even heerlijk schelden!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door darkness, 5 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanna08

Hanna08 Lid

30 jan 2013
    78
    0
    0
    Breda
    En dan verdwaasd om je heen kijken en zeggen 'Jawel, maar ehh, verrek, net was ie nog hier...'. :D

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hahaha!!!

Ik ben de opmerking: "Weet je zeker dat het er geen 2 zijn" meeeeeeeeeeer dan zat!

3. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Oh wat herkenbaar allemaal! Vooral mijn familie roept voortdurend dat ik zo enorm dik ben terwijl ik volgens de verloskundige, gynaecoloog en mijn vrienden juist een mooi klein buikje heb. Ik heb alleen een korte romp dus de baby heeft wat minder ruimte en daardoor staat mijn buikje meer naar voren.

En mijn zusje was helemaal verbaasd dat ik het niet ging zeggen als de weeën begonnen waren! Nou pas als de kleine geboren is en mijn man en ik er helemaal klaar voor zijn dan pas bellen we iemand! Ze willen ook allemaal vaste oppas worden en maken daar soms zelfs ruzie over.

waaaaaah ik word er gek van!

4. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Mag ik even schelden op de borstvoedingsmaffia?

Ik heb er heel bewust voor gekozen om flesvoeding te gaan geven, ondanks dat ik als kinder- en neonatologie verpleegkundige heel goed de voordelen van borstvoeding ken. Maar hoeveel verwijten ik al niet naar mijn hoofd geslingerd heb gekregen. Zelfs kennissen (zonder kinderen notabene!) van ons noemen laatst heel subtiel dat ik een slechte moeder ben als ik geen borstvoeding ga geven. Ze suggereerden zelfs dat ik me niet aan mijn kind kon hechten zonder bv, want ja bv is heeeeel goed voor de hechting met je kind. Uhuh.. dus ik kan me niet hechten aan mijn kind door haar een fles te geven? Waar bemoeien mensen zich mee?
    Het lelijke is dat hormonen nu meespelen en dat zorgt ervoor dat al die beschuldigingen en 'je kunt het toch gewoon proberen, je kunt altijd stoppen' mij enorm onzeker maken.

Waarom moeten mensen altijd zo oordelend zijn? Grrrr....

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    vreselijk die mannen die er geen rekening mee houden dat ik gewoon niet lang in de auto kan zonder gruwelijk pijn te krijgen en er voor mij besloten word dat het òf geen familiedag word òf lang in de auto (dus veel pijn) en hoop geld kwijt voor een weekendje. Zal het hele verhaal hier niet neerzetten, maar A heeft tegen B gelogen waardoor wij nu met pinksteren ver weg zijn ipv in NL :x

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Toch3, ooo ik kan ook niet lang meer in de auto zitten. Krijg ik mega rugpijn!

Tralala, ik vind: borstvoeding werkt alleen goed als je er volledig achter staat en voor wil gaan. Wil jij flesvoeding geven heeft het ook geen zin om alsnog bv te geven. Jij voelt je er niet prettig bij. Dan moet dat voldoende zijn. Denk dat de baby dat ook wel oppikt als mama elke 3 uur weer als een berg tegen haar voeding op zit. En komt de melktoename ook niet ten goede.
    Misschien denk ik te simpel...

Dussssss nu ga ik ook even schelden hier.
    Gister waren mijn schoonouders op visite. Ze wilden de babykamer zien.
    Zitten we in de tuin en ik zet erinken neer en schuif aan zegt sm ineens:
    Zo, je hebt een bal aan de voorkant en aan de achterkant! Wat een dikke kont! Je bent zeker veel aangekomen???

Ik voel me prachtig met mijn buik en dan komt ze aan met zo'n opmerking?????
    Ik ben 5 kilootjes aangekomen en heb alleen een buik, de rest is hetzelfde gebleven.
    Zelf is ze maat nijlpaard en ik ben altijd slank geweest... Of ze daar nu niet tegen kan? Ik heb gezucht en ben er niet op ingegaan want ik hou de eer aan mezelf. Maar door de hormonen???? voelde ik me wel gekwetst.

Mijn man stond in de keuken en zei: ma! Dat zeg je toch niet? Dat is niet lief!

Grrrrrrrrr

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Zucht....ja dat mensen maar opmerkingen blijven maken over je lichaam..schaamteloos gewoon!

Ik ga ook even schelden en misschien stoot ik mensen tegen het hoofd, maar so be it, want ik ben het zat rekening met anderen te houden voor het moment.

