Even heel verdrietig

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Willemijntje19, 23 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ja dat was toen nog 5 dagen maar nu weer 7 las ik. Maar hij heeft het al langer gehad want hij heeft mij besmet en wij waren gelijk beide positief. En uiteindelijk werden mijn man en baby ook vrij snel daarna ziek dus we hebben langer binnen gezeten met hem dan die 5 dagen (denk 7/8) hij en ik waren 5 dagen voor man en baby niet meer besmettelijk. Dat is ook het hele gare en lastige in een gezin: als je niet in isolatie gaat en je volgt elkaar op dan kan het super lang duren. Maar omdat middelste en ik al positief waren en man en baby daarna ook snel gaan we natuurlijk niet onze 7 jarige isoleren. Dan maar samen langer. Raad de GGD ook niet aan overigens hoor: bij kleine kinderen raden ze aan niet aan isolatie te doen. Maar kan wel lang duren dan allemaal.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

kan zeker lang duren en dan hebben jullie nog de “mazzel” dat je per 2 gelijk positief testte en de andere ook per 2 snel er achter aan. Als je met zijn 5en in huis bent en je gaat om de beurt met aantal dagen of week ertussen zit je zo een volle maand thuis met je kinderen. Dat is bijna niet vol te houden.

Vero0504 en Mapje vinden dit leuk.
  3. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja de herstelde gezinsleden mogen naar buiten. Tot 8 weken na begin klachten hoef je ook niet quarantaine.

GossipGirlxoxo en Mapje vinden dit leuk.
  4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Het kan heel snel gaan. Wij waren met delta nog met 11 dagen allemaal weer quarantaine.

GossipGirlxoxo en Mapje vinden dit leuk.
  5. Mapje

Mapje Niet meer actief

Oh wat fijn. Helaas hier niet. Ik zat ook te denken: het is ook niet van nu en nooit meer. Zometeen heb ik dit elk jaar o_O

6. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Vriendin van mij is met man en 3 kinderen ongeveer een maand zoet geweest en is zelf (gevaccineerd en een petit figuur) behoorlijk ziek geweest. Ze zijn nu wel allemaal positief getest geweest.

7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja ik was al blij dat we het allemaal tegelijk hadden zodat we er voor deze winter iig vanaf zijn. Maar ik mag toch hopen dat die quarantaine regels wel weer versoepeld gaan worden.

Mapje vindt dit leuk.
  8. Mapje

Mapje Niet meer actief

Nou dat hoop ik ook. Als mijn oudste echt nog negatief is vanavond dan is het zo dat als hij het alsnog na onze 8 weken oploopt hij weer in quarantaine moet, wachten tot hij 7/8 dagen klachtenvrij is (want ja kind van 7 ga ik niet in isolatie zetten) en dan allemaal weer testen op dag 5 omdat het niet meer uitmaakt of je het doorgemaakt hebt of gevaccineerd bent. Jemig zeg dan blijf je bezig....

Fijne vakantie! Lekker van genieten!

9. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Dank je wel! Hier gaat het inmiddels weer wat beter met mijn man.

Vond het toen zo naar voor jullie vorig jaar, dat het rond de feestdagen was, vandaar dat ik het onthouden had.

Ik hoopte ook dat ik dit keer wél snel positief zou testen, anders wordt het wel een heel lang verhaal, maar we zijn nu al bijna een week verder en ik test elke ochtend negatief met de zelftest en heb geen klachten. Ik ga als mijn man beter is, 5 dagen daarna bij de ggd testen. Toen de kinderen het eerder deze maand hadden ben ik meteen bij de ggd getest en steeds 5 dagen nadat iemand klachten kreeg, maar nu blijf ik liever binnen totdat ik klachten krijg of een positieve zelftest heb, dan ga ik wel meteen naar de ggd en sowieso op dag 5 nadat man en zoontje uit quarantaine zijn. Het voelt idd wel als heel lang allemaal. Bedankt v je berichtje!

10. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    dank je wel! Voor jou ook sterkte en beterschap! Idd vreemd dat je eerst met klachten negatief testte. Dit virus is moeilijk te begrijpen.

11. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    bedankt voor je reactie!
    Heel herkenbaar wat je allemaal beschrijft! Hier op school werd helemaal niet duidelijk gecommuniceerd wie en hoeveel kinderen er Corona hadden. Zo heeft mijn dochter het uiteindelijk ook opgelopen in de klas. Dat was op 1 december en nu zitten we nog steeds in de ellende.

