Zijn er nog zwangere dames die zich enorm kunnen ergeren aan zowat alles en iedereen? Ik heb er met momenten behoorlijk last van (jaja, hormonen!) En heb dus besloten er een topic over te openen. Mijn recentste bron van ergernis is mijn stiefschoonmoeder die vindt dat ik beter voor een keizersnede ga en dan liefst 2 weken voor de uitgerekende datum. Superhandig vindt zij en beter (?!) voor de baby. Ook interessant voor hen want dan kunnen ze me opwachten na de "ingreep". WHAT THE F***?! Verder heb ik de indruk dat iedereen zich loopt te bemoeien met mijn zwangerschap, de bevalling, het kraamfeest,.. en zou ik soms van de aardbol willen verdwijnen. En het zijn dan vooral de mensen die ik voor de zwangerschap nooit hoorde, die nu opeens het meest "geïnteresseerd" zijn. Urgh.. Wie nog?
Haha! Waarom voor een keizersnede? Ik moest ff lachen alsof we dat zelf zouden mogen beslissen...??? Ik heb een hekel aan mensen die voordringen vooral van die oude taarten haha. Normaal geen probleem of te wel dan hou ik me mond, maar nu vreet ik ze op met huid en haar!! Arggh haha
Haha huh?! De gynaecoloog ziet je aankomen, Hoiiii, 1 bevalling graag, liefst rond een uur of 10 want ik wil uitslapen Ik merk dat ik heel beschermend word naar m'n buik. Zie mensen er steeds naar kijken en dan denk ik, rot op met je gestaar. Ben blij dat ik bijna met verlof mag want onbeschofte klanten kan ik ook heel slecht verdragen nu. Maar die verdienen het
Kunnen ze je opwachten...pfff ja hoor, kom je daar verkreukeld en half verdoofd van de pijnstillers en de operatie terug in je kamer....surprise!!!! Nee serieus, ik zou er niet aan moeten denken als het zo zou gaan. Wij hebben zelfs afgesproken dat we geen familie wachtend in het ziekenhuis willen. Pas als wij zelf ruim tijd hebben gehad om kennis te maken met ons zoontje zijn ze welkom. Dat moment bepalen wij. Ik had een collega die toen ik net zwanger was, erover sprak alsof ik een onnozel pubermeisje was dat door een ongelukje met een one night stand zwanger was geworden. Terwijl ik 31 ben en wij weloverwogen besloten hebben dat we een kindje wilden, niks ongelukje. Vriend is ook geen onze night stand maar we hebben 4jr een relatie. Grrr:x Moet je sowieso een keizersnede? Anders vind ik het nog vreemder van je schoonmoeder dat ze dat zo zegt. Alsof een keizersnede iets is waar je uit praktisch gemak voor kiest. Superhandig, voor hen? Want voor jou niet lijkt me als ik hier van sommige forummers lees over de langere pijnlijkere hersteltijd. Snap je frustratie meid!
Hier een vriend die vind dat vrouwen maar gewoon een keizersnede moeten nemen en dat de enige reden dat dit hier niet zomaar gedaan word is omdat het teveel geld kost en mensen het er niet voor overhebben terwijl het veeeeel beter voor de baby zou zijn. Ik heb hem al uitgelegd dat een keizersnede een niet licht op te vatten medische ingreep is en dat als ik ooit zwanger mag worden hij dat in ieder geval wel op z'n buik kan schrijven. (Tenzij het noodzakelijk is natuurlijk). Mensen houden er soms gewoon vreemde standpunten op na. Jouw lijf, jouw beslissing (niet dat je het volgens mij serieus aan het overwegen was )
Hahaha, heel herkenbaar darkness. Ik sta ook stijf van de hormonen en de bemoeizucht van anderen trek ik ook heel erg slecht. Zo gaf mijn moeder de mededeling dat ze na mijn bevalling een week vakantie op gaat nemen en bij ons in gaat trekken om mij te ondersteunen (ze woont nl 360 km bij ons vandaan). Als er iets is waar ik niet op zit te wachten is dat mijn moeder 24/uur per dag 7 dagen achter elkaar bij ons op de bank zit:x. Zo heb ik het nog niet durven zeggen, want ik weet nu al dat ik haar hevig ga beledigen. Ook de andere kant heb ik last van.........tranen. Om alles! Denk aan "hello/goodbye en zelfs het journaal Gelukkig heb ik een lieve man die me momenteel overal gelijk in geeft
Ik ben nu 30 weken zwanger en beebje lag nog in stuit. Ik weet dat zenog ruim de tijd heeft om zich te draaien en dat ook wel zal doen, dus maak me geen zorgen. De stiefmoeder van mijn vriend denkt het natuurlijk altijd beter te weten en vindt dat ik alvast een afspraak voor KS kan maken. Doet ook veel minder pijn volgens haar! Domheid kent geen grens... En mijn grootste nachtmerrie is inderdaad dat mijn schoonfamilie al meteen na de geboorte op bezoek komt en uren blijft plakken (zie ik ze nog doen ook). Wil lekker zelf van mijn meisje genieten!!! Gelukkig begrijpt mijn vriend me en denkt hij er net zo over.
whahaha tja sommige mensen kun je wel opknopen. zou zeggen na bevalling eerst rustig kennis maken eten en douchen en daarna pas bellen met stief moeder anders heb je die heel snel aan kraambed staan. hebben wij ook gedaan. mijn schoonmoeder kreeg het zelfs voor elkaar om toen ik aan het persen was met de kraamafdeling te bellen en vragen of ze haar zoon mocht spreken. ml werd me toch een partij boos: hihihi. gelukkig kreeg ik dan niet mee!