Een vriendin van mij raakt moeilijk zwanger en we waren tegelijk zwanger. Helaas is het voor haar geëindigd in een miskraam en hebben we er samen heel veel over gepraat. Ik voelde me ontzettend schuldig omdat ik daags er na wel een goede echo had.
    Nu zijn we maanden verder en hebben we gewoon goed contact etc en praten er vaak over dat zij het waarschijnlijk bij 1 kindje gaan houden.
    Nu hebben wij 3x een poging gedaan voor een 3D echo, maar de kleine ligt er steeds niet goed voor. Vanmiddag hadden we poging 3 en hebben we 1 fotootje gekregen. En ik krijg gewoon geen reactie van haar!
    Helemaal niks!!!
    Ik ben er zo klaar mee!
    Dat je baalt en verdrietig bent dat het bij jou niet lukt snap ik, maar je kan toch blij zijn voor een ander? Het is wel MIJN kind!
    Waarom moet haar verdriet groter zijn dan mijn blijdschap?
    Ben er zo klaar mee voor het moment! Ik heb helemaal geen leuke eerste 20 weken gehad ivm medische klachten en ik moest maar blij zijn dat ik überhaupt zwanger was. Dat kon ik haar toen wel vergeven, maar ik ben er nu echt klaar mee!!!

Ik mag niet klagen, geen leuk nieuws delen, mijn hele zwangerschap wordt dood gezwegen, nou sorry hoor, maar ik pik het niet meer!

So....dat lucht op :(

8. darkness

darkness Actief lid

5 apr 2014
    283
    0
    0
    NULL
    NULL
    MI87: wat een rotopmerking van haar. Vreselijk is het dat mensen zo gefixeerd zijn op je uiterlijk. En ook al was je veel bijgekomen, dan zou ze nog moeten zwijgen. Wat maakt het toch uit hoe je eruit ziet en hoe "dik" je wordt.

Mamavanjuul: jaloezie is iets lelijks.. kun je er niet met haar over praten? Ik snap wel dat het voor haar heel moeilijk is, maar je kunt toch ook niet zwijgen over je zwangerschap?

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou op het moment zit ik te vol hormonen

10. darkness

darkness Actief lid

5 apr 2014
    283
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan zou ik erop slaan :D

11. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Mamavanjuul, ik snap je wel. Ik heb aan de andere kant gezeten maar nu ik dan ook zwanger ben wil je er ook graag over praten en eerst dacht ik ook bij anderen: niet klagen, jij bent tenminste zwanger!
    Maar nu weet ik hoe het is, wat je allemaal kan voelen en ja nu begrijp ik dat je sommige dingen echt zat kan zijn en vervelend is. En dat je ook gewoon graag je verhaal kwijt wil over wat je meemaakt in je zwangerschap.

Ik heb trouwens pas nog mijn foto geplaatst bij het buikentopic. Ik sta in onderbroek. Die heb ik pas gemaakt. Zeg nu eerlijk, het valt toch reuze mee???

12. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    MI87, het is dat ik geen foto's heb van mijn buik met 30 weken, maar volgens mij pas jij 2x in mijn buik toen :p

Oh enne... ik krijg nu steeds de vraag of ik alweer op mijn oude gewicht ben, dus het zal nog wel een tijdje doorgaan...

13. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Wij hebben de datum voor de geplande KS.
    En ik snap best dat er een hoop mensen nieuwsgierig zijn.
    Maar ik word er wel een beetje moe van als mensen hun uiterste best doen om achter de datum te komen.
    Door bijvoorbeeld ineens te vragen : wanneer was nou de KS?
    Gelukkig weet ik het tot nu toe nog voor me te houden.
    Maar vind het zo jammer dat het niet gewoon een verrassing kan zijn.
    Ik hoopte juist de : En???? Vragen te voorkomen. :(

14. Nala89

Nala89 Bekend lid

3 feb 2014
    687
    0
    0
    Ik lees gezellig ff alle pagina's door. Pfff ik heb soms in een scheur gelegen maar af en toe puilden me ogen echt uit en keerde mijn maag om. Brutale mensen allemaal!

Hier ook een paar dingen die me ergeren.
    Zo wil schoonvader PERSE dat ik borstvoeding ga geven. Ehm nee! Ik heb namelijk last van onstekingen in me melkklieren dus nee dat gaan we niet doen!

Schoonmoeder: stel je niet aan met je misselijkheid! Jij wou toch zwanger zijn? Eeeh ja maar moet ik daarom smorgens tot savonds boven de pot hangen? Lijkt me niet helemaal oke toch?

Random people: aaaah straks wel ff aan je buik voelen hoor als die wat groter is!!!! BUT WHYYYYY normaal zit je toch ook niet aan me pens te voelen? Dus nu ook niet.

