balen maar gelukkig houden ze hier alles extra goed in de gaten dus lig hier wel iets rustiger.. Ben gister getrouwd dus m'n man missen is eigenlijk het ergste hihi!

Fijn dat je iig wel veel hulp hebt! Ja de controle houden is belangrijk hè.. Omdat ik echt 100% bedrust heb nu een week heb ik geleerd delegeren haha.. Dus m'n man doet alles echt precies zoals ik t wil en is heel geduldig met eventuele hormonale uitbarstingen hihi..

Ik zou zeggen hou je echt rustig!! Een onderdruk van 105 is echt wel hoog! Ik ben met 105 direct opgenomen en aan de medicatie gezet.. Toen kwamen ze er ook tijdens een echo achter dat de kleine sinds week 30 niet goed meer groeit.. Dus neem het alsjeblieft wel echt heel serieus.. Luister naar je lichaam en je eigen gevoel.. En rusten! Rusten! Rusten!

6. tulip

tulip Niet meer actief

als je niks mag is het wel heel lastig. Dan zou ik mijzelf in bedwang houden met de gedachte dat het beter voor je kindje is. Ga anders leuke programma's opzoeken, filmpjes of iets creatiefs maken voor je kindje??

Ik herken de nesteldrang wel en ben pas 19 weken. Heb de badkamer vorige week 3 keer gedaan, ach lekker schoon hier. keuken blinkt ook elke dag..ik zie er voorlopig de voordelen wel van in:)

7. rinnie

rinnie Bekend lid

Apr 11, 2008
    660
    0
    0
    Herkenbaar! Ik kan door BI bijna niet lopen, en ik moet nog zoveel doen :\ . Ik doe alles maar rustig aan + vriendlief neemt gelukkig veel schoonmaakwerk van me over.

8. 86Laura

86Laura Bekend lid

Jun 3, 2012
    772
    1
    0
    Gefeliciteerd Dansdocent! Dat is nou niet echt de eerste huwelijksnacht die je wilt hebben dan!

Wel fijn dat je het wat los kan laten en dat je man het allemaal op jou manier doet, haha.
    Mijn vriend doet het wat dat betreft gelukkig ook goed en zonder morren, hij weet ook waar hij het voor doet!

Is het wel goed met je kleintje voor de rest? Moet dan wel schrikken zijn als blijkt dat je kleine niet goed groeit! :(

Ik doe wel rustig aan idd! Zal wel moeten. Voorgaande opnames was omdat mn bloeddruk wel te hoog was voor mijn doen (normaal 110/65, toen 140/90) dus nu is ie wel veel te hoog (al is onderdruk boven de 100 nooit goed natuurlijk)

9. 86Laura

86Laura Bekend lid

Jun 3, 2012
    772
    1
    0
    Haha heerlijk he! Idd, als je het gewoon kan doen is het ideaal! :D En je komt nog eens bij plekjes die je normaal zo lang mogelijk uit blijft stellen, haha!

Ik kijk wat TV, beetje op de PC en veel slapen/rusten. Ben best wel moe en door mn hoofdpijn kan ik niet altijd licht verdragen.
    Achja, voor een goed doel! :)

10. Dansdocent

Dansdocent Actief lid

Mar 6, 2012
    140
    0
    0
    Haarlem
    Ik zie net dat we ongeveer gelijk lopen, grappig!!

Opzich doet de kleine man het goed! Ctg is elke keer erg goed, hij is erg bewegelijk en verder zijn de echo's er goed uit! Was idd erg schrikken! Hij is gelukkig nog niet extreem klein maar wijkt vanaf week 30 erg af van z'n eigen groeicurve.. Merk wel dat hij sinds ik bedrust heb veel beweeglijker is.. Ik heb normaal een bloeddruk van 120/70 zit dus een beetje in t zelfde schuitje.. Heb alleen gelukkig geen hoofdpijn! Ooh wat naar voor je zeg!! Hoofdpijn is zo alles overheersend altijd!

