hoe gaat het nu bij jullie? Was je erg geschrokken toen zoontje ook positief testte omdat je je man al flink ziek ervan meemaakte?
Ja klopt met de nieuwe regels moet dat. Stel dat hij na de 8 weken positief test dan moeten wij binnen blijven tot hij klachtenvrij is en dan 5 dagen erbij en dan testen. Dan zullen die inderdaad grote kans negatief zijn maar zit je wel 1,5 week binnen weer..:
Het gaat redelijk goed. Man knapt al aardig op en ik ben nog steeds klachtenvrij en vanmorgen negatieve zelftest. Mijn schoonouders zitten vandaag op dag 6 na contact en zijn gelukkig ook nog klachtenvrij en hebben vandaag getest bij de ggd. Ik was gelukkig niet erg geschrokken dat mijn zoontje nu ook positief testte, zijn zussen gingen hem voor en bij hen waren de klachten mild. Bij zoontje gelukkig ook. Hij had voornamelijk enorm veel poepluiers dus denk ook buikpijn, maar hij praat nog niet veel. Hij is nu weer zijn vrolijke zelf
Update: mijn schoonouders, waar mijn man koffie heeft gedronken op de dag dat hij ziek werd zijn negatief getest bij de ggd. Heel blij om!
Mijn zelftest is ook nog steeds negatief. De ggd zei dat ik op 3 januari kan testen bij de ggd. Dat is 5 dagen nadat man uit quarantaine is. Mijn buurvrouw appte dat ik op dag 5 nadat man positief testte al had mogen testen en dan bij negatief uit quarantaine. Zo hebben wij dat toen bij onze dochters wel gedaan begin december. Overigens is man toen gewoon thuis blijven werken en nauwelijks ergens geweest. Maar ik hou nu gewoon aan wat de ggd heeft gezegd (wil geen risic). Maar was even benieuwd of deze regel dus ook is aangescherpt? Vergeten aan de ggd te vragen. Ben overigens gevaccineerd.
Volgens mij klopt het wat jij doet. Want je man zou je op zijn laatste dag quarantaine nog kunnen besmetten dus vanaf dat moment gaan jouw 5 dagen quarantaine nog in.
Volgens mij zijn dat ook de nieuwe regels sinds 24 december. Het maakt niet meer uit of je wel of niet gevaccineerd bent, 5 dagen na het laatste contact (of indien 7 dagen+klachtenvrij) testen. Ik ben afgelopen vrijdag, 5 dagen nadat de jongste positief testte, wezen testen en was toen ook positief. Jongste ging met mij mee testen, 5 dagen nadat de oudste positief testte, en bleek toen ook positief. Dus denk dat die 5 dagen na het laatste contact zo gek nog niet zijn.
Ah ok, dan heb ik het toch goed gehoord van de ggd en is de buurvrouw nog niet op de hoogte van de nieuwe regels. Bedankt!
Ja, idd! Dat is wel een goede tip. Doe elke ochtend een zelftest, heb geen klachten en steeds negatief. Hopelijk blijft dat zo, al kan ik er niks bij voorstellen. Zit overigens al sinds 1 december tussen de Corona virussen, dus wie weet hou ik het vol..
Kan best hoor. Mijn zoon van 16 heeft bij ons ook het langst in quarantaine gezeten en is het vaakst bij de GGD geweest voor een test, maar hij heeft als enige nog nooit een positieve test gehad...
Ja ik zat me net af te vragen of dat nou bij jullie zo was idd. Bijzonder hè.. ben benieuwd hoe dat kan. Ben nu ook niet echt reuze gezond ofzo. Kom momenteel niet buiten, beweeg daardoor te weinig, eet mijn stress weg met kerstkransjes en ben nu ook niet echt mega blij op dit moment maar misschien iets in de genen oid.. we gaan het zien of ik het volhoudt negatief te blijven.
Ik hoorde pas in een radioprogramma dat ze (volgens mij in Amerika) gaan onderzoeken hoe het kan dat er mensen zijn die, ondanks langdurige blootstelling aan het virus, niet ziek worden. Vond mijn zoon reuze interessant Hij wil daaraan wel meewerken Wie weet heeft het idd met je genen te maken of je er wel of niet (ernstig) ziek van wordt. Wie weet ben jij ook zo'n persoon
Oh dat is wel heel interessant idd! Zou ik ook wel aan mee willen werken. Indien het geen probleem is dat ik gevaccineerd ben. Ben benieuwd! Wordt vast in de toekomst wel meer over bekend
Gisteren getest bij de GGD en vanmorgen de negatieve uitslag gehad. Durf nog niet volledig blij te zijn, maar ik mag eindelijk sinds 1 december uit quarantaine. Ik heb geen Corona gekregen van mijn 4 kinderen en mijn man. Ik ga nog niet juichen, want mijn man kreeg het ook nadat hij uit quarantaine mocht. Maar ben wel blij nu. Man en zoontje zijn al week weer beter, dus de kans dat ik het nu nog krijg lijkt me me klein.