Ik heb idd iedereen achterhaald waarmee man heeft gesproken die dag en met iedereen contact opgenomen. Ook met het oog op de kerst waarbij mensen toch wat meer op bezoek gaan en etc. Ik wilde niet wachten het op telefoontje van bron en contact onderzoek, wat overigens pas op kerstavond kwam. Gelukkig hadden we zelf iedereen ingelicht wat idd werd gewaardeerd. Gelukkig is er tot nu toe zo ver wij weten niemand ziek geworden. Schoonouders gaan morgen op dag 6 na contact testen en hebben (nog) geen klachten. Ben zelf ook nog negatief. Ben benieuwd voor hoe lang, want mijn man is niet in isolatie. Mijn zoontje van 21 maand is ook positief getest en met hem heb ik natuurlijk veel nauw contact in de verzorging en het troosten.

12. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    #52 Willemijntje19, 27 dec 2021
    Laatst bewerkt: 27 dec 2021
    Ik lees zojuist van @Mapje dat het is:

Per 24 december: Gevaccineerd en ongevaccineerd is nu 7 dagen zonder klachten en 7 dagen plus 24 uur met klachten.

13. Mapje

Mapje Niet meer actief

Per 24 december niet meer. Gevaccineerd en ongevaccineerd is nu 7 dagen zonder klachten en 7 dagen plus 24 uur met klachten.

Succes! Hier was de middelste eerst positief, dag later ik, 4 dagen later man, 5 dagen later baby en mijn oudste is 4x getest in 2 weken waarvan gisteren laatste keer en zelfs met klachten maar toch echt negatief. Wij zijn na 3 weken quarantaine eindelijk klaar. Het is vreselijk vind ik zo lang. Maar het komt goed!

GossipGirlxoxo en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  14. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    mijn man is niet in isolatie, omdat onze 3 dochters het eerder deze maand al hebben gehad en ons zoontje het nu heeft. Ik moet mijn zoontje ook verzorgen en troosten, dus wordt toch wel bloot gesteld aan het virus. Onze dochters hoeven van de ggd ook niet opnieuw in quarantaine. Mijn jongste dochter is donderdag dan ook nog naar haar laatste dag op haar orthopedagogisch centrum geweest, er was een afscheidsfeestje en in overleg met het centrum mocht ze gewoon komen. Ik had haar in principe afgemeld, maar ze wilden haar er graag bij hebben die dag. Onze dochters zouden ook bij een vriendje of vriendinnetje mogen spelen, maar ze vragen er verder niet om, dus we zitten eigenlijk gewoon met zijn allen in quarantaine. Ben stiekem ook bang dat ze dan via hun kleding of zo het virus toch mee nemen, al is die kans zo goed als te verwaarlozen, ik vind het geen prettig idee. De feestdagen had ik idd anders voor me gezien, maar we hebben het naar omstandigheden fijn gehad. Mijn man en zoontje lopen aardig gelijk op met hun positieve test en mogen, mits donderdag naar buiten, maar we hebben geen haast. Mijn quarantaine duurt dan nog even voort, omdat ik tot nu toe nog steeds negatief test.

15. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Oh kijk! Goed dat je het zegt! Had er al zo’n gevoel van en vond het al zo’n vreemde regel zo kort in quarantaine. Mijn dochter was op 2 december positief zonder klachten en mocht van de ggd na 5 dagen al weer naar school. Wij hebben daar op eigen initiatief 8 dagen van gemaakt, dit voelde voor ons beter en toen mochten haar zussen ook weer naar school.
    Fijn dat jullie na 3 weken eindelijk klaar zijn, wat lang ook zeg!

16. Mapje

Mapje Niet meer actief

Nou ja met die veranderende regels is het ook niet makkelijker :roflmao: Ja helaas zolang omdat we elkaar opvolgenden, geen isolatie deden en de oudste steeds negatief blijft. Maar nu is het als het goed is klaar of hij moet ineens nog ziek worden maar ik mag hopen van niet!

Succes!

17. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Ik zal voor jullie duimen dat hij gezond blijft! :)

Mapje vindt dit leuk.
  18. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Tjonge wat lang duurt het zeg.:(
    Hier in huis duurde het ook best lang, maar jij wint het hoor....:eek:
    (Maar blij ben je niet met zo'n record:rolleyes:)
    Het is vooral de onzekerheid en de spanning van het testen en afwachten die het zo beroerd maakt.
    Wist je nu van tevoren dat het zo lang zou duren, dan stel je je daar op in. Maar je weet het niet.

Sterkte nog.❤️

19. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Dank je wel! We houden vol :)

Zxcvb vindt dit leuk.
  20. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Nou dan blijf je inderdaad bezig. Maar volgens mij is de kans dat jullie (die nu allemaal positief hebben getest) dan op dag 5 negatief testen echt 99,999% dus ben je er dan niet meer zo lang mee bezig als je nu was. Of moeten jullie dan alsnog binnen blijven omdat je een positief gezinslid hebt die niet in isolatie is?

Deel Deze Pagina