Tijdens mijn vorige zwangerschap zat ik ook zo op de kast, ik kon niets hebben en als mijn man maar iets zei was ik al in tranen. Tijdens deze zwangerschap ben ik juist heel mild en relaxed (meestal). Ik kan dingen zomaar loslaten en naast me neerleggen, haha hormonen zijn rare dingen.
Heel herkenbaar En annoying Lijkt mij een gevalletje: ik bel pas dat de kleine geboren is, als wij daar aan toe zijn Hier word ik helemaal gek van de goed bedoelde bezorgde adviezen...we hebben een pup in huis. ..de kleine niet met de hond alleen laten....binnenkort toch echt de kleertjes uit gaan wassen etc..bij 34 weken.. Vooral hoe we om moeten gaan straks met de hond en de kleine..dat stoort me echt het meest...te meer omdat ze zelf nooit een hond gehad hebben. Dat de hond maar in de bench moet bijvoorbeeld als we de kleine van boven halen...doodmoe word ik ervan... Daarbij mensen die vinden dat de kleine ook een beetje van hun is ....lees overgrootouders... Dat ik nog maar even goed mijn best moet doen...de laatste weken Mijn moeder die zegt: Ik zou toch wel heel erg leuk vinden als ik bij de bevalling mag zijn.. Euh NEE :x Sorry, heeele hoop frustratie hier
Wij hebben de kraamzorg ingelicht hoe familie hier is...nu niet meer van toepassing maar mij moeder had bijvoorbeeld de kleine wel uit mijn armen durven pakken tijdens kraambezoek...e niet geinstrueerd ook over dat we voornamelijk rust willen...en niet te lang bezoek
Ik mag niet bevallen op 5 december want dat is niet handig volgens sm. Dat kwam direct na de 'o je bent zwanger?'
Ik word helemaal gek van de opmerkingen over mijn buik. Ik ben klein en ik heb idd een behoorlijk grote buik. Waarschijnlijk net als de vorige keer groot kind en veel vruchtwater. Maar die opmerkingen dag in dag uit en veelal van dezelfde mensen dat ik er gewoon flauw van word. Heb het op fb gezet dat ik er een beetje moe van word. Want ik ken mezelf als de maat straks echt vol is dan kan ik ook heel onredelijk uitflippen tegen mensen.
Mijn familie is gelukkig niet zo opdringerig, ze hadden meteen begrip voor onze keuze dat ze niet tijdens de bevalling al op de gang mochten gaan zitten van ons. Al vond mijn zus dat wel jammer. Mijn moeder wil nog niet eens bij het persen zijn, Ik zou me ook echt niet op mijn gemak voelen als moeders daar de wijde wereld in kan kijken...
Zo een schoonfamilie heb ik dus ook join the club my dear en om het helemaal bont te maken komen ze je thuis nog gek maken met hun bezoekjes.
Luca: jij hoort vast zeker ook dagelijks of je zéker geen tweeling verwacht? 'Oh wacht... ik ben nu 30 weken ver, maar een tweeling?! Ik ga toch snel een echo laten maken, want nu je het zegt...' Mén! Heel herkenbaar dus. Was een heel milde zwangere, tot nu de laatste weken. Krijg nog een babyshower, maar het liefst zou ik die dag al voorbij zien gaan, hoe lief ik het ook vind dat ik er eentje krijg. Ook werk ben ik totaal klaar mee, laat mij maar lekker in deze cocoon zitten waar ik nu in zit. Bevalt mij meer dan prima. Vind de nesteldrang in mijn hoofd soms al vermoeiend genoeg.
Hier ook iemand die een beetje moe(deloos) wordt van alle goedbedoelde adviezen, maar die op mij overkomen als betweterige bemoeizucht. Met name dames die al een zwangerschap (of meer) hebben doorgemaakt. Op de één of andere manier gaan sommige dames er van uit dat datgene wat zij hebben meegemaakt, de ENIGE waarheid is. Waardoor je dus ook veel tegenstrijdige adviezen krijgt. En bij veel adviezen denk ik echt... DUH!!! Ik ben een volwassen vrouw van 32 met behoorlijk wat levenservaring, maar op de één of andere manier wordt gedacht dat ik compleet bleu ben ofzo.. Maar ik houd me voor: het is goedbedoeld en dan bijt ik m'n tong maar weer af En tja, sommige adviezen zijn wel degelijk handig, dus er zit ook voordeel aan...
Haha hier ook hoor. Kan me echt overal aan irriteren. Vooral schoonmoeder haha (ah dat mens). Word ook wel moe van mezelf soms hoor moet ik eerlijk zeggen lijkt soms wel of ik alles irritant vind haha
Ja Fleetwood, of het er echt geen twee zijn, of ik niet bijna moet bevallen, of ik de hele dag door eet, of ik wel weet dat het er straks ook weer allemaal af moet, of ik mijn buik niet kan inhouden enz enz
Hier het omgekeerde. Ik ben groot en heb dus een wat kleinere buik. Ik vind het logisch want de baby heeft gewoon meer ruimte. Ik krijg vaak vreemde blikken als ik zeg dat ik "al" 30 weken ben. Kunnen mensen niet meer logisch nadenken of hoe zit dat eigenlijk. JEETJE! Grote buik, kleine buik, mensen hebben altijd commentaar..