En afgelopen vrijdag me eerste echo gehad ik vond me kleintje op een kikkertje lijken zo schattig ❤️! Nee de een noemt het een gebraden kip de ander een alien. Please hou gewoon je b*k! Mijn kikkertje! Niet jou gebraden kippetje of alientje!

Zo lekker geklaagd haha.

15. Nala89

Nala89 Bekend lid

3 feb 2014
    687
    0
    0
    Ohja vergeet nog wat. Ik heb vorig jaar maar ook dit jaar veel steun gehad in 1 groepje meiden. Gelachen gehuild en we luisteren allemaal naar elkaar. Dat is zoooo fijn! Alles kan geroepen worden, en nooit is iemand beledigt of iets.

Als ik dan zeg nou die meiden wenste me zoooo veel s......

Schoonmoeder: JE MOET DAT FORUM LEKKER LINKS LATEN EN DIE WIJVEN DAAR ZIJN NOOIT TE VERTROUWEN ALLES OM JE NEER TE HALEN EN BLABLABLA.

Dat flikt ze al bijna een jaar! Dus van de week ging ik uit me plaat. Ik zeg verdomme! Ze zijn er meer voor mij dan wie ook!
    Ze schrok er gelukkig van.

Als er iemand negatief is dan is zij het wel. We kregen laatst een vet lief pakje voor de baby van schoonsis. En we hebben afgelopen vrijdag kinderwagen en dingen besteld. Zegt ze doodleuk: moet je niet doen bremgt ongeluk voor de 12 weken blabla.
    Ik zeg nou voor het geval het je vanmiddag ontgaan is het hartje klopt weet je nog ;) dus hou op met zeiken over wat we wel en niet kopen.

Bah ik heb dr zo een hekel aan, alles is negatief uit haar mond ulgh.

16. darkness

darkness Actief lid

5 apr 2014
    283
    0
    0
    NULL
    NULL
    MI87 ik heb de foto gezien en je ziet er geweldig uit! Laat haar maar kletsen. Ze zal jaloers zijn omdat jij er zwanger nog beter uitziet dan haar.

Xbabyx Heel vervelend dat ze de datum willen weten. Ik zou dat ook niet willen vertellen.

Hier is het mijn moeder die elke dag belt om te zeggen dat ik echt nog niet mag bevallen nu omdat het veel te vroeg is en de baby veel te licht gaat zijn en blablabla.. Ze was ook heel boos dat ik gisteren de keuken geschilderd had want ik moet rusten van haar. Sorry hoor, maar ik heb het er wel mee gehad nu! Ben zwanger, niet gehandicapt!!

En waarom heeft die K*Tpapegaai van mij al zoveel lawaai?!

Hehe...

17. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Lorre!!!

Fijn he al die negatieve mensen! Is het zo moeilijk om een compliment te maken? Of anders gewoon je snavel te houden???

Ja ik werd ook beroerd van de mensen die continu zeiden: o, het is nog pril, er kan nog van alles gebeuren ( 12 weken tot aan 20 weken) daar wil je toch helemaal niet aan denken de hele tijd?

18. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik heb de eerste buikgraaiers gehad hoor :x
    Mijn schoonmoeder en een tante van mijn man. WAAROM denken mensen toch dat het doodnormaal is om zomaar de hand op de buik van een zwangere te leggen? Ik zit toch ook niet aan de billen van een ander omdat ik het zo leuk/mooi/geweldig of weet ik veel wat vind? Heb zelf ook nooit de behoefte gevoeld om zomaar mijn hand op de buik van een ander te leggen, hoe zwanger ook.
    Alleen mijn man mag dat. En de kat.

Had iedereen gevraagd niks op Facebook te zetten. Wist niet eens OF ik dat wel wilde en zo wel, dan toch zelf als eerste. Zet mijn vader dus een foto van een slabber op (had ik ze gegeven) met ook nog eens de opmerking: eindelijk maar toch.
    Heb het maar laten gaan maar leuk vind ik het niet.
    Ik wil straks geen foto's van mijn kind op fb. IK bepaal wat er wel of niet op komt. Mijn zusje direct: ja maar ik mag toch wel een foto van foto van mijn neefje of nichtje met mezelf? Uhh, nee. Ik zei toch geen foto's?
    Ook zegt mijn zusje steevast: IK word tante (ipv mijn zus en haar man krijgen een kind of jullie krijgen een kind).

@Xbaby
    Groot gelijk dat je niks wil zeggen over de datum. Mensen willen tegenwoordig overal de primeur van om vervolgens zelf interessant te gaan doen met jouw nieuws.

