Linana: jeetje zeg! Dat je zusje niet zelf doorheeft waar ze mee bezig is. Ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen. Wat een onvolwassen pubertje nog... Maareh... Hier een sm die geen vuil woord over haar ene zoon wil horen...pssst die bijna 40 word, in huis wiet rookt, als kluizenaar in zijn hol boven leeft en geen sociaal leven heeft en ook nog eens niet meebetaald ergens aan pssssssst.... Snap je frustratie! Troelala: mijn vent is dol op klussen! Is hij dagen vrolijk van! Dat scheelt een hoop. Hij kan ook alles hoor. Wilde aan het werk als metselaar en timmerman. Heeft hier diploma's voor maar omdat hij scoliose heeft ( kleine bocht in ruggengraat) kon hij beter niet 'buiten' werken. Heeft dus doorgeleerd voor bouwkundig tekenaar/modelleur. Werkt nu als eerste tekenaar. Vind hij ook super leuk maar als er wat te klussen valt staat hij vooraan hoor. Je mag hem best een dagje lenen
Oh mijn god MI87!!! Dat meen je toch niet... Ongelofelijk zeg hoe sommige moeders hun ogen sluiten. Mijn zusje heeft wel psychische problemen hoor, maar dat is natuurlijk niet een reden om daar alles op te schuiven... Vind ik dan
Hou op, schei uit! Voorheen ging ik voor geen discussie uit de weg, nu heb ik niet eens zin om op onzinnige dingen te reageren. Zoals mijn schoonmoeder die zich dommer voordoet dan ze is. Stuurde een foto van de babykamer waarvan ze wist sat er een nieuwe vloer in ging en zegt ze doodleuk: mooie vloer, lag die er al in? Ik krijg dan echt de neiging om m'n telefoon tegen de muur aan te gooien (ehhh doe ik niet hoor haha). Met 4 maanden zwangerschap zijn we getrouwd, anderhalf jaar verloofd geweest en nog vond de buurvrouw het een tof idee om anderen te vertellen dat dit huwelijk een 'moetje' is. Ik zucht maar even...en nog een keer. Dus ja, frustraties genoeg haha!
Ik kom ook maar eens even mijn frustratie uiten.....ik heb vandaag echt mijn dag niet..... Al weken een tegendraadse dochter van 3 die gewoon niet luistert, een man die doodleuk een in restaurant carpaccio besteld en dan ook nog allemaal heerlijk geluiden maakt tijdens het eten ervan en weet dat ik daar een helemaal gek van wordt omdat ik dol ben op carpaccio en het nu niet mag hebben.... en dan word tie ook nog boos omdat ik kortaf reageer..... Mijn lontje is toch al meters ingeklonken sinds het begin van mijn zwangerschap...ik kan echt niets meer hebben. Om het minste of geringste erger ik me mateloos...en dat kan echt aan van alles en iedereen zijn..... Vandaag nog aan een scootmobielfile in de supermarkt.....grrrr En dan als kers op de taart vandaag een vulling uit mijn tand geknapt die er echt nog maar een maandje of 4 inzat en het leuke babykamertje waar ik ben wezen kijken helaas niet zo mooi was als voorgespiegeld..... Hopelijk brengt morgen meer plezier... Pff dat lucht op
@linana: ik heb zo'n schoonmoeder die ganse dagen loopt te zeuren en klagen over haar probleemdochter en toch maar alles voor haar blijft doen. Hatelijk. Of je lost het probleem of je legt je erbij neer en stopt met klagen. Toch? Had daarstraks mn moeder aan de lijn en toen ze vroeg hoe het ging zei ik dat ik de hele nacht en dag last had van mijn buik, krampen, pijnlijke harde buiken, enz.. zegt zij: "ohja, ik ken iemand die dat al anderhalve maand heeft". Ok mam.. *zucht* whatever..
Ik herken het, heb ook zo'n vriendin..ben met haar meegegaan naar heel veel ziekenhuisonderzoeken maar nu ik zwanger ben hoor ik niks. De niertjes van de kleine zijn vergroot, het kan grote problemen opleveren en ik ben constant ziek al 24 weken maar 'Ik ben tenminste zwanger' ... Be. Er helemAal klaar mee...
