even heerlijk schelden!

Discussion in 'Zwangerschap' started by darkness, Apr 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Candle26

Candle26 Niet meer actief

Frustreer me aan mensen die ineens m'n naam niet meer kennen, en me bombarderen tot 'bolle', 'dikke', en 'zwangere'... Nou zijn het geen mensen die dan dicht bij me staan maar bijvoorbeeld oud klasgenoten of kennissen die je standaard op bepaalde verjaardagen en feestjes tegenkomt (familie of vrienden van vrienden)... Maar toch.... Schattig bedoeld maar na tig keer niet zo leuk... ;)

2. Ligakoekjuh

Ligakoekjuh Fanatiek lid

May 3, 2010
    1,195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oohw ik irriteer me ook heel erg momenteel kan bepaalde dingen niet van me afzetten.. ik probeer me mond te houden en dat gaat tot nu toe nog goed maar oh oh wat er op sommige momenten door me hoofd gaat aan irritaties aan anderen pff en schrik er soms van, van mezelf ! Vandaag weer zoon dag ben mega prikkelbaar !!!!!
    Gelukkig heb ik het niet bij mij man :)

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Ik irriteer met NU aan mijn man, omdat hij in de babykamer aan de slag zou voordat het echt warm zou worden, maar hij is nog steeds aan het werk :(

Dus ik denk dat ik zelf maar aan de slag ga...

Het is een lieverd hoor...maaar zo traag als...en maar niet snappen dat ik die babykamer het liefst gister af had.

4. darkness

darkness Actief lid

Apr 5, 2014
    283
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had zo'n last van de warmte en benauwdheid en was eindelijk tot rust gekomen op bed. Lag misschien 2min te slapen, schrik ik wakker van mn man die beneden aan de trap mijn naam staat te roepen. Of alles wel in orde is?! NU NIET MEER NEE!!
    Het is goed bedoeld, ik weet het. Maar roepen doe je maar op de honden..

5. lisa27

lisa27 Bekend lid

Sep 25, 2013
    557
    91
    28
    Female
    Pffff jemig ik ben zo vreselijk chagrijnig en opgefokt de afgelopen dagen. En die klote hitte werkt daar niet aan mee. Ben pas net twee weken met verlof en verveel me nu al vreselijk. Zijn er meer dames die ook zonder reden ontzettend gefrustreerd en chagrijnig zijn? :(

6. bambe

bambe Actief lid

Sep 21, 2012
    449
    1
    18
    ik vandaag flink last van me hormonen..zo warm moeten poetsen geen zin..manlief zit maar lekker van sgat relex doe straks wel..pfffff ik zo uit me zicht nu..ben de deur uitgegaan flink gewandeld stoom uit blazen. hielp!! me dagje niet..

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Pfff....ik ben gewoon zo moe! En mijn man zit thuis te werken dus die is constant aan het bellen, dus op de bank liggen lukt niet.
    De overbuurman is met zijn boot aan het klussen, dus op bed ook niet...grrrrrrrrrrrrr!!!!

8. xxxilse85

xxxilse85 Actief lid

Nov 15, 2013
    222
    36
    28
    Hebben mannen ook zwangerschapsdemensie??? Dacht het niet toch?
    Ben vandaag jarig...en de hele dag op schoolreisje, heel leuk allemaal. Vriendlief verkondigde zaterdag al dat hij mijn verjaardag vergeten was...en dat hij geen kadoo had. Ik zei: nou maak je niet dik, dat komt wel een keer. Vanmorgen zegt ie niets. Ik weet dat ie om 09:00 uur op zijn werk moet zijn, maar niets. Om half 12! Krijg ik een berichtje: hoi lief was je verjaardag vergeten, gefeliciteerd! Oke dacht ik nog, kan gebeuren. Kon ik thuis, feliciteerd me en vraagt steeds wat is er? Wat is er?... Nou ik vind het niet zo leuk dat je mijn verjaardag vergeet.....' Nou, ben het niet vergeten want ik heb gras gemaait voor jou, en het huis netjes gemaakt,voor jou en een kadootje voor je gekocht.....uuhm ja, maar je was het wel vergeten vanmorgen....geen sorry lief, was niet echt leuk van me ofzo....nee smoesjes en uitwegen vinden....hij begrijpt niet waar ik me druk om maar, het is een gewone door de weekse dag en ik moet er niet zo zwaar aan tillen.... Volgens mij stel ik me niet aan maar hoor jullie mening graag...

9. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,291
    17,174
    113
    hier precies hetzelfde probleem... werd om half 3 vanmiddag nog een keer gefeliciteerd (omdat ik slagroom stond klaar te maken voor op de taart), maar niks geen kado ofzo "je weet niks" Nee alsof je nu uberhaupt op stel en sprong naar de winkel kan! Je had het ook 4 weken geleden ofzo kunnen vragen want ik weet echt wel dingen maar ik hoef al niks meer!

Gefeliciteerd!

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Gefeliciteerd meiden :D

11. xxxilse85

xxxilse85 Actief lid

Nov 15, 2013
    222
    36
    28
    Dank je!!!! Wat een ongevoelige mannen toch ;) nou ja, die van mij heeft sorry gezegd....maar ja meer omdat ik op een gegeven moment moest huilen hahaha...

12. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,291
    17,174
    113
    haha hier ook al. En waarom ik het niet eerder had gezegt? Tja, als ik het eerst zelf moet zeggen hoeft het ook niet meer. Maar mn hormoontjes zijn weer tot rust gekomen na een goeie nacht slapen ;)

13. Hanna08

Hanna08 Lid

Jan 30, 2013
    78
    0
    0
    Breda
    Waarom denken mensen dat ze ineens van alles mogen vragen nu je zwanger bent?
    Wil je weten wat het wordt? - Euhh ja denk het wel.
    En ga je het dan delen? - Denk het wel... Ben ik nog niet uit.
    En blijf je werken? - Ja de hypotheek betaalt zichzelf niet he.
    Maar je gaat toch wel minder werken? - Weet ik veel, ik ben net 14 weken, heb ik nog niet over nagedacht.
    En je man, gaat die minder werken? Nee toch? - Hoezo nee toch? Zeker wel!! :D
    En duurde het lang voor je zwanger was? - Daar heb je geen *** mee te maken!

En dan ieder gesprek weer hetzelfde... Lief hoor, dat mensen interesse hebben, maar verzin eens een originele vraag. ;)

14. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    *kreun* Hou op! Die oorkondes, vreselijk! Gelukkig is me dat (tot nu toe) bespaart gebleven.
    Mijn schoonmoeder koopt ook kleding. Niks mis mee maar haar idee over wat unisex is is niet helemaal van ehhh, deze tijd. Zeg nou zelf, dit is toch echt voor een meisje:
    View attachment 400639
    Zij vindt van niet.... Nou, als het een jongen is trek ik het echt niet aan hoor!
    Heb ook een truitje gekregen die haar kinderen gedragen hebben. Volgens mij verwacht ze dat ik dat ga gebruiken. Handig detail: je moet het met een veter aan de achterkant vastmaken ;)
    Mijn moeder heeft ook van alles bewaart. Zelf ziet ze niet dat alles wat verkleurd is of gewoon niet meer van deze tijd.
    Word er een beetje moe van om telkens maar nee, dank je, dat hoef ik niet te zeggen... Ik wil gewoon alles schoon, fris en veilig en het liefst iets wat ook een beetje bij de rest van het interieur past.

15. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

Oct 31, 2012
    707
    93
    28
    Female
    Leerkracht
    Retie
    Ik doe graag even mee.

Ik ben nog 'maar' tien weken en drie dagen maar manlief heeft het al verkorven bij mij. De eerste weken voelde ik me echt zo slap als een vod, niets was nog lekker en ik wilde alleen maar slapen.
    Goed, het enige wat ik nog een beetje binnenkreeg was een snoepje van tijd tot tijd. Op een gegeven moment (het vorige snoepje was al twee uur of meer geleden :$) sta ik recht om een snoepje te halen. Zegt ie gvd; kijk je wel een beetje wat je doet, het is de bedoeling dat je niet te snel te dik wordt hé! Nou ik heb heel die zak voor z'n neus naar binnen geschranst (goed misselijk nadien maar niets laten merken omdat ik het hem niet gunde) en hij mocht op de zetel slapen!! De volgende dag stond er wel een zakje nieuwe snoepjes klaar :p