@mamavanjuul
    Ik begrijp je wel. Jij probeert aan alle kanten begrip te tonen en zij kan niet (meer) enige interesse tonen in jou en wat nu belangrijk voor je is.
    Denk dat het goed is om afstand te nemen, voor jullie beiden.

Uiteraard is het heel naar en vervelend dat iemand geen kinderen kan krijgen en ik vind dat daar rekening mee gehouden mag worden. Daar mag diegene die niet zwanger kan worden het moeilijk mee hebben en dat ze even afstand zou nemen snap ik ook heel goed, maar communiceer dat dan wel.
    Maar wat ik hier wel vaker lees is dat er voor een zwangere dan soms nog geen felicitatie af kan, of een simpel: hoe gaat het? Zelfs kraambezoek doen ze dan soms niet (vooral leuk als het eerder een goede vriendin was of zelfs familie). Als ze vervolgens zelf wel zwanger raken dan moet de hele wereld (inclusief de eerder genegeerde moeder) jubelen van blijdschap en het feestje groots meevieren. Dat je daar dan geen zin meer in hebt snap ik dan ook heel goed.

@MI87
    Is de opmerking IK ben zwanger, wat is jouw excuus voor jouw huidige omvang? de volgende keer misschien wat?
    Mijn schoonmoeder kan er ook wat van. Terwijl haar eigen zoon bijna breder is dan dat ie lang is. Bah.
    Ik zeg nooit wat over het uiterlijk van een zwangere, behalve: mooie buik zeg, groeit al goed!

19. Noah04

Noah04 Actief lid

9 mei 2014
    354
    0
    0
    Ik ben vooral geïrriteerd vanwege het feit dat niemand echt blij is het mijn zwangerschap. Ik ben bijna 12 weken zwanger. En ik word BAM-mam. Mijn zus en zwager zijn zwaar gelovig. Vanaf het moment dat ik vertelde wat mijn plannen waren, speelden ze voor god. Met hun oordelen en veroordelen. Inmiddels hebben ze geen behoefte meer aan contact.
    Ik heb ze niks verteld over mijn zwangerschap.

Mijn vader is niet gelovig, maar heeft wel ethische bezwaren. En hij vindt me ongeschikt, maar dat vindt hij al jaren met alles (zijn motto: je bent niks, je kan niks, je wordt niks. Even vergetende dat ik bijna twee universitaire titels op zak heb). Nadat hij heeft gezegd dat ik me vooral maar moet laten injecteren (als in: insemineren) met het sperma van Hitler heeft hij het contact verbroken.
    Ik heb hem niets verteld over deze zwangerschap.

Mijn moeder en beste vriendin zijn gematigd gelovig. Ze hebben veel moeite gehad met het feit dat ik BAM-mam wilde worden. Ze staan nu zeker achter mij. Maar ook zij moesten wennen aan het idee dat ik nu zwanger ben.
    Ondanks dat mijn zus me niet meer hoeft vanwege mijn plannen wil ze wel het naadje van de kous weten. Niet uit interesse maar uit nieuwsgierigheid. Ik vind het niet nodig dat zij van mijn zwangerschap weet, mijn moeder respecteert dat, maar heeft angst dat mijn zusje haar dat gaat verwijten (en daar is ze met haar karakter ook toe in staat).

Twee vriendinnen heb ik pas ingelicht na de eerste echo met ruim 8 weken. De rest van mijn vrienden- en kennissen weet het nog niet. Ik heb nog zoveel angst dat het misgaat dat ik eerst de kritieke periode wil afwachten. Deze twee vriendinnen vonden dat ik het op de dag van de test had moeten vertellen en dat ik vooral niet moest denken dat ze dit zomaar accepteerden (ze willen zelf ook graag een kindje, maar dat lukt niet, dus ik snap ze ergens nog ook).

Kortom, voorlopig is het vooral gezeik. Er is slecht een iemand (een andere vriendin) geweest die uit haar dak ging bij mijn mededeling dat ik zwanger ben. Door al dat gezeik vind ik het niks meer leuk om te vertellen.

20. Nala89

Nala89 Bekend lid

3 feb 2014
    687
    0
    0
    Jeetje Noah ik schrik dr van!
    Ik vind het ontzettend knap dat je BAM-Mam wordt! Vroeger wou ik dat zelf ook tot ik mijn vent tegen kwam.
    Ik vind dat iedereen dat moet respecteren maar hoe ze jou behandelen, bah.... En dat is gods wil zeker ja daaahaaaaag!

Hier ben ik vanacht uit nijd schreeuwend de slaapkamer uitgegaan en ben ik in de aankomende babykamer gaan liggen. Wat snurkt die vent van mij zeg gadverdamme!

Deel Deze Pagina