Ja ik ben ook zo klaar met de opmerking "jij bent tenminste zwanger" Mag ik daarom niet balen dat ik schoppen in mijn ribben krijg, ik dik begin te worden, last van maagzuur heb etc etc! Rot op zeg! (hihi)
VL wilde heel graag nog op vakantie terwijl ik daar eigenlijk geen zin in had. Nu heeft hij t best ff voor zn kiezen gehad terwijl ik al n tijdje "in between jobs" thuis ben (zon zwangere buik is toch best wel een dealbreaker als je komt solliciteren ) dus hand over mn hart omdat hij er echt wel aan toe was. Zitten we hier...is het echt VERSCHRIKKELIJK . Het resort valt tegen, het eten is matig en ik heb precies deze week weer mega last van maagzuur. De bedden zijn net beton, zelfs na klagen en vol begrip 2 extra dekbedden om nog op te liggen is het niks. Ook nog al 3 dagen regen...morgen naar huis...omg ben ZO blij! Kan alleen maar aan ons poezebeest denken die ik in mn eentje weg moest brengen naar t pension waarna ik jankend naar huis reed (hormonen? Vind t normaal al niks en wast helemaal erg) Komt bij dat mijn vriend niet zo aanhankelijk is van zichzelf en zich ook niet echt bezig houd met alles wat zich af speelt en gaat spelen in mijn lijf...heb gezegd dat ik t toch wel fijn zou vinden als ie er wat over ging lezen. Heb gezegd dat ik wel wat links geef p internet. Nou, dat was dan wel goed... Echt hoor...lekker makkelijk allemaal, hij hoeft t niet te doen. En ff een knuffel of hand op mn buik zou echt wel fijn zijn af en toe...bleeeeeh
hier ook zo'n 'vriendin'...vraagt ze hoe het met je gaat... dus dan zeg ik eerlijk dat er af en toe wel zware dagen bij zitten... dan zegt ze: tja... jij wou zwanger worden, je bent er vrijwillig aan begonnen... dit zegt ze dus elke keer... grrr mn bloed kookt.. nu zeg ik steevast: goed hoor. Dacht dat je tegen een vriendin eerlijk kon zijn, maar nee
Oh ja wat erg he die mensen! Ik word er ook kotsmisselijk van! Hou je het een beetje vol met dit warme weer? '' Ja hoor, gewoon een beetje rustiger aan doen'' Tsja, dat heb je dan wel weer totaaaal verkeerd gepland he? Jij kan toch ook niet tegen warmte? Moet je misschien de volgende keer even over nadenken. Ja hoor muts, zo plan ik het
Ben zelf altijd bang voor dat soort opmerkingen...daarom zeg ik eigenlijk altijd standaard dat het 'goed' gaat... ML zegt dat ik best mag aangeven dat het zwaarder wordt, en dat ik behoorlijk last van bekken/rug heb, maar ben dan zo bang om gelijk zo'n opmerking naar me toe geslingerd te krijgen... Liefs,
Mag op zich niet veel klagen op dit moment (alles gaat goed en verbouwing schiet heel mooi op). Beetje zenuwachtig voor de 20 wk echo morgen. Heb alleen 2 frustraties... Tijdens de verbouwing hebben we een extra kamer gemaakt op zolder. Daarbij is er een luikt dicht gemaakt. Prima, dat was ook de bedoeling, maar dan kijk je toch eerst of er nog wat achter staat en haal je dat weg?? Mannen dus blijkbaar niet.... nu zit ik al weken te zeuren dat manlief via het andere luik mag kruipen om het spul daar weg te slepen. Zegt ie ook nog: ja, dat staat daar toch prima? Ja dat zal wel, tot je het ineens nodig hebt! En dan zeker tegen mij zeuren dat ie het niet kan vinden. Mijn 2e frustratie is dat mijn schoonmoeder het nog steeds over een wandkleed van 30+ jaar oud heeft dat bij mijn man op de babykamer hing. We kunnen het inlijsten om zo wat leuks aan de babykamer toe te voegen, anders is het zo kaal, blabla. Ik vind wandkleden dus helemaal niks en als je naar onze inrichting kijkt dan zal het er ook niet mooi bij staan. Daarnaast moeten wij, wat we ook willen ophangen, boren in kneiterhard beton. Heb het ook al voorzichtig aangegeven maar nu moesten we er toch nog maar eens rustig naar kijken. Nu wil ik dat mijn man eens nee zegt (anders heb ik het weer gedaan en ik ben altijd degene die nee mag zeggen). En i.p.v. nee te zeggen doet ie elke keer maar wat vaag en mompelt ie iets in de trant van ach, misschien of we zien wel even. Mijn schoonmoeder is iemand die een duidelijk nee nodig heeft, anders denkt ze dat we nog interesse hebben.