Waarom zijn ze niet meteen met de medicatie begonnen? Moet zeggen dat ik er niet erg blij van word want ben door de pillen zo extreem moe dat ik me er ziek van voel.. En door een slaapstoornis slaap ik slecht dus dat werkt elkaar lekker in de hand haha ze zeggen wel dat dat vaak minder wordt na de eerste periode..

11. 86Laura

86Laura Bekend lid

Jun 3, 2012
    772
    1
    0
    Gelukkig doet de kleine het goed! Das bij mij ook geen probleem, ze is lekker beweeglijk en trapt lekker tegen mn ribben :p

Die hoofdpijn is idd echt niet leuk, maarja, heb me er een soort van overheen kunnen zetten. Als ik zo'n last krijgt dat ik geen licht meer kan verdragen is het: liggen, nat washandje, ogen dicht, donker en wachten tot het over is.
    Paracetamol helpt echt niet, dus dat neem ik niet eens!

Ik hoop natuurlijk dat ik geen medicatie hoef, maarja, als het wel zo is, is het zo. Al zijn de bijwerkingen die je noemt wel erg balen!

Nouja, morgen maar afwachten, kan alle kanten uit!

12. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

Aug 25, 2008
    1,016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Hier ook zo een grote nesteldrang!!!
    Heb enorme last van bi, gekneusde ribben en maagzuur en doe hele dag nix anders dan poetsen, poetsen, poetsen!!
    En daar moet ik dan savonds de prijs voor betalen maar zolang mijn huisje kraaknet is, vind ik het toch een pluisje :) hihi...

Maar ik begrijp uiteraard dat je rustig moet doen ivm te hoge bloeddruk maar het is moeilijk hè! ;)

13. 86Laura

86Laura Bekend lid

Jun 3, 2012
    772
    1
    0
    Ik moet wel altijd onwijs lachen om mezelf! Ik ben onwijs nuchter! En nou zit ik me op te vreten omdat mn kat in de rui zit en loop ik zowat achter hem aan om zn haren van de grond te plukken, whahaha. Normaliter had ik gedacht: morgen weer een dag om te stofzuigen! :p

Wat een zwangerschap al niet met je kan doen! :D

14. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

Aug 25, 2008
    1,016
    0
    0
    Lanaken (Rekem)
    Haha ik begrijp je helemaal!! Ik word al gek als we ontbeten hebben en er word met manlief zen ellebogen per ongeluk wat kruimeltjes over tafel op de grond geflikkerd... Hahahaha

15. debo81

debo81 Actief lid

Nov 10, 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha heeeel herkenbaar.. Ik ben ook 34 weken en alles moet schoon, en maar doorgaan ondanks de harde buiken Pff...kan me ook ineens heel boos maken op manlief die niks goed kan doen en in mijn ogen niet genoeg doet in huis... Terwijl hij echt heel veel doet haha hormonen...
    Moet zeggen dat t verlof ook niet meewerkt, zie alles...
    Succes! Wanneer ben je uitgerekend?

16. 86Laura

86Laura Bekend lid

Jun 3, 2012
    772
    1
    0
    Haha vind het ook wel weer komisch!! :D heb per vandaag officieel verlof maar zit al sinds 30/7 thuis. Ben 16 okt uitgerekend! Jij?!

17. debo81

debo81 Actief lid

Nov 10, 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL

Wat leuk! Ik ben ook 16 oktober uitgerekend!!! Ik heb sinds deze week verlof, spannend hè allemaal? Is t ook je 1e? Van een jongen trouwens en jij?

18. 86Laura

86Laura Bekend lid

Jun 3, 2012
    772
    1
    0
    Haha grappig!! :) hier een klein meissie! :) en de eerste! Komt wel heel dichtbij allemaal!! Echt zo benieuwd naar dr!!

19. debo81

debo81 Actief lid

Nov 10, 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik ook! Voel je je verder ok? En is ze al ingedaald?

20. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

Aug 25, 2008
    1,016
    0
    0
    Lanaken (Rekem)
    Hier lekker 25 oktober uitgerekend en het word men 2e jongetje!! Zo spannend om weer een heel nieuw persoontje te gaan leren kennen enzo... Woehoeee

Share This Page