Daarstraks; ik heb nogal veel last van darmen als ik lang in een bepaalde houding moet zitten. Daarom wilde ik vorige zondag op tijd naar huis omdat ik me niet lekker voelde (kan toch moeilijk op de grond gaan liggen!). De vermoeidheid is er ook nog maar misselijkheid is zo goed als weg ondertussen (fingers crossed dat ik er een tijdje vanaf ben). Nu sms't ie net voor een bbq voor nu zaterdag. Zegt ie: ja en als je meegaat, zou ik dat heel leuk vinden maar denk eraan we gaan niet te vroeg naar huis hé dus wel ff doorzetten dit keer. Nou ja seg, sorry dat ik JOUW kind draag en me misschien niet altijd top voel op het einde van de dag :x!!

Oh en om het mooi af te ronden; schoonmoeder (stiefschoonmoeder want het is de tweede vrouw van mijn schoonvader) vond het nodig om een stomme commentaar te geven toen we het mooie nieuws kwamen melden. Onze gyn had bij acht weken gezegd dat alles er mooi uitzag en we vrij gerust mogen zijn in het verdere verloop (ja ik weet het, er kan altijd vanalles misgaan maar absolute zekerheid heeft niemand). Dus wij zo fier als een gieter naar hen thuis om het goede nieuws te melden; eindelijk een prachtig hartje met bijhorend geweldig kindje in de buik (hadden een mola-zwangerschap + verlies tweeling achter de rug op één jaar tijd). Zegt die stomme g**t. Ooh ik zal maar kaarsjes branden want we weten hoe het bij jullie gaat hé! Ok we hebben een zware tijd gehad, maar kan je een beetje positief zijn??? Er kan altijd wat misgaan maar als de gyn zegt wees maar blij het ziet er goed uit, geloof ik haar wel!! Dus vette domper op de feestvreugde en ik heb de hele avond geen woord meer tegen haar gezegd!

Wauw en ik ben nog maar tien weken ver en nu al zo geweldig blij met anderen :(

16. Karin76

Karin76 Actief lid

Aug 9, 2011
    246
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Dorien87 Oh sorry maar moest zo lachen om je snoepjes actie.
    En je schoonmoeder...jeetje..ze kan dat wel denken maar kom op zeg, beetje enthousiast en positief zijn mag wel hoor...sjongejonge.
    Fijn dat de gyn jullie zo gerust heeft kunnen stellen :)

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Hahaha! dat romertje, verschrikkelijk!!!

Vandaag zei een (mannelijke) collega tegen mij: he dikzak.
    Ik bleef stil staan en zei: Pardon? Dat zeg ik toch ook niet tegen jou?
    Ja maar ik bedoel, jij met je dikke buik. En dan nog, ook dat zeg ik toch ook niet tegen jou?

Ik ben er zo klaar mee he! Ik hou m'n mond ook niet meer.
    Kijk, grappige opmerkingen kan ik wel hebben, maar dat gezeik over dat zwangere vrouwen groeien, moet maar eens afgleopen zijn!

18. Kaat1984

Kaat1984 Actief lid

Mar 9, 2012
    255
    0
    16
    Noord-Limburg
    Mijn dochter is inmiddels een jaar oud. Maar goed tijdens mijn zwangerschap zei iemand (een man) tegen mij 'jij hebt echt een dikke buik'. Heb hem toen gevraagd wat zijn excuus was :D.
    Nooit meer iets gehoord. Misschien hebben jullie er iets aan haha.

19. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

Als in de supermarkt de cassiere vraag hoe lang je nog moet ben nog maar 17weken! Reactie: nog veel te lang!

20. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Ik word gek van die makkelijke houding van mijn man!
    Ik moet nog 5 weken en de babykamer is nog niet klaar, ik kan nergens wat kwijt en wil graag rust in mijn hoofd voordat de baby er is!

Dus dan maar weer zelf met de kwast aan de slag.....

Share This Page