Hier ook! Alleen ik heb er 3 jaar over gedaan en vele behandelingen. Dus omdat ik dat allemaal gedaan heb mag ik niet klagen want ik deed er toch zoveel moeite voor? Dat is ook weer wat. Omdat je via ivf zwanger bent moet je verplicht op een roze wolk zitten 24\7. Ben ook super dankbaar en wil echt niet meer terug maar ook ik heb net als alle anderen die gewoon zwanger zijn geraakt gewoon dezelfde kwaaltjes/pijntjes en frustraties hoor. Daar maakt een ivf baby of gewone spontane baby echt geen verschil van. Grrrrr
Ik zeg ook standaard dat het goed gaat, ook al is dat vaak gelogen. 1 keer had ik echt een slechte dag en was ik gewoon eerlijk. Nooit meer! Kreeg ik te horen dat ik dan ook wel een postnatale depressie ging krijgen en dat wou ik echt niet want dan zou ik mijn kind gaan verwaarlozen en blablabla... @emma: mijn schoonmoeder koopt me allerlei zooi om op te hangen zoals lelijke kadertjes die nergens bij passen en van die "oorkondes". Heb hier een hele grote doos staan waar ik die zooi indoe en als ik genoeg bij mekaar heb geef ik het aan zo'n tweedehands winkel ofzo. Hebben haar nu al ontelbare keren gevraagd ermee op te houden, maar ze luistert niet. Ook half verrotte wiegje dat naar sigaretten ruikt en gewoon ronduit smerig is.. als zij het niet wel snappen, los ik het wel op mijn manier op.
Darkness, hebben wij dezelfde schoonmoeder? Wij krijgen ook aktijd oude meuk van de rommelmarkt wat al kapot is geweest en weer gelijmd etc. Zit nu met een stapel vergeelde, lelijke ouwe gebreide kleren die we hebben gekregen helemaal afgedragen en verwassen. Voor de baby... Ze waren nog van haar kinderen geweest... Dus met andere woorden, ze zijn minstens 30 als het niet 40 is jaar oud... Maargoed, haar smaak is ook daar blijven hangen want alles van deze tijd vind ze spuug lelijk. Hier gaat het in een doos, mocht het een meisje zijn kan ze daar de poppen mee aankleden hihi
Ik kan op dit moment ook heel weinig van sommige mensen hebben herkennen jullie dat? Mijn oudste zus bijvoorbeeld loopt sinds ik zwanger ben alleen maar over haar eigen leven te klagen. Ze mankeert ineens altijd wat ik word er compleet gek van! En mijn moeder komt kennelijk ook aandacht tekort want die zit alleen maar dingen op Facebook te posten de hele dag. Het valt me op dat dit allemaal speelt sinds ik zwanger ben. Alsof ze het niet kunnen hebben dat ik nu meer aandacht krijg ofzo.
O ik ben ook een enorme kortkont momenteel. Kan niks hebben. En dan heb ik nog een peuter rondlopen die expres de grenzen van mama opzoekt. Gelukkig nog 5 nachtjes slapen en dan krijg ik de keizersnede. Hopelijk ben ik dank weer wat gezelliger.
Gisteren 20 wk echo gehad (alles goed gelukkig) en we hebben daar duidelijk aangegeven het geslacht niet te willen weten. Helemaal prima en die mevrouw deed het keurig. We hebben niks gezien en we weten dus echt niet of we een jongen of meisje krijgen. Wij onze ouders bellen dat alles oké is. Vraagt mijn moeder: En, weet je wat het wordt? Ehh neeee, we hadden toch gezegd dat we dat niet wilden weten? Ook gezegd dat we niks per ongeluk op de echo hadden gezien en dat we het dus echt, écht niet weten. Hoor ik later van mijn zusje dat ze denkt dat we het stiekem wel weten. Ze gelooft me dus gewoon niet. Kan ik straks zeker die domme vragen aanhoren waarmee ze uit proberen te vissen wat we krijgen.... *ZUCHT*
Ook ik kom ff klagen: over mensen die aangeven dat we nu toch zeker wel n jongen willen na twee meiden. Eh nee we hebben geen voorkeur. Ja maar je man toch wel... Nee, hij ook niet. Dat ik al weken zo ziek, zwak en misselijk ben. Ja, dat hoort er bij hè, weet je iig zeker dat t goed zit (nou nee hoor, dit had ik ook bij m'n MA) en nee, je kunt ook zwanger zijn zonder de hele dag te kotsen. Willen jullie weten wat t wordt? Ja, oh maar dan is t toch geen verrassing meer. Oh jawel hoor, alleen t geslacht niet meer. Blijft net zo spannend en verrassend hoor, zo'n bevalling. Wat zie je er slecht uit, nog steeds zo ziek zwak en misselijk. Ja, maar bedankt dat jij t nog ff extra benadrukt! En verder gewoon inderdaad n kort lontje