Stoeiende peuter tegen je buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rainbowwind, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rainbowwind

17 okt 2010
    9
    0
    1
    Vrouw
    Thuisblijf moeder
    Zwaag
    Hoihoi,

Inmiddels ben ik 26 weken zwanger en alles gaat goed.
    Ik vroeg me wat af, ik heb nog een zoon van bijna 3 en hij is af en toe flink van het stoeien, ook als ik zit en hij wil een knuffel drukt hij regelmatig met zijn elleboog op mijn buik. Ik vraag me af of dit last kan voor de baby. Laatst was hij erg vervelend in de kinderstoel, dus zonder erbij na te denken tilde ik de stoel (met Milan en al) op en zette hem op de gang, een deel van de stoel kwam daarbij vlak onder mijn navel, precies op de baby dus. Het was niet hele harde druk erop maar evengoed was de kleine daarna aardig actief. Nu loop ik heel vaak te piekeren of hij niet iets heeft opgelopen ervan.. (iets gebroken ofzo).
    Nou kan ik me regelmatig gerust stellen met het idee dat het vruchtwater hem wel zou beschermen maar het was er vol op. Niet dat het hele gewicht van de stoel plus peuter op mijn buik leunde, want ik tilde de stoel natuurlijk ook nog, maar hoe hard moet de druk op de buik zijn om schade/breuken bij de baby te kunnen veroorzaken is mijn bijna constante gepieker.. Iemand een idee?

2. Djoess

Djoess Bekend lid

14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    #2 Djoess, 14 jul 2014
    Laatst bewerkt: 14 jul 2014
    Iets breken door een stoeiende peuter zal de baby waarschijnlijk, want de baby bestaat nog uit kraakbeen en dat is heel soepel en hij of zij zit goed ingepakt. Verder denk ik dat als de baby heel actief is hij/zij er niet zoveel van heeft. Ik zou me eerder zorgen maken als de baby zich daarna verdacht stil houdt. Verder geen bloedverlies of vruchtwaterverlies? Persoonlijk zou ik er niet meer bij stil staan, maar je kan natuurlijk altijd je vk om advies vragen.

Oh, en over de kracht die schade kan toebrengen, lees dit eens Het stompe buiktrauma in de zwangerschap; autogordels vast en zeker? | Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde

3. Humava

Humava Niet meer actief

Hier een dreumes die erg kan stoeien. Zij zit ook vaak met haar armen/ellebogen in mn buik en als ik haar luier verschoon wil ze nog wel eens in mn buik schoppen, gelukkig niet heel hard maar is niet heel fijn. Ik denk dat het niet veel kwaad kan als er maar niet heel hard geschopt o.i.d wordt. Maar als je je zorgen maakt zou ik gewoon even je vk bellen.

4. Rainbowwind

17 okt 2010
    9
    0
    1
    Vrouw
    Thuisblijf moeder
    Zwaag
    Merk geen verschil qua gedrag van de baby en heb ook geen bloed of vruchtwater verlies gehad. Denk dat de druk op de buik even hard is, als de vk voelt hoe groot de baarmoeder is, alleen dan nu (bij die stoel) in het midden van de buik ipv eronder of erboven. volgende week maandag heb ik weer afspraak met vk, zal dan even vragen..

5. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Ik denk niet dat het kwaad kan hoor. Je baby zit heel goed beschermd. Hier ook een beweeglijke peuter en ben ook wel eens in m'n buik geraakt. Volgens mijn gyn gebeurt er echt niet zomaar wat.
    Maar als je je zorgen maakt, zou ik gewoon even bellen.

Deel Deze Pagina